خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس پارک فناوری پردیس گفت: پیگیر این موضوع هستیم که ناحیه نوآوری را نزدیک به تهران و منطقه ویژه اقتصادی فناوری را در پارک پردیس باحمایت دولت و مجلس ایجاد کنیم.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری مهر، مهدی صفاری‌نیا در نشست صمیمی رئیس مجلس شورای اسلامی با شرکت‌های دانش‌بنیان و مدیران پارک فناوری پردیس، اظهار کرد: این پارک چهار حرکت و جریان اصلی در کشور را بر عهده دارد؛ ایجاد مدل تجارت و دانشی در قالب فن‌بازار و ایجاد جریان استارت‌آپی از اقدامات پارک فناوری پردیس به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در پارک فناوری پردیس ۲۳۰ شرکت حضور دارند، افزود: به صورت کلی ۲۰۰۰ شرکت تحت پوشش پارک در شعبه‌های مختلف و در قالب تیم‌های استارت‌آپی و شرکت‌های دانش‌بنیان، مشغول فعالیت هستند.

به گفته صفاری‌نیا، ۸۰ درصد فروش کل پارک‌های پردیس، برابر با ۶۰ هزار میلیارد ریال در سال ۹۶ بوده است.

رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به اعضای شبکه نوآوری تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۰ کارگزار در مرکز توسعه کسب و کار فناوری پارک پردیس، ۹۶ شرکت در بخش تملیکی پارک، ۴۷ شرکت در بخش استیجاری پارک، ۵۲ شرکت در مرکز رشد فناوری نخبگان و ۱۳۵۰ عضو حقوقی شبکه نوآوری تهران، در پارک فناوری پردیس فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۸۰ استارت‌آپ در شعب پارک فناوری پردیس با اشتغال ۴۵۰ نفر مشغول فعالیت هستند، گفت: همچنین ۳۳۰ استارت‌آپ مستقل در ۴۰ شتاب‌دهنده زیر نظر پارک فناوری پردیس فعالیت می‌کنند.

صفاری‌نیا با بیان اینکه ۲۰ درصد فعالین استارت‌آپ های پارک فناوری پردیس را کارآفرینان و متخصصان ایرانی بازگشته به کشور تشکیل می‌دهند، افزود: این متخصصان از آمریکا، کانادا، انگلستان، آلمان، سوئد، سوئیس، اسپانیا، بلژیک و مالزی بوده‌اند.

به گفته رئیس پارک فناوری پردیس، چهار درصد از شرکت‌های مستقر در این پارک، سرمایه‌گذاران خارجی از کشورهای ایتالیا، سوئد، فرانسه، کره جنوبی و بلژیک بوده‌اند.

صفاری‌نیا با بیان اینکه بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری در پارک فناوری پردیس، از محل بخش عمومی تأمین می‌شود، گفت: میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ۸ برابر منابع عمومی بوده است.

وی گفت: قرار است ناحیه نوآوری پارک فناوری پردیس را به ۱۰۰۰ هکتار برسانیم اما با توجه به اینکه در سال ۹۸ بودجه پارک افزایشی نداشته، به لحاظ عمرانی با مشکل مواجه خواهیم شد.

رئیس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه سالانه ۲۵ درصد متخصصان در کشور در پارک فناوری پردیس مستقر می‌شوند، افزود: این متخصصان در خود پارک و شعبه‌های پارک پردیس مانند کارخانه‌های نوآوری آزادی و نوبنیاد فعالیت می‌کنند.

به گفته وی، ۲۸ هزار متخصص از خدمات پارک فناوری پردیس استفاده می‌کنند. همچنین تاکنون موفق شدیم که در ۲۰ استان، فن‌بازار را ایجاد کنیم.

صفاری‌نیا با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ شتاب‌دهنده تحت پوشش پارک فناوری پردیس، ۴۰۰ استارت‌آپ را تحت پوشش قرار داده‌اند، اظهار کرد: طی سه سال اخیر به طور میانگین ۱۳ هزار و ۶۰۰ محصول فناورانه از شرکت‌های پارک، به تولید رسیده است.

رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به برنامه‌ریزی برای ایجاد ناحیه نوآوری پردیس و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در کنار تهران، گفت: اگر وسعت پارک پردیس ۱۰۰۰ هکتار افزایش یابد، پیش‌بینی می‌کنیم ۱۱ هزار شرکت در این منطقه مستقر شوند و از میان این شرکت‌ها، ۵۰ هزار نفر به اشتغال برسند.

وی گفت: همچنین طبق برآوردها، با محقق شدن ناحیه نوآوری، ۱۰۰۰ متخصص ایرانی نیز در این ناحیه فعالیت خواهند کرد.

صفاری‌نیا تأکید کرد: امیدواریم موضوع ایجاد ناحیه نوآوری به نتیجه برسد.

رئیس پارک فناوری پردیس گفت: پارک فناوری پردیس پتانسیل زیادی برای ایجاد ناحیه نوآوری و منطقه ویژه اقتصادی فناوری دارد که این موضوع نیازمند حمایت دولت و مجلس است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید