خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

پویش «سیل کارآفرینی» برای راه اندازی کسب وکارهای مناطق سیل‌زده به عنوان پیوست فرهنگی دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران و با حمایت این جشنواره، کار خود را آغازکرد.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایرنا، رضا الفت‌نسب دبیر اجرایی جشنواره وب و موبایل ایران، در نشست خبری این پویش گفت: پویش اجتماعی «سیل کارآفرینی» با هدف رونق بخشیدن به کسب وکارهای خرد و راه‌اندازی مجدد چرخه اقتصادی در مناطق سیل‌زده تعریف شده است که شهرستان پلدختر نقطه شروع آن است و با هدف تعمیر و تهیه لوازم کسب و کار برای کسانی که در سیل اخیر لوازم کارشان دچار آسیب یا مفقودی شده، فعالیت خود را شروع کرده است.

وی بیان کرد: در ابتدای سال شاهد جاری شدن سیل در برخی شهرهای کشور بودیم که پلدختر از جمله آنها بود و خسارات زیادی دید، در پی این جریان سازمان‌ها و نهادهای مختلفی برای کمک‌رسانی وارد عمل شدند و تلاش‌های بسیاری صورت گرفت تا مخاطرات سیل کاهش پیدا کند.

الفت‌نسب افزود: چیزی که در این مدت شاهد بودیم این است که کمک‌ها در قالب رفع نیازهای جاری افراد مانند خوراک و پوشاک بوده و تا کنون نیز ادامه دارد، اما آن چه توجه افراد فعال در حوزه کسب و کارآنلاین را در این شهر به خود جلب کرد، فضای اقتصادی شهر بود.

وی ادامه داد: به واسطه سیل اخیر، کسب و کار بیشتر افراد سرپرست‌ خانوار دچار مشکل شد طوری که محل یا وسایل کسب و کار خود را از دست دادند و به دنبال آن اقتصاد خانواده‌ها دچار مشکل شده و در پی این مسایل، ناامیدی میان خانواده‌ها بوجود آمد.

الفت‌نسب بیان کرد: فعالان حوزه کسب و کارهای آنلاین تصمیم گرفتند در قالب مسئولیت اجتماعی، با راه اندازی پویش سیل کارآفرینی به این افراد کمک کنند و وسایل  مورد نیاز خانواده‌ها برای راه اندازی دوباره کسب و کارشان را فراهم نمایند.

وی ادامه داد: در حال حاضر درجریان این پویش ۵۰ مورد شناسایی شده و در طول زمان به تعداد این پروژه‌ها افزوده خواهد شد، در این پویش سعی شده کسب و کارهای آنلاین به کمک کسب و کارهای آفلاین بیایند و  امیدواریم دور از هیجانات احتمالی که در بین این دو گروه بوده بتوانیم به هم کمک کنیم.


رونق اقتصادی در مناطق سیلزده
شایان شلیله بنیان‌گذار جشنواره وب و موبایل ایران نیز در این نشست گفت: این پویش پیوست فرهنگی دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران درنظر گرفته شده‌است، و می‌تواند تلنگری برای رونق اقتصاد در منطقه و جلوگیری از مهاجرت باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر می‌بینیم که رفع نیاز اولیه مردم در این مناطق از سوی مسئولان انجام می‌شود، در صورتی که اگر چرخه اقتصادی در این مناطق رونق بگیرد، مردم می‌توانند نیاز اولیه و سایر نیازهای خود را برطرف کنند.

شلیله  افزود: سال گذشته در جشنواره وب و موبایل ایران پویش کمک به مدرسه شین‌آباد صورت گرفت که در آن ۴۰ میلیون تومان جمع شد که علاوه بر حل مشکلات فضای فیزیکی مدرسه، سایر مشکلات دانش‌آموزان این مدرسه نیز تا حدودی برطرف شد.

وی ادامه داد: امیدواریم با راه‌اندازی این پویش تا پایان سال یک میلیارد تومان جهت تهیه ابزار  برای کسب و کار شهر پلدختر جمع‌آوری شود.

شلیله یادآور شد: این پویش به نوعی صدای همدلی کسب و کار آنلاین است.  

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید