خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان مرکزی با بیان اینکه ایده‌های دارای ظرفیت تولید محصولات دانش‌بنیان در استان مرکزی حمایت می‌شوند گفت: کلینیک اشتغال و کارآفرینی در استان مرکزی ایده‌ها را به سمت کارآفرینی هدایت می‌کند.

به گزارش کارآفرین ناب، مهدی رئوفی در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به ضرورت ورود رشته‌های مرتبط با بازاریابی محصولات صنعتی در مراکز علمی و کاربردی استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی توانمندی صنعتی خیلی بالایی دارد اما نمی‌تواند ورود به بازار خوبی داشته باشد برای این است که دانش صادرات خوبی نداریم، از مراکز درخواست داریم که این رشته‌ها را هم اضافه کنند اما عدم استقبال سبب بی‌میلی مراکز می‌شود، چراکه افراد درگیر عنوان‌های خاصی در جامعه شده‌اند و رشته‌های خاصی را انتخاب کرده و به صورت صحیح هدایت تحصیلی نمی‌شوند.

وی افزود: باید براساس نیازهای جامعه حرکت کنیم، ممکن است رشته‌ای ظرف دو سال نیاز استان را برطرف کند که در این صورت لزوم ندارد این رشته ادامه پیدا کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان مرکزی تصریح کرد: یکی از دانشگاه‌هایی که ارتباط تنگاتنگی با صنعت دارد، دانشگاه علمی و کاربردی است، دانشگاه علمی و کاربردی مرکز هپکو، مرکز علمی و کاربردی ماشین‌‌سازی و آلومینیوم در دل صنعت قرار دارند.


هیچ جای ایران توانمندی برگزاری پودمان‌های تخصصی مراکز علمی و کاربردی ماشین‌سازی و آلومینیوم اراک را ندارد
رئوفی بیان کرد: در مرکز ماشین‌سازی و آلومینیوم پودمان‌هایی برگزار می‌‌شود که واقعا تخصصی است و به جرات می‌توان گفت که در هیچ جای ایران توانمندی برگزاری این پودمان‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: مراکز علمی و کاربردی وقتی موفقند و با افت دانشجو مواجه نمی‌شوند که از مدرک‌گرایی به سمت مهارت‌گرایی حرکت کنند که جراحی سخت و دردناکی بوده، اما این کار در استان آغاز شده است.


تحویل دانشجوی مهارتی اولویت اصلی دانشگاه است
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان مرکزی عنوان کرد: سعی شده که آموزش‌ها صِرف تئوری بودن نباشد و همراه با آموزش‌های عملی باشد، تحویل دانشجوی مهارتی اولویت اصلی دانشگاه است.

رئوفی افزود: بنابراین آمار دانشجویی خیلی برای ما اهمیت ندارد زیرا به دنبال درآمدزایی نیستیم و هدف دانشگاه مهارت‌افزایی است.


فارغ‌التحصیلان علمی و کاربردی بلافاصله وارد بازار کار می‌شوند
وی تصریح کرد: از دانشجویانی که صِرف دریافت مدرک 4 سال از عمر خود را در هر دانشگاهی می‌گذرانند تقاضا داریم که در رشته‌ای مرتبط با علاقمندی خود مهارت‌های لازم را دانشگاه علمی و کاربردی فرابگیرند تا بلافاصله وارد بازار کار شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان مرکزی بیان کرد: مراکز رشد و نوآوری دانشگاه مراکز خوبی است که حمایت می‌کنیم و ایده‌های افراد را مورد بررسی قرار می‌دهیم، ایده‌ها باید عملیاتی باشد که منجر به تولید محصول شود تا این محصول وارد بحث دانش‌بنیان برای حمایت‌های لازم شود.


طرح‌های سه مرکز ماشین‌سازی، هپکو و جهاد دانشگاهی به عنوان طرح‌های کلان مطرح می‌شوند
رئوفی ادامه داد: اکنون در مرکز ماشین‌سازی سه طرح، مرکز هپکو سه طرح و در مرکز جهاد دانشگاهی هم سه طرح وجود دارد که به عنوان طرح‌های کلان مطرح می‌شوند و ایده و فکر متعلق به مدرسان و دانشجویان همان مراکز است که امیدواریم هر چه سریع‌تر منجر به تولید محصول شود.

وی عنوان کرد: کلینیک اشتغال و کارآفرینی هم آماده پذیرش ایده‌ها برای هدایت به سمت کارآفرینی است و افرادی که ایده دارند می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند و مشاوره‌ها را به صورت رایگان دریافت کنند، مشاوران بسیار قوی در این مرکز ارائه خدمت می‌کنند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید