خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 2.75 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به نقل از خبرنگار کارآفرین ناب از ایرنا، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به پیامدهای مثبت تبصره ۱۸ برای بخش های مختلف صنعت گردشگری کشور گفت: حرکت خوبی در زمینه ارائه

تسهیلات آغاز شده است؛ اگر بانک‌ها هماهنگی در یک حوزه خاص داشته باشند قطعا آن بخش با تغییرات خوبی همراه می‌شود.

ضرغامی گفت: امسال پدیده صف بستن برای خرید صنایع‌دستی را در ایام نوروز داشتیم که اتفاق خوبی بود. صنایع‌دستی مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است. بیش از یک میلیون نفر در حوزه صنایع‌دستی مشغول فعالیت هستند. باتوجه به طرح‌های جدیدی که داریم نیازمند یک حرکت همه جانبه برای رونق این بخش هستیم.

توجه بانک‌ها به گردشگری سبب رونق این صنعت می‌شود

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: حرکت خوبی در زمینه ارائه تسهیلات آغاز شده است. اگر بانک‌ها هماهنگی در یک حوزه خاص داشته باشند قطعا آن بخش با تغییرات خوبی همراه می‌شود. گردشگری به‌دلیل مزیت نسبی که کشورمان در زمینه فرهنگی، تاریخی، سلامت، طبیعت گردی و... دارد در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد. برنامه رئیس‌جمهوری نیز برای تحول در بخش گردشگری جدی است. اگر بانک‌ها به این بخش توجه کنند قطعا صنعت گردشگری رونق پیدا می‌کند.

وی با بیان این که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد و نسبت به قبل از کرونا ۳۰ درصد افزایش سفر داشتیم تأکید کرد: روز دوم فروردین اکثر مراکز اقامتی (رسمی کشور) تکمیل شدند. اگر بسیج سراسری با حضور سایر دستگاه‌ها مانند وزارت آموزش‌وپرورش، امامزاده‌ها، حسینیه‌ها و... شکل نمی‌گرفت، در برخی استان ها نمی‌توانستیم خدمات شایسته‌ای به مردم ارائه کنیم. البته ما این سونامی را پیش‌بینی می‌کردیم و از چند ماه قبل آمادگی‌های لازم را ایجاد کردیم. این استقبال از سفر نشان می‌دهد که این حوزه در همه بخش‌ها قابلیت سرمایه‌گذاری‌ و سودآوری بالایی دارد.

در حوزه سرگرمی با دنیا فاصله زیادی داریم

ضرغامی با اشاره به اینکه در حوزه سرگرمی، خلاقیت‌های زیادی در دنیا ارائه شده است، ادامه داد: ما فاصله زیادی با آنها داریم، متأسفانه در این حوزه‌ها چندان کار نشده است، اما در حال طراحی و برنامه‌ریزی هستیم. زیرا لذت بردن از زندگی حق مردم است. این حوزه‌ها باید حال مردم را خوب کند.

ضرغامی درباره مقایسه سفرها و سفر مردم به کشورهای همسایه برای شرکت در رویدادی مثل کنسرت موسیقی، گفت: درست است که مردم برای شرکت در کنسرت موسیقی به کشور دیگری سفر می‌کنند، اما زمانی که موضع‌گیری‌هایی خلاف منافع ملی از سوی هنرمندی خاص گرفته می‌شود، همان مردم کنسرت آن فرد را تحریم می‌کنند. وقتی هنرمندی مثل سالار عقیلی در یک پایگاه مهم میراث‌فرهنگی مثل بم کنسرت برگزار می‌کند و ۲۵ هزار نفر از این برنامه، آن هم به‌صورت خانوادگی استقبال می‌کنند، یعنی یک حرکت گردشگری صورت گرفته است. برنامه‌هایی از این دست به مردم نشان می‌دهد که حداقل امکانات و ظرفیت‌ها در کشور فراهم شده است.

وی با اشاره به موانعی که برای توسعه گردشگری وجود دارد، گفت: دنبال رفع موانع هستیم. کار اصلی این وزارتخانه سیاست‌گذاری و هماهنگی بین دستگاه‌هایی است که باید در این حوزه فعال شوند.

ضرغامی افزود: از مهمترین بخش‌های فعالیت‌های این وزارتخانه اقدامات مشترکی است که می‌توانیم با بانک‌ها انجام دهیم. این نوعی خدمت تاریخی است که می‌تواند هم به‌لحاظ کارشناسی برای بانک‌ها و هم به‌لحاظ آینده اقتصادی کشور به آن نگاه کرد. نگاه‌تان به‌نوعی باشد که خودتان مدعی گردشگری باشید.

ضرغامی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای بنده این است که با سرمایه‌گذاران بزرگ ملاقات کنم و هماهنگی‌های لازم برای سرمایه‌گذاری این عزیزان را انجام دهم و موانع موجود را رفع کنم. بسیاری از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را سودآور می‌دانند و می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند. بانک‌ها می‌توانند در زمینه تخصیص تسهیلات بانکی کمک کنند.

تسهیلات تبصره ۱۸ برای ما پیامدهای خوبی داشت

ضرغامی با تشکر از زحمات بانک‌ها و معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تبصره ۱۸ برای ما پیامدهای خوبی داشت. در دولت نیز مطرح شد که عملکرد و کارنامه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عملکرد خوبی است. به‌موجب این عملکرد رضایت‌بخش، رئیس سازمان برنامه و بودجه بارها تأکید کرد میزان اعتبار تبصره ۱۸ در سال آینده را به‌ هر میزانی که وزارتخانه نیاز داشته باشد افزایش می‌دهند. چون هم موضوع مهم است، هم جزو اولویت‌های کشور به‌حساب می‌آید.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: یکی از بخش‌های اولویت‌دار نظام بخش گردشگری خواهد بود. البته در حوزه زیرساخت‌های گردشگری بحث ما فقط محدود به مراکز اقامتی و هتل‌ها نیست.

برنامه‌ها برای حریم سواحل

ضرغامی با اشاره به عقب‌نشینی ۶۰ متری از سواحل استان‌های شمالی گفت: این بحث را در هیئت‌دولت مطرح کردم که باید برای این بخش برنامه‌ داشته باشیم. خوشبختانه از سوی رئیس‌جمهور مورد استقبال واقع شد و ما موظف شدیم با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و وزارت راه‌وشهرسازی نقاطی را برای تأسیسات گردشگری در بخش‌های ساحلی مشخص کرده و آیین‌نامه‌ای برای آن بنویسیم و در دولت تصویب کنیم. حالا که سواحل آزادسازی شده باید جایگزینی برای آن در نظر گرفت.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: طرح‌های گردشگری در سراسر کشور تنوع بالایی دارد، دنبال نوآوری و خلاقیت در عرصه‌های متنوع در این حوزه هستیم. حتی یک شهربازی خوب می‌تواند بسیار برای مردم جذاب باشد.

وی ادامه داد: ما در این زمینه ظرفیت‌های بالایی داریم. فقط باید نگاه را عوض کرد تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود. باید بزرگان کشور را همفکر کنیم، این حوزه، حوزه مهمی خواهد شد. امیدوارم اوضاع گردشگری در سال آینده از وضعیت فعلی نیز بهتر باشد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید