خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


عسکری انتقاد کرد:

فرار مالیاتی بیمه‌ها،مناطق آزاد، پزشکان، وکلا وکارشناسان دادگستری
مالیات نظام مند نشود همچنان شاهد فرار مالیاتی خواهیم بود
فارس-برخی طلافروشان اندازه یک کارمند مالیات می‌دهند

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از فرار مالیاتی بیمه ها، مناطق آزاد، پزشکان، وکلا، کارشناسان دادگستری و انجمن ها و تشکل‌ها انتقاد کرد.به گزارش  مهر، علی عسکری در برنامه  شبکه خبر  با بیان اینکه تا زمانی که کشور برخی نظام مندی ها را در بحث مالیات فراهم نکند فرار مالیاتی همچنان رواج خواهد داشت، گفت: در دو ماه نخست سال جاری ۸۵۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی محقق شد.رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور افزود: سال گذشته ۹۷ درصد پیش بینی های درآمدهای مالیاتی یعنی ۵۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان محقق شد و برای امسال نیز ۷۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی پیش بینی کردیم که  نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد دارد.وی تاکید کرد: امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته امسال نیز بیش از ۹۵ درصد معادل ۷۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی محقق شود. هم اکنون ۲۰ تا ۲۵ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور مالیات پرداخت نمی کند که این خود سالانه حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است، از سوی دیگر ۴۰ درصد تولید ناخالص ملی کشور نیز قانونی معاف از مالیات استرئیس سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد:

هم اکنون زیر ساخت های لازم را آماده و اطلاعات را از پایگاه های مختلف جمع آوری کرده ایم تا بتوانیم از فرارهای مالیاتی جلوگیری کنیم؛ اما بعضی نهادها از ارائه اطلاعات خودداری می کنند.
وی گفت: خوشبختانه در اصلاح قانون مالیات بخوبی وظایف دستگاه ها به ارائه اطلاعات به سازمان امور مالیاتی مشخص شده است و دیگر جای ابهامی باقی نمی ماند. در طرح جامع  قانون مالیات نیز اطلاعات مختلف را  از گمرکات، بورس، بیمه ها، بانک ها، قراردادهای تجارت و قسمت های مرتبط خواهیم گرفت تا حتی المقدور مانع از فرار مالیاتی شویم.

مالیات نظام مند نشود همچنان شاهد فرار مالیاتی خواهیم بود

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تا زمانی که کشور برخی نظام مندی ها را در بحث مالیات فراهم نکند فرار مالیاتی همچنان رواج خواهد یافت. در اصلاح قانون برای کسانی که فرار مالیاتی دارند جرایم کیفری، نقدی و حبس دیده شده است.
وی گفت: علاوه بر این، افراد با محرومیت های اجتماعی هم مواجه خواهند شد و برای مثال نمی توانند عضو هیات مدیره شرکت، عضو انجمن و حتی نماینده مجلس شود و از برخی تسهیلات اجتماعی هم محروم می شود.
وی گفت: البته در کنار این محرومیت ها، تشویق هایی نیز در نظر گرفته ایم مبنی بر اینکه اگر کسی در مناطق محروم و خاص فعالیت اقتصادی کند از ۵ تا ۱۰ سال از معافیت مالیاتی برخوردار خواهد شد. برای کسانی که خوب مالیات می دهند نیز جوایز و تقدیرنامه هایی در نظر گرفته خواهد شد.رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از برخی ناهماهنگی سازمان ها در این خصوص گلایه کرد و گفت: برای مثال بیمه ها اطلاعات قرارداد بیمه را به ما اعلام نمی کنند و وقتی قانون تقویت شد تمام این مشکلات برطرف می شود.عسکری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روش های رایج برای فرار مالیاتی در کشور ما چیست؟ افزود: یکی از رایج ترین این روش ها فعالیت قاچاق است و  کسانی که از طریق گمرک جنس وارد نمی کنند تعادل اقتصاد کشور را برهم می زنند.رئیس سازمان امورمالیاتی گفت: از زمانی که طرح مالیات بر ارزش افزوده اجرا شده است برخی افراد برای اینکه مالیات ندهند به فاکتور صوری روی آورده اند. تا زمانی که کشور برخی نظام مندی ها را در بحث مالیات فراهم نکند فرار مالیاتی همچنان رواج خواهد یافت.
فارس-این کارشناس مالیاتی با بیان  اینکه اطلاعات کامل در طرح جامع مالیاتی هنوز پیاده نشده است، گفت: در حال حاضر عدالت به خوبی برای پرداخت مالیات نسبت به یک حقوق‌بگیر و کارمند با یک سوپر مارکت، نانوایی و یا مغازه خدماتی و حتی برخی طلا فروشان رعایت نمی‌شود، زیرا اطلاعات به روز و درستی از مؤدیان دیگر در دست نیست، به طور مثال برخی از طلا فروشان 2 میلیون تومان مالیات می‌دهد که به اندازه یک حقوق بگیر است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید