خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: هم در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و هم در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قوانینی برای رشد استارتاپ ها و تبدیل شدن آنها به شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد و مسیرها به درستی ترسیم شده است.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایرنا، پیمان صالحی درباره اینکه برخی استارتاپ ها از نحوه عملکرد دستگاه‌های اجرایی با آنها گلایه دارند و آن را خود تحریمی می‌نامند در گفت وگو با خبرنگارعلمی ایرنا افزود: موضوع استارتاپ ها در کشور موضوع تازه ای است، بنابراین بسیاری از دستگاه‌های اجرایی هنوز نسبت به نحوه برخورد با این شرکت‌ها آشنایی کامل ندارند.

وی بیان کرد: آنچه استارتاپ ها خود تحریمی می‌نامند از نحوه عملکرد دستگاه‌های اجرایی و نظارتی از قبیل سازمان امور مالیاتی، اداره بیمه و اداره ثبت است، اما دولت در این زمینه نیز قوانینی برای حمایت از استارتاپ ها و شرکت‌های دانش بنیان تدوین کرده است.

صالحی گفت: یک شرکت دانش بنیان بیش از ۱۰۰ نوع امتیاز متفاوت از کشور می‌گیرد و پشتیبانی بسیار خوبی به لحاظ قوانین از این شرکت‌ها انجام شده است.

وی ادامه داد: استارتاپ ها با توجه به نامشان شرکت‌های نوپا و جنینی هستند، بنابراین باید چشم اندازشان به این صورت باشد که دانش بنیان شوند، دانش بنیان به زبان ساده یعنی تحقیق و توسعه مداوم، بنابراین هر چه اینها رشد کنند، سیستم مالیاتی کشور و سیستم بیمه نسبت به این قضیه بهتر توجیه خواهند شد.

صالحی گفت: حمایت‌های در نظر گرفته شده در زمینه استارتاپ ها تا زمان رشد و بالندگی در نظر گرفته شده است. این مسیر کاملاً هموار است و وجود ۴۳۵۰ شرکت دانش بنیان در کشور گویای این واقعیت است چرا که همه آنها روزی استارتاپ بودند.

وی ادامه داد: بالاترین مقامات کشور راجع به اقتصاد دانش بنیان و سلول‌های واحدی که باید این اقتصاد دانش بنیان را درست کنند، صحبت می‌کنند و پشتیبانی بسیار خوبی به واسطه قوانین از استارتاپ ها انجام شده است.

معاون نورآوری و تجاری سازی معاونت علمی ریاست جمهوری یادآور شد: امکان دارد استارتاپ ها زمانی که به صورت یک شرکت نوپا و جنینی هستند با مخاطراتی روبه رو باشند اما این مخاطرات خیلی جدی نیست. به هر حال در نظام کشورهای مختلف، درآمد دولت‌ها از مالیات است بنابراین ما نیز اعتقاد نداریم که شرکت‌هایی که رشد می‌کنند نباید مالیات بدهند بلکه باید در یک دوره‌ای از این شرکت‌های نوپا طوری حمایت شود که به رشد و بلوغ برسند تا بتوانند مالیات دهنده‌های خوب کشور شوند.

صالحی گفت: ما در دوران رشد این استارتاپ ها، آنها را حمایت می‌کنیم و قوانین حمایتی در این زمینه وجود دارد،.به محض اینکه این شرکت‌ها به تولید و بالندگی رسیدند باید شروع به مالیات دادن کنند، چرا که مالیات درآمد کشور است و باید حتماً پرداخت شود اما پیش از این مرحله، دولت حمایت‌های خاص می‌کند حتی در مواقعی به این شرکت‌ها بودجه‌های بلاعوض داده می‌شود تا ایده‌های خود را تجاری سازی کنند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید