خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

نخستین جشنواره تجلیل از مهارت آموختگان برتر طرح ایران مهارت فردا در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید باهنر رشت برگزار می‌شود.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته مهارت برگزار شد گفت: در طرح ایران مهارت که با همکاری آموزش و پرورش از پارسال تا بهار امسال برگزار شد ۵۰۳دانش آموز ۹هزار نفر ساعت در زمینه برق، رایانه و طراحی دوخت آموزش دیدند.
محمد حسینی افزود: گلباران گلزار شهدا، دیدار با نماینده، ولی فقیه در گیلان، نشست تخصصی روش‌های کاربردی مهارت افزایی دانشجویان، نمایشگاه نهضت مهارت افزایی، مسابقه پخت کیک، طرح رایگان عیب یابی خودرو و کارگاه آموزشی بازارشناسی، کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، نمایشگاه محصولات مهارت آموختگان فنی و حرفه‌ای، نمایش و نقد فیلم با محوریت کارآفرینی، همایش بزرگ کارآفرینی و تشکیل شورای مهارت استان به ریاست استاندار از مهمترین برنامه‌های هفته مهارت در گیلان است.
وی ارئه آموزش‌های اثر بخش برای ورود به محیط کار را یکی از اقدامات اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان اعلام کرد و گفت: این کار در ۱۲۳کارگاه آموزشی ۲۲مرکز دولتی و ۷۰۰آموزشگاه آزاد انجام می‌شود.
محمد حسینی از بررسی و بازنگری مسیرآموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان برای نزدیک کردن آموزش‌ها به اشتغال خبرداد و افزود: ۱۰ رسته اولویت دار برای آموزش مهارت در گیلان مشخص شده است.
وی رسته گردشگری و طبیعت گردی، خدمات فنی – تخصصی کشاورزی، پرورش سنتی و صنعتی طیور، تولید پوشاک، شیلات - تولید و فرآوری آبزیان، تولید موادغذایی و آشامیدنی، تولید صنایع دستی، خدمات بازرگانی - توزیع و پخش کالا، تولید محصولات استراتژیک نظیر چای و برنج را از رسته‌های اولویت دار در استان معرفی کرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با اشاره به اولویت مهم استان در زمینه آموزش مهارت‌های گردشگری گفت: فاز نخست ایجاد روستای الگویی در مرکز کشاورزی اداره کل فنی وحرفه‌ای در هفته دولت به بهره برداری میرسد.
محمد حسینی افزود: در این فاز دهکده‌ای با مساحت ۸هکتار مزارع کشاورزی، آبزی پروری و کلبه‌های بوم گردی بصورت الگویی برای آموزش مهارت طراحی و ایجاد شده است.
وی از اجرای طرح ایجاد منابع درآمدی متنوع برای روستائیان نیز خبرداد و افزود: این طرح با هدف جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر‌ها با ایجاد رشته‌های ارزش افزوده دار در حال پیگیری است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان ادامه داد: در طرح ایجاد منابع درآمدی متنوع به درخواست فعالان بخش خصوصی خانه مهارت بر اساس ویژگی روستا و منطقه محل اسکان شان ایجاد می‌شود.
محمد حسینی با بیان اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، خدمات، فرهنگ و هنر استاندارد‌های آموزشی بین المللی دارد افزود: برای شرکت در مسابقات جهانی المپیاد مهارتی ۱۳رشته متناسب استان شناسایی شده است.
وی طراحی چوب، فن آوری طرح‌های گرافیکی، فن آوری اتومبیل، لوله کشی سرمایشی و گرمایشی، آجرچینی، فن آوری مد و خیاطی، جوشکاری و جواهرسازی، طراحی و توسعه وب و طراحی فضای سبز را از جمله این رشته‌ها اعلام کرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان تصریح کرد: برای آموزش این رشته‌ها به افراد زیر ۲۱سال و ایجاد آمادگی برای حضور در المپیاد‌های مهارتی جهانی در حال استعدادیابی و آموزش مهارت‌ها هستیم.
۳۱تیر ماه تا ۶مرداد هفته مهارت نامگذاری شده است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید