خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون وزیر کار از راه اندازی سامانه اشتغال ایرانیان حداکثر تا نیمه تیرماه خبر داد و گفت: با پیاده سازی این سامانه اطلاعات تمام افراد در سن کار، بیکار، شاغل و حتی جمعیت غیرفعال احصاء می‌شوند.


به گزارش کارآفرین ناب، عیسی منصوری در گفتگو با خبرگزاری مهر، با اشاره به راه اندازی سامانه اشتغال ایرانیان، اظهار داشت: این سامانه در مراحل پایانی پیاده سازی قرار دارد و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته به زودی راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سامانه اشتغال ایرانیان حداکثر تا پایان تیرماه آغاز به کار خواهد کرد، درباره کارکرد و اهداف این سامانه افزود: در این سامانه جزئیات اطلاعات مربوط به بازار کار ثبت می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه سامانه اشتغال ایرانیان اطلاعات همه افرادِ در سن کار اعم از شاغلان، بیکاران و حتی جمعیت غیرفعال را پوشش می‌دهد، درباره وجه تمایز این سامانه با گزارشات نیروی کار مرکز آمار ایران، اظهار داشت: گزارشات مرکز آمار از نیروی کار ماهیت «آماری» دارند اما آمار سامانه جامع اشتغال ایرانیان گزارشات «ثبتی» است.

وی ادامه داد: به عبارتی گزارشات سامانه اشتغال ایرانیان به صورت مستند و دال بر اطلاعات شفاف بازار کار در لایه‌های مختلف است.

منصوری با بیان اینکه برای سیاست‌گذاری دقیق در بازار کار نیازمند اطلاعات دقیق از بازار کار هستیم، گفت: به همین دلیل با راه اندازی سامانه جامع اشتغال ایرانیان سعی داریم به اطلاعات دقیقی از داده‌های مربوط به بازار کار دسترسی داشته باشیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار گفت: در واقع در سامانه جامع اشتغال ایرانیان، شناسنامه یک فرد به لحاظ شغلی ثبت می‌شود.

وی درباره بازیگران و محل کاربرد این اطلاعات افزود: علاوه بر اینکه داده‌های مربوط به شناسنامه شغلی افراد می‌تواند در سیاست‌گذاری‌های بازار کار کمک کند، این اطلاعات به صورت مدیریت شده در اختیار بازیگران بازار کار از جمله کارفرمایان و کاریابی‌ها قرار می‌گیرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بخشی از اشتغال کشور، «غیررسمی» است، تاکید کرد: یکی از مزیت‌های مهم سامانه جامع اشتغال ایرانیان، شناسایی اشتغال غیررسمی است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید