خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.50 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رسیدن به اشتغال پایدار در گرو توسعه آموزش های فنی و حرفه ای است

مشاور سازمان فنی و حرفه ای و مدیر کل امور حقوقی سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: رسیدن به اشتغال پایدار در گرو توجه و توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای در سطح کشور است.

 سید 'جواد صالحی' روز شنبه در آیین معارفه مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهر افزود: هر چند سازمان فنی و حرفه ای متولی اشتغال نیست اما آموزشهای خود را براساس رسیدن به اشتغال پایدار طراحی می کند.

وی تصریح کرد: براساس آمارها هم اکنون جمعیت بیکار کشور از مرز شش میلیون نفر گذشته و ممکن است این آمار به 10 میلیون نفر نیز برسد و این زنگ خطری برای همه دست اندرکاران است.

صالحی گفت: در این شرایط شعار ما می توانیم دیگر پاسخگو نیست و باشعار 'باید بتوانیم' برای رفع معضل بیکاری در کشور باید برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: امروز عبور از آموزش عمومی و رسیدن به آموزشهای تخصصی شعارسازمان فنی و حرفه ای است و در این راستا در تلاش برای ارایه آموزشهای متناسب با نیاز بازار هستیم.

صالحی گفت: مشکلات عدیده ای در بخشهای مختلف آموزشی وجود دارد که مربوط به شخص و یا دولتی خاص نیست بلکه زاییده یک سری راهبردهای غلطی است که نیاز به تصحیح دارد.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید هرچند رکود از جامعه رخت بربسته ولی خروج از این وضعیت به معنی این نیست که همه چیز مطلوب است بلکه نیازمند تعامل سازنده و همکاری بین بخشی است.

صالحی گفت: بازار محوری، تقاضا محوری، آموزش بازاریابی و تولید در دستور کار سازمان فنی و حرفه ای کشور است.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر نیز گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و صنعتی استان بوشهر نقش فنی و حرفه ای در تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیتهای اساسی استان کلیدی و مهم است.

'شاپور رستمی 'افزود: با توجه به وجود تاسیسات عظیم نفت و گاز و وجود منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی، راه اندازی پارس شمالی و نیروگاههای جدید در استان بوشهر در آینده زمینه آموزش جوانان باید در استان مهیا شود.

وی با تاکید برسنجش مهارتها نیز گفت: مهارتهای افراد در بخشهای مختلف در فاصله های زمانی با هدف کیفیت بخشی و به روز شدن سنجش و برای بالا بردن دانش فنی و علمی کارکنان و مربیان نیز باید برنامه ریزی شود.

مدیرکل جدید فنی و حرفه ای استان بوشهر نیز گفت: اگر بخواهیم سازمانی پویا و هدفمند داشته باشیم به جهاد علمی و مهارتی نیاز داریم.

'عبدالرسول کازرونی' افزود: سازمان فنی و حرفه ای بستری مناسب برای تربیت نیروی کار متخصص است و باید زمینه حضور افراد در رشته های مختلف را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه کارکنان سازمان فنی و حرفه ای بیشترین تاثیر را بر اشتغال، صنعت و تولید مهارت دارند گفت: استانی که در آن صنایع نفت و گاز وجود دارد بیکاری در آن معنا ندارد.

کازرونی با تاکید بر ترویج فرهنگ کار، مهارت و کارآفرینی گفت: براساس سیاستهای اقتصاد مقاومتی، توانمندسازی نیروی انسانی یکی از مولفه های آن است که باید مورد توجه قرار گیرد.

در این آیین' عبدالرسول کازرونی' بعنوان مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهر معرفی و از خدمات حسین خمسه قدردانی شد.



*آموزشهای فنی و حرفه ای با محوریت تقاضا و نیاز بازار انجام می شود

مدیرکل دفتر حقوقی و امور بین الملل فنی و حرفه ای کشور همچنین در نشستی با خبرنگاران بوشهری گفت: آموزش های فنی و حرفه ای بر اساس سند چشم انداز 1404 با الگوی تقاضا و محوریت و نیاز بازار انجام می شود.

سید' جواد صالحی' افزود: فنی و حرفه ای جایگاه مهم و ویژه ای در بخش های مختلف جامعه دارد و با توجه به سند بالا دستی و راهبردی آموزش ها را بر اساس نیاز جامعه و کاربرد آنها طراحی می کند.

وی تصریح کرد: آموزش های پایدار، کاربردی، کم هزینه بودن با استفاده از تجارب دیگر کشورها برای رفع مشکل بیکاری در جامعه مد نظر سازمان فنی و حرفه ای است.

مدیرکل دفتر حقوقی و امور بین الملل سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: استان بوشهر با داشتن ظرفیت های مهم در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی، دریا و تجارت زمینه تامین اشتغال نیروهای متقاضی کار را فراهم کرده است که با آموزش های کاربردی می توان به این هدف دست یافت.

صالحی با تاکید بر این نکته که آموزش های فنی و حرفه ای باید در تمام سطوح تحصیلی ترویج داده شود تصریح کرد: مهارت افزایی برای دانش آموختگان، دانشجویان و دیگر افراد تحصیل کرده از جمله اولویت های فنی و حرفه ای است که با این مهم بتوان با همکاری دانشکده های جامع عملی زمینه کاهش نرخ بیکاری در جامعه را فراهم کرد.

وی افزود: گواهینامه های فنی و حرفه ای دارای اعتبار در بخش های مختلف اشتغال و سازمانهاست و به واسطه آموزش هایی که در این مراکز صورت می گیرد بکارگیری افراد متقاضی کار با داشتن مدارک فنی و حرفه ای برای این افراد در اولویت قرار دارد که این مهم نشان از اعتبار گواهی نامه سازمان فنی و حرفه ای است.

صالحی گفت: آموزش های کارآفرینی که نتیجه بخش تر است از اهداف سند چشم انداز توسعه می باشد که بر اساس آن نیاز اشتغال پایدار جامعه و نیروی جوان جامعه را تامین می کند.

وی افزود: سازماندهی و ساماندهی کردن مراکز آموزش فنی و حرفه ای وبین المللی کردن آموزش های فنی و حرفه ای از اهداف سند راهبردی است.

صالحی گفت: امکانات و زیرساخت های تجهیزاتی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای در سراسر کشور گسترده و پاسخگوی نیازهای آموزشی است.

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان فنی و حرفه ای کشور به منظور شرکت در آیین تودیع و معارفه مدیرکل این سازمان در استان به بوشهر سفر کرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید