خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید اعلام کرده که سقف تسهیلات در استان تهران از ۵۰۰ میلیون به یک میلیارد تومان افزایش یافته است گفت: نگاه ویژه‌ای به حوزه اشتغال خواهیم داشت و باید در کار کارگروه‌ها نیازسنجی داشته باشیم تا اثربخشی کار افزایش داده شود.

 


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایرنا، وی در نشست شورای اشتغال استان تهران افزود: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته، تا سه ماه آینده، شاهد رشد قابل توجه در حوزه اشتغال باشیم.

محسنی بندپی با بیان اینکه راه برون رفت از شرایط فعلی، رونق تولید بوده و رئیس جمهور نیز بخشنامه‌ای را برای استفاده از توان حداکثری واحدهای تولید ابلاغ کرده است تصریح کرد: هرگونه تلاش برای ارتقا شرایط تولید، رونق صنعتی و توجه به سند توسعه‌ای شهرستان‌های استان تهران باید مدنظر فرمانداران قرار بگیرد.
وی گفت: از ابزارهایی که در شرایط کنونی، می‌تواند راهگشا باشد، آئین نامه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران، مصوب هیأت وزیران است.


نهضت کارآموزی برای فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها باید ایجاد شود
استاندار تهران با بیان اینکه متأسفانه میزان افراد ماهر در استان کم هستند، اما نرخ فارغ التحصیلان دانشگاهی بالا است افزود: نهضت کارآموزی برای فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها باید ایجاد شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید با تغییر در نحوه آموزش، مهارت و خلاقیت را در دانش آموختگان افزایش دهند ادامه داد: اگر بنگاه‌های اقتصادی بتوانند فارغ التحصیلان را به عنوان کارآموز بپذیرند و پس از آن نیروها را جذب کنند علاوه بر پرداخت بیمه کارفرمایی، حقوق آنها ظرف مدت شش ماه توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأمین می‌شود.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: گارگروه اشتغال به دنبال بهبود شرایط و بستر فضای کسب و کار است و تلاش می‌کند موانعی که بر سر راه تولید قرار دارد را برطرف کند و رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی را به عنوان یک اصل سرلوحه کار خود قرار دهد.

استاندار تهران با بیان اینکه گزارشی را سازمان برنامه و بودجه استان در خصوص میزان فارغ التحصیلان بیکار و درصد نرخ بیکاری ارائه کرده است که نشان می‌دهد که نسبت به سال ۹۶ نرخ بیکاری بالا رفته است که در این خصوص مقرر شد آسیب شناسی صورت گیرد و راهکارهایی را تدوین و طرحی کنیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه سند آمایش و سند توسعه استان را تهیه، تدوین و تصویب کرده‌ایم براساس مزیت‌های نسبی که در شهرستان‌ها وجود دارد فضای کسب و کار براساس همان مزیت‌ها هدایت می‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری از مشاغل در تهران تثبیت نشده‌اند و غیر مجاز و فاقد بیمه هستند باید یک راهکاری طراحی شود و میزان اشتغال واقعی به دست بیاید و در این زمینه آسیب شناسی شود.

محسنی بندپی گفت: در استان تهران چند مشکل اساسی نظیر شعاع ۱۲۰ کیلومتری بخش صنعت با توسعه وجود دارد که مقرر شد جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان محیط زیست برگزار شود و به صنایعی که در حال نوسازی و بازسازی هستند کمک کنیم تا آنها بتوانند افزایش تولید را با استفاده از مجوزهایی که از قبل دارند انجام دهند.

وی با بیان اینکهبا توجه به اینکه هزینه مواد اولیه برخی از دستگاه‌های تولیدی افزایش پیدا کرده باید میزان سرمایه در گردش این بنگاه‌های اقتصادی را افزایش دهیم تصریح کرد: با کمبود انرژی در واحدهای صنعتی مواجه هستیم و برخی از واحدها آماده کار هستند ولی به دلیل نبود انرژی فعلاً متوقف هستند که این مساله به عنوان زیر ساخت مدنظر است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید