خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با اشاره به این‌که نگاه ویژه‌ای بر روی تولیدات کارآفرینان خرد باید داشته باشیم گفت: امروزه مفهوم کارآفرینی در ابعاد مختلف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، نخستین جلسه کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری استان خوزستان در سال جاری با حضور اعضای مختلف این کارگروه در سالن جلسات حوزه استاندار خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، امید حاجتی دبیر کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری استان خوزستان اظهار داشت: رسالت اصلی از این کارگروه ایجاد آرامش همراه با بهبود وضعیت رفاه و بهره‌وری در استان خوزستان است.

وی بیان کرد: نکته حائز اهمیت در حوزه اشتغال، بررسی چگونگی ارتقا و بهبودی 5 شهرستان انتهایی جدول نرخ بیکاری استان خوزستان است که در این راستا متوسط نرخ بیکاری در استان افزایش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان این‌که نرخ بیکاری زیبنده استان نیست گفت: مزیت‌های موجود در 5 شهرستان انتهایی جدول نرخ بیکاری، دستگاه‌های مرتبط با این مزیت‌ها در اولویت قرار دارند و باید برنامه‌های اجرایی خود را ارائه دهند.

وی با اشاره به بهبود فضای کسب و کار در استان خوزستان، ادامه داد: این موضوع از دستورکارهای مستمر کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری استان است که به دنبال ارتقای جایگاه استان در رده‌بندی کشوری براساس شاخص‌های استاندارد هستیم.

حاجتی افزود: از نتایج بهبود فضای کسب و کار در استان خوزستان، مشتاق شدن سرمایه‌گذاران بیشتر به استان، بهبود وضعیت تولید و اشتغال است و حلقه‌های به هم پیوسته‌ای هستند که با یکدیگر باید به آنها پرداخته شود.         

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با اشاره به این‌که از دیگر دستورکارهای کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری، شاخص‌های رفاه اقتصادی در استان است، خاطرنشان کرد: چندین شاخص معرف رفاه اقتصادی در استان احصاء و برنامه‌ها در جهت بهبود شاخص‌ها پیاده‌سازی می‌شوند.

وی با اشاره به ارتقای وضعیت معیشت به عنوان دیگر دستورکارهای کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری خوزستان اظهار داشت: مقصود از معیشت یعنی حداقل‌هایی که شهروندان یا هم‌استانی‌ها باید از آن برخوردار باشند که باید برای آنها باید برنامه داشته باشیم.

حاجتی تأکید کرد: هر کدام از موضوع‌های کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری خوزستان باید منجر به اقدام به عملی و نتیجه در راستای بهبود براساس شاخص‌های مربوطه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با اشاره به آبزی پرورش در جهت اجرای سند توسعه شیلات، اظهار داشت: سندی تنظیم شود که سبب ارتقای سطح تولیدات آبزی‌پروری باید شود.

وی با اشاره به هدف‌گذاری در راستای گردشگری آبی، عنوان کرد: در خوزستان برنامه‌ریزی منسجم برای تبدیل شدن استان به مقصد گردشگری حداقل برای مردم بومی صورت گیرد و در گام دوم برای منطقه و کشورهای منطقه باید داشته باشیم.

حاجتی با اشاره به این‌که می‌توان گردشگری مطابق با قانون و شریعت اظهار داشت: می‌توان با توسعه گردشگری آبی و تبدیل شدن خوزستان به عنوان تنها مقصد یا نخستین مقصد این گردشگری، افزایش تولید ناخالص داخلی و بهبود وضعیت اشتغال را دنبال کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان خاطرنشان کرد: واحد مربوطه برای گردشگری آبی در سازمان آب و برق خوزستان تشکیل شده و به صورت متمرکز بر روی این ظرفیت کار می‌شود. برای شروع از زیرساخت‌ها در راستای احیای مجموعه‌های مجاور دریاچه‌های سدهای آب و برق کمک می‌شود.

وی ادامه داد: استان خوزستان باتوجه به برخورداری از بیش از 30 درصد آب‌های جاری، بزرگ‌ترین سدها و بیشترین تعداد می‌توان آن را به عنوان نقطه قوت هدفگذاری کرد تا برکات لازم را به دنبال داشته باشد.

حاجتی با اشاره به افزایش مشارکت مردمی در فعالیت‌های اقتصادی به عنوان دیگر هدفگذاری کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری خوزستان، گفت: مشارکت عمومی و خصوصی ظرفیت خوب تجربه شده در دنیا است که در درست اجرا شدن آن باید دقت شود. سال گذشته شاهد بودیم که دستگاه‌های اجرایی آنگونه که باید به این موضوع نپرداختند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با اشاره به تهیه گزارش تصمیم به واگذاری 100 پروژه با مشارکت استانداری استان، ادامه داد: این تعداد پروژه آماده فراخوان به بخشی خصوصی هستند و در سال جاری نیز ادامه دارد که سبب خارج شدن پروژه‌های نیمه تمام از بلاتکلیفی و بهره‌برداری آن می‌شود.


ضرورت تعیین افق برنامه‌ریزی برای اهدف کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری
در ادامه حسن فرازمند عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: در اهدف کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری خوزستان افق برنامه‌ریزی تعریف و نقطه پیشرفت هرکدام در دوره معین مشخص شود.

وی با اشاره به نیازمندی به تئوری و تجارب در زمینه کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری خوزستان بیان کرد: اهداف بسیار عالی هستند اما حتما اولویت‌بندی باید داشته باشند، تعامل هرکدام تعیین و نقش‌ها تعریف شود.


ضرورت حمایت از کارآفرینان خوزستانی در کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری
همچنین مرتضی موصلی در این جلسه اظهار داشت: امروزه مفهوم کارآفرینی در ابعاد مختلف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و حمایت از کارآفرینان استان به عنوان یکی از موضوع‌های محوری در دستور کارگروه قرار گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با اشاره به این‌که نگاه ویژه‌ای بر روی تولیدات کارآفرینان خرد باید داشته باشیم، بیان کرد: مسئولیت اجتماعی دستگاه‌ها با معیشت و اقتصاد مردم مرتبط است که می‌توان در کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری خوزستان بر روی آنها تمرکز داشت.

در ادامه گزارشی از وضعیت کسب و کار استان خوزستان ارائه، پیشنهادهای لازم مطرح و هرکدام از اعضای کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری خوزستان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

همچنین امید بن عباس مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان اظهار داشت: گزارش وضعیت کسب و کار استان خوزستان شاخص‌بندی و برنامه‌محور شده اما برای کمک به مسأله، معیار سنجش بعضی از شاخص‌ها یا مرجعیت رسیدگی به شاخص مشخص نیست.


95 درصد بخش کشاورزی در استان خصوصی است
در ادامه کیخسرو چنگلوایی مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به نقش صنعت، خدمات در بهبود فضای و کسب کار، گفت: حداقل 95 درصد بخش کشاورزی در استان خصوصی است و چند کشت و صنعت وجود دارد که واگذار شدند.

وی با اشاره به این‌که برای مقایسه کشاورزی باید آن را با شاخص‌های مشترک احصاء و مقایسه کرد، بیان کرد: به لحاظ توسعه کشت، افزایش تولیدات و نوآوری بیشتر نقش حاکمیتی داریم.


نقش خوزستان در ارتقای مؤلفه‌های آماری و پیمایشی
رضا قیصی‌پور مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان بیان کرد: به نظر می‌رسد که 39 درصد از مؤلفه‌های آماری و پیمایشی در دامنه 6، 32 درصد کمتر از 6 و هشت مؤلفه نیز بالای 7 است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از هشت مؤلفه بالای 7 را می‌توان در سطح استان خوزستان تصمیم‌گیری گرفت و بخشی نیز تابع شرایط محیطی و نهادی کشوری است. بدترین وضعیت در حوزه امنیت سرمایه‌گذاری، میزان حمایت مسئولان استانی از داوطلبان سرمایه‌گذاری است.

گفتنی است، بنا شد که اعضای کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری استان خوزستان پیشنهادهای خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

در جمع بندی کارگروه امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان اظهار داشت: شاخص‌های فصای کسب و کار برای دستگاه‌های اجرایی ذیربط ارسال، ده روز فرصت می‌دهیم که کم یا اضافه کنند و در ادامه دستگاه اجرایی ذیربط با مشارکت صاحب‌نظران، اساتید داشگاهی و ذینفعان، موظف هستند برنامه عملی خود را برای بهبود شاخص‌ها ظرف یک ماه ارائه دهند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید