خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس مرکز شتاب‌دهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: مرکز شتاب‌دهی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تاکنون حدود 55 شتاب‌دهنده ایجاد کرده است.

 

مرکز شتاب‌دهی نوآوری
مهدی عظیمیان رئیس مرکز شتاب‌دهی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در نشست خبری تبیین رویداد پردیس سامیت 2020 بیان داشت: مرکز شتاب‌دهی نوآوری یک بازوی اجرایی برای حمایت از زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است‌. این مرکز در سال 93 توسط معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تأسیس و مسئولیت آن به پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری واگذار شد.

استارت‌آپ‌های پایدار
وی افزود: «ترویج فرهنگ کارآفرینی» و «کمک به ایجاد استارت‌آپ‌های پایدار» دو هدف اصلی مرکز شتاب‌دهی نوآوری است. مرکز شتاب‌دهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، ساماندهی رویدادهای کارآفرینی را در راستای ترویج فرهنگ کارآفرینی در دستور کار خود دارد.

کمک مادی و معنوی
رئیس مرکز شتاب‌دهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در ادامه با اشاره به فعالیت‌های این مرکز افزود: از زمان فعالیت مرکز شتاب‌دهی نوآوری تا به امروز، حدود ۵۵ شتاب‌دهنده با کمک این مرکز ایجاد شده است که در حال فعالیت هستند. این مرکز در دو حوزه‌ی مادی و معنوی از شتاب‌دهنده‌هایی که تأییدیه‌ی مرکز را داشته باشند، حمایت می‌کند. در حوزه‌ی مادی، تسهیلاتی برای تأمین فضا ارائه می‌دهد، مقدار هزینه‌ی آن بسته به حوزه‌ی کاری و جغرافیایی متفاوت است.

کمک بلاعوض به شتاب‌دهنده‌ها
وی در ادامه ضمن اشاره به حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، افزود: به ازای خروجی‌ موفق هر شتاب‌دهنده، یعنی هر استارت‌آپ موفق که حاصل تلاش شتاب‌دهنده باشد، تا سقف ۲۰ استارت‌آپ به شتاب‌دهنده کمک بلاعوض داده می‌شود. در حوزه‌ی معنوی نیز کمک‌هایی از جمله حمایت‌های اعتباری، مانند کمک در گرفتن تأییدیه‌ها، تیم اجرایی و ... به شتاب‌دهنده‌ها ارائه می‌شود.

فضای کار اشتراکی
عظمیان با اشاره به سیر تحولات این مرکز از ابتدای تأسیس تا به حال، اضافه کرد: یکی از جدیدترین مسئولیت‌های مرکز شتاب‌دهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری که در یکی دو ماه اخیر به دستور کار آن اضافه شده است، حمایت از فضاهای کاری اشتراکی است. آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های لازم تهیه شده و در شرف اجرایی‌شدن هستند. این مرکز در دو حوزه به مدیران فضاهای اشتراکی کمک خواهد کرد: در تأمین و تجهیز فضای اشتراکی، این گونه فضاها مورد حمایت قرار خواهند گرفت. هم‌چنین فضاهای کار اشتراکی، به ازای هر نفر مستقر در مجموعه‌ی خود، کمک بلاعوضی دریافت خواهند کرد.

پردیس سامیت 2020
سید داود متولی دبیر اجرایی پردیس سامیت 2020 نیز در ادامه‌ی این نشست گفت: از ابتدای شروع به کار مرکز شتاب‌دهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تا به امروز، این مرکز از حدود 500 رویداد کارآفرینی حمایت کرده است. در این سال‌ها در تعامل با بازیگران این اکوسیستم، خلأ رویدادی که موجب آشنایی و تعامل برگزارکنندگان رویدادهای کارآفرینی با یکدیگر شود، احساس شد.
به گفته‌ی وی: در مرکز شتاب‌دهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری بر روی این ایده کار شد و در نهایت تصمیم به برگزاری رویداد «پردیس سامیت» گرفته شد که در ابتدا عنوان آن «دورهمی استارت‌آپی پردیس» بود. هدف از پردیس سامیت، اشتراک، هم‌افزایی، آموزش و البته ایجاد سرگرمی برای شرکت‌کنندگان در آن است.

ارتقای کیفی
دبیر پردیس سامیت 2020 از معرفی برترین برگزارکننده‌ی رویداد در سال 98 خبر داد و گفت: بعد از چند سال حمایت از برگزاری رویداد کارآفرینی کشور به این نتیجه رسیدیم که زمان آن است که رویدادها از لحاظ کیفیت نیز ارتفا پیدا کنند، بنابراین تصمیم گرفتیم یک نظرسنجی صرفا «درباره‌ی رویدادهایی که مورد تأیید مرکز شتاب‌دهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری» است، صورت دهیم. نتایج این نظرسنجی به مرکز شتاب‌دهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و به برگزار کنندگان این رویداد در جهت ارتقای کیفیت کمک خواهد کرد.
رویداد پردیس سامیت 2020 در 24 و 25 بهمن ماه 1398 در پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار می شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید