خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار معتقد است ایجاد یک میلیون شغل در سال با توجه به شرایط فعلی اقتصاد سخت و دشوار است و اگر دولت می‌خواهد طرح اشتغال روستایی با منابع کلانی که به آن اختصاص یافته به نتیجه برسد، بازرسی و نظارت عالیه بر طرح را باید ادامه دهد.


به گزارش کارآفرین ناب، علی اصلانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به هدف گذاری ایجاد یک میلیون شغل در سال در برنامه ششم توسعه، گفت: با وضعیتی که در حال حاضر در بخش صنعت هست، ایجاد یک میلیون شغل برای دولت آسان نیست. بسیاری از کارخانه‌ها در حالت رکود به سر می‌برند و شهرک‌های صنعتی با کمتر از توان و ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.


هزینه ایجاد یک شغل ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان
وی ادامه داد: بنا بر اعلام کارشناسان برای ایجاد یک شغل حداقل ۱۵۰ میلیون تومان و حداکثر ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه نیاز است که با منابع محدود دولت فراهم کردن چنین سرمایه‌ای دشوار است و لذا دولت باید روی بخش‌هایی متمرکز شود که در کمترین زمان بازدهی مورد نظر را به دنبال داشته باشد.


عبور از هفت خوان رستم برای گرفتن یک مجوز
این عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار با اشاره به وجود موانع کارآفرینی در کشور اظهار کرد: متأسفانه موانع بسیاری در مسیر کارآفرینان وجود دارد که اجازه نمی‌دهد ایده‌های خود را به اجرا درآورند و تعدد دستگاه‌های صادر کننده مجوز باعث شده کارآفرینان نتوانند در فضای موجود کسب و کار فعالیت کنند به نحوی که اگر کارخانه‌داری بخواهد کارخانه راه اندازی کند برای گرفتن مجوز باید از هفت خوان رستم بگذرد.

اصلانی در عین حال با اشاره به اجرای طرح اشتغال روستایی، خاطرنشان کرد: امسال دولت در حوزه مشاغل روستایی پول خوبی برای پرداخت وام‌های اشتغال کنار گذاشته که منابع کمی نیست لذا برای آنکه طرح به نتیجه برسد، باید بازرسی‌ها و نظارت عالیه تا پایان اجرای طرح تداوم داشته باشد.


جلوگیری از انحراف طرح اشتغال روستایی با نظارت و بازرسی
وی با اشاره به احتمال انحراف منابع در این طرح، گفت: چنین طرحی بدون انحراف منابع نخواهد بود ولی با نظارت و بازرسی می‌توان جلوی افزایش انحراف و هدر رفت منابع را گرفت.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار افزود: درگذشته طرح بنگاه‌های زودبازده به اجرا درآمد که می‌توانست به اشتغالزایی بنگاه‌ها کمک کند ولی چون نظارت نشد وام‌های دریافتی از جای دیگری سر درآورد و به انحراف رفت لذا با توجه به اعتبار خوبی که به این طرح اختصاص یافته و در شورای اشتغال استان‌ها تأیید و پرداخت شده است، دولت باید از انحراف منابع جلوگیری کند.

گفتنی است، دستورالعمل آئین نامه پرداخت وام اشتغال روستایی با هدف کاهش بیکاری و رونق اشتغال برای اجرا در مناطق روستایی، عشایر و شهرهای کمتر از ۱۰ هزار نفر توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دی ماه ۱۳۹۶ به استانداران سراسر کشور ابلاغ شد و بر اساس این طرح معادل ریالی ۱.۵ میلیارد دلار (حدود ۶ هزار میلیارد تومان) از محل منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال روستایی اختصاص یافت. بر اساس آمارها، در سال گذشته ۱۱۴ هزار شغل از محل اجرای طرح اشتغال روستایی ایجاد شد و تا پایان سال ۱۳۹۸ نیز ایجاد بیش از ۱۵۰ هزار شغل پیش‌بینی شده است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید