خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


عبدی:

برخی مسئولان هنوز توان ملی را باور ندارند

یک کارشناس اقتصادی گفت: بسیاری از مسئولان هنوز توان ملی را باور ندارند و آن را به سخره می‌گیرند و گفته می شود که فقط در زمینه «آبگوشت بزباش» می‌توانیم حرف بزنیم؛ این حرفی است که زده شده است.به گزارش  مهر، بیژن عبدی در همایش «اقتصاد سیاسی انفعال یا اقتدار» اظهار داشت: یکی از نکاتی که باید به صورت جدی در آن تأمل کنیم، اقتصاد اسلامی است.وی افزود:

آنچه در عمل در این سی و شش سال اتفاق افتاد، این بود که تلاش شد از غرب آنچه به عنوان علم اقتصاد شناخته می شود را در مقولات دینی وارد کنند و رنگ و لعاب اسلامی به آن بدهند.عبدی تصریح کرد: متأسفانه از بین تمامی جریان های فکری اقتصاد در جهان غرب، ما خشن ترین را انتخاب کردیم که اقتصاد نئوکلاسیک است. اقتصاد نئوکلاسیک نسبت به جامعه و مردم خشن ترین رویکرد را دارد.این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: مقوله اقتدار ملی شاخص های مختلفی دارد اما در بین تمامی آنها آیا به مبانی فرهنگ جامعه علمی و کارشناسیمان توجه ای کرده ایم؟ آیا جامعه علمی ما پتانسیل اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری را دارند؟وی افزود: نگاه فرهنگی حاکم بر نخبگان فکری، مردم و دولتمردان و کارگزاران و جریان فکری موجود در این سه بخش می تواند مانعی مهم در راه اجرای اقتصاد مقاومتی باشد.
این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه وقتی اقتصاد نئوکلاسیک را انتخاب کرده ایم باید تمامی مقوله هایش را بپذیریم، گفت: فاصله بسیاری بین تفکر نئوکلاسیک و تفکر مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی وجود دارد و ورود به آن، کار بسیار سنگین اما مبارک است.
وی افزود: واقعیت این است که مردم به شدت متأثر از مصرف همدیگر هستند. تا زمانی که سبک زندگی کارگزاران و مسئولان اشرافی باشد نمی توان از مردم انتظار اصلاح الگوی مصرف داشت و طبیعی است که بگویند اینکه می گویند مصرف بهینه داشته باشید و تقوا کنید می خواهند دست زیاد نشود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید