خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

یک پژوهشگر لرستانی گفت: لرستان به کارآفرینی صنعتی نیاز دارد.


به گزارش کارآفرین ناب، میلاد جهانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: حمایت از کارآفرین می‌تواند یکی از بهترین و موثرترین راه‌ها و روش‌ها در زمان تحریم باشد؛ پرورش تفکر کارآفرینی، برنامه‌ریزی و ایجاد انگیزه برای رخداد این مهم بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: فراموش نکنید حتی اگر تحریم ها را هم نادیده بگیریم کارآفرینی بهترین راه برای ایجاد اشتغالزایی و نهایتاً کاستن نرخ بیکاری است.

جهانی اضافه کرد: بپذیریم که بیکاری مادر تمام معضلات جامعه است و متفکران و صاحب نظران به شدت روی این مؤلفه و تاثیرات منفی آن بر جامعه تاکید دارند.

این عضو آکادمی دانشمندان جهان اسلام افزود: امروز در استان نرخ بیکاری بالاست و جای تردید وجود ندارد که این مسئله می‌تواند موجبات برخی مشکلات روحی و روانی را فراهم کند و گره قطعاً با کارآفرینی باز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان لرستان را دریابند. استان ما براساس سرشماری مرکز آمار ایران با ۱۳.۵ درصد رتبه دهمین استان را از منظر بیکاری دارد. خود بیکاری در طلاق و فروپاشی زندگی جوانان بشدت موثر است.

جهانی گفت: ایجاد مشاغل کم هزینه یا مشاغل زود بازده و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی کوچک مقیاس می‌تواند روح کارآفرینی را تازه کند و نفسی برای جوانانی باشد که در این حوزه فعالیت دارند. دشمن درصدد برآمده که با تحریم ها به پیکره ما ضربه مهلک وارد کند. همین اشتغالزایی‌های کوچک مقیاسی که گاهاً به چشم هم نمی‌آید در درآمدزایی جوانان این مرز و بوم موثر است.

این پژوهشگر لرستانی خاطرنشان کرد: اگر کارآفرینی را طبق تعریف فرآیندی بدانیم که یک ارزش جدید را از طریق یک روش متعهدانه با در نظر گرفتن ریسک‌های مرتبط با آن خلق می‌کند آن‌گاه باید ریسک‌هایی را هم که فرآیند کارآفرینی ممکن است به دنبال داشته باشد بپذیریم. در تحریم‌ها غالب روش ها با ریسک همراه بوده که کلاً کارآفرینی ماهیتاً از این مساله برخوردار است.

وی گفت: کارآفرینی اگر با درک صحیح اقتصادی از شرایط موجود باشد و نیازسنجی را به درستی انجام داده باشد این ریسک تقلیل پیدا می ‎ کند. امروز استان ما شدیداً به کارآفرینی صنعتی نیاز است. خوشبختانه جوانان متفکر در این حوزه کم نداریم لذا امیدوارم که مسئولین مرتبط بیشتر همکاری کرده و مسیر را برای جوانان متفکر هموار سازند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید