خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


فولادگر:

 یک چهارم کالاهای وارداتی، مصرفی بوده است
تحریم مشکل پنجم ششمی تولیدکنندگان است
هر سال 25 میلیارد دلار کالا به کشور قاچاق می‌شود
قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار پس از دو سال هنوز اجرا نشده است

 رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس گفت:
به گزارش تسنیم،‌حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس گفت: سیاست های تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ملی نیز می توان در کنار اقتصاد مقاومتی برای حمایت از تولید ملی به کار گرفت.فولادگر بالا بردن قدرت رقابت و افزایش بهره وری عوامل تولید، اقتصاد دانش بنیان، حمایت از تولید محصولات در مصارف عمومی، ارزآوری مثبت و ارز بری منفی و .... را مهمترین محورهای فعال سازی تولید دانست که در سیاست های تولید ملی مورد اشاره قرار گرفته است.وی در عین حال این را هم گفت که تقریبا تمام این موارد در اقتصاد مقاومتی نیز دیده شده است ضمن آنکه در بسیاری از بندهای اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید ملی کاملاً ریز و دقیق دیده شده است.این نماینده مجلس با اشاره به اینکه 25 درصد واردات کالاهای ما در سال 93 مربوط به کالاهای مصرفی بوده است، تصریح کرد: همچنین در سال 93 از لحاظ وزنی گروه 10 معادل 426 میلیون تن و ارزش دلاری 615 میلیون دلار واردات داشته است.

*تحریم مشکل پنجم ششمی تولیدکنندگان است

فولادگر ضمن بیان اینکه آمار کل کالای مصرفی 13 میلیارد دلار و 53 میلیارد دلار کل واردات بوده است، گفت: برخی از کالاهای وارداتی خنده دار است و اگر به اسامی آنها نگاه کنیم خنده مان می گیرد که این چه کالاهایی است که ما وارد می کنیم.وی به قانون انتزاع نیز در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد و گفت: در این قانون دولت مکلف شده سالیانه 10 درصد از کالاهای ضروری کم کند و همان پول را برای تقویت تولید در داخل بگذارد. اگر این سالی 10 درصد اجرا شود در یک برنامه 10 ساله می توان به واردات کالاهای ضروری هم پایان داد.عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه گفت: حاصل نظر سنجی از تشکل های اقتصادی در مجلس نشان میدهد که همچنان مشکلات اقتصادی عدم تامین مالی و عدم دسترسی به تسهیلات بانکی است. این گزارش ها بیانگر آن است که مشکل پنجم-ششم به آثار مستقیم تحریم می رسد.
وی ادامه داد: عمده مشکلات تولید به مسائل داخلی کشور برمی گردد که برای حمایت از تولید کننده ابتدا باید آن مشکلات حل شود.
*هر سال 25 میلیارد دلار کالا به کشور قاچاق می‌شود
فولادگر در همین ارتباط با تأکید براینکه کمبود قانون برای مبارزه با قاچاق نداریم به چرایی افزایش قاچاق اینطور پاسخ داد که قانون و نحوه اجرا لازم و ملزوم یکدیگر هستند ضمن آنکه 20 تا 25 میلیارد دلار آمار قاچاق سالیانه است. چند برابر واردات کالاهای لوکس و غیرضرور قاچاق در کشور انجام می شود.
*قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار پس از دو سال هنوز اجرا نشده است
به گزارش تسنیم، فولادگر نیز در ادامه وارد بحث شد و گفت: در قانون رفع موانع تولید آمده است که دولت موظف است از ایجاد برند و نشان های داخلی حمایت کند و ظرف مدت سه ماه از تاریخ تصویب این قانون وزارت صنعت مکلف است آئین نامه ساماندهی کالا و خدمات را با همکاری دستگاه های مربوطه تعیین کند.
وی با بیان اینکه برندسازی نیازمند همکاری تولید کننده و حاکمیت در کنار یکدیگر است، گفت: قانونگذار شرایط لازم را برای این موضوع دیده است.فولادگر در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به اینکه مجلس چه نظارتی بر اجرای قانون استفاده از ظرفیت های موجود دارد؟ تصریح کرد: هر دستگاهی که میخواهد ملزوماتی از خارج تهیه کند یا پروژه ای می‌خواهد اجرا کند باید استعلام نماید که آن کالا در داخل تولید می شود یا خیر؟ اگر تولید شود نباید واردات صورت گیرد.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در همین ارتباط تأکید کرد که مجلس برای قوانین مشابه گزارش‌های نظارتی را تهیه می کند. دو گزارش نظارتی در مجلس نهم برای نحوه اجرای همین قانون تهیه شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید