خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

جلسه شورای هماهنگی بانک‌های کشور به میزبانی اردبیل برگزار شد که در این جلسه مدیران بانک‌های عامل متعهد شدند در حمایت از رونق تولید و همچنین توسعه بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری بیش از 7600 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنند.

 

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایسنا، استاندار اردبیل در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها که در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: توسعه استان اردبیل در همه ابعاد اعم از کشاورزی، گردشگری و صنعتی رونق گرفته به طوری که همه تلاش می‌کنند تا توسعه استان اردبیل شتاب بیشتری گرفته و مردم این استان امیدوار به تحول و تحرک واقعی باشند.

اکبر بهنامجو نمونه این شتاب توسعه‌ای را پروژه راه آهن اردبیل با تزریق فاینانس داخلی به همت بانک ملی دانست و خاطرنشان کرد: در حالی که راه آهن اردبیل دو سال پیش 22 درصد پیشرفت داشته هم‌اکنون با شتاب جهشی در مسیر تکمیل قرار گرفته که دهه فجر سال آینده شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

وی گفت: ما در آستانه سفر رئیس جمهور به استان با دعوت از مدیران بانک‌های عامل سعی کردیم تا از آنها منابعی را در بخش‌های توسعه‌ای استان دریافت کنیم که بانک صادرات و رفاه برای تکمیل مجتمع آبرسانی روستاها 250 میلیارد تومان طی دو سال اختصاص خواهند داد تا ساکنان یک هزار روستا از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار بهره‌مند شوند.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان اردبیل ادامه داد: بانک سپه و کشاورزی نیز متعهد شدند تا پایاب سد گیوی را بعد از 15 سال انتظار مردم منطقه تکمیل کنند که امیدواریم 230 میلیارد تومان توسط این دو بانک تامین اعتبار شده و این پروژه نیز به سرانجام برسد.

بهنامجو افزود: برای تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب اردبیل و نمین نیز 160 میلیارد تومان توسط بانک ملی و مسکن تامین اعتبار خواهد شد تا جمعیت 600 هزار نفری مرکز استان و شهر همجوار نمین از این زیرساخت استفاده کنند.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل تصریح کرد: برای تکمیل پایاب سد سبلان بانک توسعه تعاون 60 میلیارد تومان اختصاص داد و در کنار آن بانک‌های عامل متعهد شدند تا پروژه‌های گردشگری را در سرعین و مشگین‌شهر و همچنین پروژه گلخانه‌ای را در شمال استان مورد حمایت قرار دهند تا با این اقدام ایجاد اشتغال و رونق تولید اتفاق بیفتد.

بهنامجو بیان کرد: بانک‌های عامل همچنین با اولویت تثبیت اشتغال در واحدهای تولیدی و تکمیل واحدهای نیمه تمام با پیشرفت 70 درصد تزریق منابع را انجام می‌دهند به طوری که بانک توسعه تعاون 200 میلیارد ریال، صادرات 500 میلیارد ریال، کشاورزی 3200 میلیارد ریال و صندوق توسعه کارآفرینی 120 میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های اشتغالزایی در مناطق روستایی، تکمیل زنجیره‌های تولید و همچنین رونق واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی اختصاص داده‌اند.

وی اظهار کرد: در مجموع 7600 میلیارد تومان منابع بانکی در بخش‌های مختلف به استان تزریق خواهد شد تا زمینه تحول اقتصادی و اشتغال رقم بخورد.

استاندار اردبیل در ادامه تحول گردشگری استان را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: در آینده‌ای نزدیک اردبیل به قطب ورزش زمستانی تبدیل خواهد شد به طوری که سه پیست اسکی در حال احداث است و به زودی نیز 12 پزشک استان برای گذراندن دوره‌های پزشکی آبدرمانی به ترکیه اعزام خواهند شد تا این بخش احیا شود.

بهنامجو به ظرفیت بخش کشاورزی نیز با تولید 4.5 میلیون تن محصول متنوع اشاره کرد و افزود: با تکمیل پایاب سد خدافرین یک میلیون تن به این محصولات افزوده خواهد شد که این امر تحول جدی و توسعه پایدار شمال استان را رقم خواهد زد.

وی همچنین با اشاره به احداث بزرگ‌ترین شهرک گلخانه‌ای کشور در اردبیل به مساحت 2500 هکتار بیان کرد: امسال 350 هکتار و سال آینده نیز 700 هکتار از این مجتمع گلخانه‌ای مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

استاندار اردبیل در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در سایه اجرای این طرح‌ها راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری و اتصال راه آهن اردبیل به پارس‌آباد با همت بخش خصوصی تحول اساسی در استان اردبیل اتفاق افتاده و مردم به عینه از ثمرات این تحولات استفاده کنند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید