خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه معادن واقعی ما نخبگان و جوانان کارآفرین هستند تاکید کرد:فروش نفت خام و معادن مشکلات ما را حل نمی کند بلکه این دانش وعلم است که باعث ایجاد ارزش افزوده می‌شود.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، سورنا ستاری در جلسه شورای اداری و توسعه اقتصادی دانش‌بنیان و رونق تولید استان سمنان  که با حضور استاندارومقامات عالی استان برگزار شد شرکت کرد.

ستاری در ادامه ازنیروی انسانی به عنوان مهمترین محور توسعه یاد کرد وافزود:باید به نیروی انسانی توجه بیشتری داشته باشیم و در این میان نقش بخش خصوصی بسیار مهم جلوه می کند.اگرچه وظیفه معاونت علمی و دولت این است که حوزه‌های زیرساختی را آماده کند اما باید زمینه مناسب برای بخش خصوصی و جوانان کارآفرین را هم  فراهم کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در این جلسه با بیان اینکه اگر چه شرکت های دانش بنیان بزرگی در سمنان ایجاد شده است اما از شرکت های دانش بنیان این استان انتظارات بیشتری داریم ،گفت:استانی که2 هزارهیات علمی و 80 هزار دانشجو دارد باید در این حوزه عملکرد موفق‌تری داشته باشد.


حمایت رهبر معظم انقلاب از نخبگان

رئیس بنیاد ملی نخبگان در ادامه سخنانش با اشاره به انجام خدمت در شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: وقتی این طرح را با رهبرمعظم انقلاب درمیان گذاشتیم با لطف و سهولت پذیرفتند . در کمتر کشوری رهبر و عالی‌ترین مقام یک کشور اینگونه از نخبگان حمایت می‌کند. اما با این حال  در برخی استان ها  شاهد هستیم که نخبگان پشت در برخی مدیران معطل می‌شوند که این موضوع پذیرفته نیست.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری درباره انجام خدمت سربازی در شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: براساس تفاهم نامه‌ای که پیشتر به تایید رسیده فعالان شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند خدمت سربازی خود را در شرکت‌های دانش بنیان بگذرانند یعنی فرد می‌تواند خدمتش را در شرکت خودش بگذراند.


صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان

ستاری در ادامه اقداماتی که در برخی حوزه ها صورت گرفته را قابل توجه دانست و گفت:کشور ما امروز بزرگترین استارتاپ‌های" سلول‌های بنیادین" و "آی سی تی "را در اختیار دارد در واقع نسلی وارد میدان شده که با تلاش و نگرشش در حال پایان دادن به افتصاد سنتی است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری تامین 97 درصدی نیازهای دارویی کشوررا یکی از موفقیت های این حوزه نام برد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان ما در حالی صادرات زیادی به بازارهای جهانی دارند که  این کشورها ازاستانداردهای بالایی برخوردارند.


بهره مندی شرکت های دانش بنیان از مشاوره های تخصصی صادرات

رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان درادامه از وجود رایزن هایی خبر داد که از میان بخش فعالان بخش خصوصی انتخاب شدند و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با بهره گیری از مشاوره آنها در امر صادرات موفق تر باشند.

ستاری در ادامه با بیان اینکه استانداردهای محصولات دانش‌بنیان در کشورهای مختلف تفاوت‌های زیادی با هم دارند  گفت:این رایزن‌های صادراتی می‌توانند کمک‌کار خوبی برای فعالان این بخش باشند. به ویژه برای امسال که برنامه های جامع و مهمی برای صادرات بویژه کشورهای همسایه داریم.

رئیس  ستادبنیاد ملی نخبگان ،نگرش استان‌ها درباره توسعه تکنولوژی را مورد توجه قرار داد و افزود: توسعه ای که از بوم استان بجوشد و مبتنی بر ظرفیت های بوم همان منطقه باشد موفق خواهد بود در غیر این صورت راه به جایی نخواهد برد.

ستاری با بیان اینکه با خام‌فروشی نفت و منابع‌زیرزمینی به توسعه نمی‌رسیم اظهار داشت: آنچه باعث ایجاد ارزش افزوده می‌شود دانش است نه منابع، مگر ایران و کشورهای منطقه که در کمتر از یک صد سال منابع نفتی زیادی را فروختند توانسته‌اند به توسعه برسند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه رقم پایین صندوق نوآوری استان را یک نقطعه ضعف یاد کرد و گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی دارد که به هر میزان که سرمایه از بخش خصوصی در استان جذب شود معادل همان را در این صندوق سرمایه‌گذاری کند.


انعقاد دو تفاهم نامه برای توسع زیست بوم نوآوری و فناوری سمنان

در پایان این مراسم تفاهم نامه ای میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و استانداری سمنان منعقد شد. در این تفاهم نامه که به امضای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و علیرضا آشناگر استاندار سمنان رسید بر لزوم  حمایت از استقرار استارتاپها ،شتابدهنده ها و ایجاد مراکز فناوری و کارخانه نوآوری در بافت های فرسوده  تاکید شد.

 این تفاهم نامه با هدف "توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری به منظور توسعه اقتصاد دانش بنیان"،"ترویج فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان وعلم وفناوری به عنوان یکی از مهم ترین مولفه های مهم اقتصاد مقاومتی" و" جریان سازی و بهره برداری از اثرات توسعه ای و ارزش افزوده استقرار  استارتاپ ها و کسب و کاهای دانش بنیان در راستای بازآفرینی فضای متروکه شهری-صنعتی منعقد شد.

همچنین تفاهم نامه دیگری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ،استانداری سمنان،پارک علم وفناوری استان سمنان و اتاق بازرگانی و صنایع،معادن و کشاورزی سمنان با هدف حمایت از راه اندازی و توسعه مرکز فناوری و نوآوری سمنان منعقد شد.



بازدید ستاری از پارک علم و  فناوری دانشگاه سمنان

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری  پیش از شرکت در نشست اداری استان سمنان از پارک علم و فناوری دانشگاه این استان بازدید کرد.

پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان دارای رتبه سوم در میان پارکهای دانشگاهی از نظر تعداد واحدهای فناور، متمرکز بر فناوریهای پیشرفته، معتبر برای جذب فعالان و سرمایه گذاران مخاطره پذیر، موفق برای ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان است.

20شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و پارک علم و فناوری  این استان  محصولاتشان را در سالن اجتماعات شهید پازوکی در قالب یک نمایشگاه ارائه کردند. معاون علمی و فناوری رییس جمهوری  نیز در فضایی صمیمی پای گفتگو با این جوانان فناور نشست و اقداماتی برای تسریع در رسیدن به اهداف این جوانان انجام داد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید