خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان‌هایی است که به دلیل داشتن آب‌ و هوای متنوع و منابع بکر خدادادی دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی است و این استان کهگیلویه و بویراحمد زیبا قابلیت‌ تولید محصولات فراوانی از جمله پرورش ماهیان سردآبی دارد که کارآفرینان و سرمایه‌گذاران زیادی در این حوزه‌ها، سرمایه خود را هزینه کردند تا علاوه بر اینکه درآمدزایی برای خود و خانواده داشته باشند برای تعدادی دیگر نیز کارآفرینی کرده و به توسعه، رونق تولید و اقتصاد این استان کمک کنند.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایسنا، طی سال‌های اخیر توجه به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران همواره مورد تأکید مسئولان و مدیران ارشد کشوری بوده که در این استان کهگیلویه و بویراحمد نیز توجه به این مقوله مهم در اولویت قرار گرفت و برای تحقق این مهم جلسات مختلفی گرفته و برنامه‌های متعددی نیز برگزار شد.
متاسفانه با وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد، سیل فروردین ماه امسال که به گفته مسئولان و مدیران در استان کم‌سابقه بود بسیاری از محاسبات ‌سرمایه‌گذاران و کارآفرینان را در این استان به هم زد و مزارع پرورش ماهی، زمین‌های کشاورزی، باغات و مزارع گیاهان دارویی و بسیاری از طرح‌هایی فعال در حوزه اقتصادی و کشاورزی دچار خسارت شدند. این در حالی است که مسئولان و متولیان امر بخصوص بانک‌ها باید در این شرایط وخیم جهت جبران خسارات وارده به کمک کشاورزان و کارآفرینانی ‌بیشتر از همیشه کمک حال این افراد باشند.
صدرالله فتحی یکی از این کارآفرینانی است که سال 94 به عنوان کارآفرین برتر استانی ‌در زمینه پرورش ماهی قزل آلا از مدیران و مسئولان لوح تقدیر گرفت اما ‌مزرعه پرورش ماهی 120 تنی اش ‌از سیل ابتدای امسال در امان نماند و این روزها در یک قدمی زندانی شدن آن هم به دلیل عدم همکاری بانک کشاورزی است.
وی در جمع خبرنگاران گفت: سال 90 برای احداث زیرساخت‌های مزرعه پرورش ماهی تمام زندگیم را فروختم و یک میلیارد برای طرح پرورش ماهی در روستای محروم "رودریش" از توابع بخش دیشموک شهرستان که جاده و پلی نداشت هزینه کردم که با کمبودهای مالی مواجه شدم  و از بانک کشاورزی درخواست یک میلیارد وام کردم اما با 400 میلیون آن موافقت شد.


مزرعه پرورش ماهی کارآفرین برتر سال 94 بعد از سیل امسال
فتحی اظهارکرد: من با هزینه شخصی خودم برای این منطقه محروم جاده و پل احداث کردم اما این مبلغ هم کفاف نداد و تنها توانستم 70-80 میلیون از 400 تومانی که 800 میلیون شده را باز پرداخت کنم، مجددا 500 میلیون از بانک تسهیلات گرفتم و همه این وام‌ها صرف ساخت و ساز شد و تا آمدیم کار را به سرانجام برسانیم نوبت بازپرداخت فرا رسید و سود مشارکت و جریمه دیرکرد 900 میلیون وام، یک میلیارد و 800 میلیون تومان شد.
این کارآفرین در حوزه پرورش ماهی خاطرنشان کرد: این مزرعه پرورش ماهی که دارای ظرفیت 120 تن و اشتغال برای 7 نفر که همه از اعضای خانواده‌ام بود به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده بود که در ابتدا نوسانات قیمت و سیل خسارت فراوانی به ما وارد کرد به همین دلیل نتوانستیم اقساط وام را پرداخت کنیم.


مزرعه پرورش ماهی کارآفرین برتر سال 94 بعد از سیل امسال
فتحی تصریح کرد: بعد از سیل، مجلس مصوب کرد که واحدهایی که دچار خسارت شدند مورد حمایت قرار گیرند و در استان همواره بر حمایت از خسارت دیدگان تأکید شد اما بانک کشاورزی به این مصوبه بی‌توجه است و در حالی که یک میلیارد و 600 میلون تومان به ما خسارت وارد شده بود همکاری نکردند و با وجود مصوبه کارگروه تسهیل باز بانک همکاری نداشته و من و اعضای خانواده‌ام تحت پیگیرد قانونی هستیم و حالا دنبال و پیگیر هستند که این مزرعه پرورش ماهی را مصادره کنند.
این کارآفرین کهگیلویه و بویراحمدی با بیان اینکه خودم و خانواده ام تحت تعقیب هستیم و حکم جلب ما صادر شده است، اظهار کرد: این مشکل را با مسئولان استانی درمیان گذاشتم و با وجود اینکه معاون استاندار و مدیران حوزه اقتصادی چندین نوبت با بانک کشاورزی تماس داشتند اما مسئولان بانک هیچ‌گونه همکاری با ما نداشته اند و تنها قصد زندانی کردن ما را دارند که نمی‌دانیم چه چیزی از مساله عاید آنها می‌شود؟!چرا که این طرح در منطقه محروم و دور افتاده‌ای قرار داد.


مزرعه پرورش ماهی کارآفرین برتر سال 94 بعد از سیل امسال
فتحی اضافه کرد: مسئولان بخصوص بانک‌ها بجای اینکه از سرمایه گذاری در مناطق محروم حمایت کنند متاسفانه دنبال مصادره کردن این طرح هستند، بنابراین از مسئولان استانی و کشوری و متولیان امر که صدای من را می شنوند عاجرانه تقاضا دارم با دادن فرصتی دو سه ساله به داد ما برسند تا اینکه طرح را فعال و اقساط وامم را پرداخت کنم و مشکلاتمان حل شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید