خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، بخشنامه دستورالعمل راه‌اندازی و اداره مراکز رشد واحدهای فناور و کارآفرین (دانش محور) دانشگاه را ابلاغ کرد.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی طهرانچی بخشنامه دستورالعمل راه‌اندازی و اداره مراکز رشد واحدهای فناور و کارآفرین (دانش محور) دانشگاه آزاد اسلامی را به معاونان، رؤسای مراکز، مدیران کل سازمان مرکزی، رؤسای استان‌ها، واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه ابلاغ کرد.

طهرانچی در این بخشنامه تأکید کرده است: مراکز رشد واحدهای فناور و کارآفرین بستری به منظور توسعه فضای کسب و کار در سطح دانشگاه بوده و زیرساخت‌های فیزیکی و نرم‌افزاری را به منظور توانمندسازی هسته‌ها و واحدهای فناور و کارآفرین مهیا می کند. به منظور حمایت از ایجاد و توسعه کسب و کارهای نوین و فناور و همچنین شرکت‌های دانش بنیان و با توجه به اسناد بالادستی حوزه فناوری و نوآوری جمهوری اسلامی ایران، دستورالعمل راه‌اندازی و اداره مراکز رشد واحدهای فناور و کارآفرین (دانش محور) دانشگاه آزاد اسلامی به منظور یکسان‌سازی فعالیت‌ها تدوین و ابلاغ می شود.

در این دستورالعمل به مواردی ازجمله اهداف مراکز رشد، ترکیب شورای سیاست‌گذاری و راهبری، ارکان مرکز رشد، وظایف و اختیارات واحد مؤسس، شورای مرکز رشد واحد مؤسس، کمیته جذب و پذیرش مرکز رشد، وظایف و اختیارات مدیر مرکز رشد، خدمات مرکز رشد، مقررات مالی، نظارت و ارزیابی و... اشاره شده است که جزئیات کامل آن در اختیار معاونان، رؤسای مراکز، مدیران کل سازمان مرکزی، رؤسای استان‌ها، واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه قرار گرفته است.

براساس این دستورالعمل؛ اهداف مرکز شامل مواردی از جمله ایجاد فضای لازم برای رشد و گسترش واحدهای فناور و کارآفرین و کمک به این واحدها به منظور تولید و توسعه محصولات و خدمات، ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت کارآفرینان، دانش‌آموختگان دانشگاهی و فناوران، ایجاد زمینه های لازم برای تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی و سرمایه‌گذاری در اقتصاد خلاق، کمک به رونق اقتصاد محلی مبتنی بر فناوری و کارآفرینی، توسعه شبکه همکاری بین بخش های تحقیقاتی و محیط کسب و کار و توسعه فضای صادرات و همکاری‌های بین‌المللی است.

گفتنی است مراکز رشد در راستای رشد واحدهای فناور و کارآفرین، خدماتی نظیر پشتیبانی از قبیل تأمین فضای کار و تجهیزات اداری، خدمات آزمایشگاهی، کارگاهی و اطلاع‌رسانی، خدمات مدیریتی، حقوقی، مالی، سرمایه‌گذاری، مربیگری و تجاری‌سازی، آموزش های تخصصی و مشاوره‌ای، خدمات شتابدهی، برگزاری رویدادهای مرتبط با فناوری و کارآفرینی و سایر خدمات مرتبط با توسعه، رشد و ارتقای واحدهای فناور و کارآفرین را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

همچنین شبکه ارزیابان مراکز رشد در ذیل اداره کل سراهای نوآوری براساس دستورالعمل ارزیابی مراکز رشد به بررسی و ارزیابی هر یک از مراکز در دوره های زمانی مشخص خواهند پرداخت و نتایج ارزیابی را به اداره کل سراها ارسال می‌کنند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید