خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


پور ابراهیمی:

لغو تحریم بدون لغو مشکلات درونی اقتصاد اثری نخواهد داشت

 نایب‌رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس  با بیان اینکه اگر مشکلات درونی اقتصاد ایران حل نشود، برداشتن تحریم‌ها اثری نخواهد داشت، گفت: تورم مشکلاتی را برای اقتصاد و به‌تبع آن سایر بخشها در کشور به وجود آورده است.به گزارش  تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی، نماینده کرمان و راور در مجلس و نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: مردمی کردن اقتصاد و یا به‌نوعی حضور  بخش خصوصی در اقتصاد ایران می تواند گره حل بسیاری از مشکلات باشد.وی در بخش دیگری از گفته‌هایش معتقد است با کم کردن سهم نفت در بودجه می‌توان آثار تورمی فروش نفت در کشور را کم کرد. وی افزود:تجربه ساختاری اقتصادی کشورهای دنیا همین را نشان داده که در خیلی از کشورها قبل از اینکه موضوع بحث آزادسازی سرمایه گذاری خارجی را در دستور کار خودشان قرار دهند اول آمده‌اند از درون یک اصلاحاتی را انجام داده‌اند که بتوانند مبنای اقداماتی باشد که می‌خواهند در عرصه بین المللی خودشان آنها را پیگیر کنند. اگر وحدت درونی با سایر اجزا نباشد قطعاً ما نمی‌توانیم از موقعیت‌ها و ظرفیت‌های بیرونی هم به‌خوبی استفاده کنیم.

پور ابراهیمی ادامه داد:آنچه درباره اقتصاد ایران به نظر می‌رسد اینکه دو موضوع مهم در اقتصاد ایران اهمیت دارد: یکی؛ موضوع وابستگی اقتصاد ما به نفت است و دیگری ساختار دولتی بودن اقتصاد است. علی‌رغم اینکه ما شعار قانون 1404 را داده‌ایم و بخش دولتی را ملزم به کوچک سازی و رسماً اعلام کرده‌ایم که بنگاه‌های بخش دولتی کاهش بیابند.
کنار اینها مجموعه اقدامات دیگری هم هست که باید به آنها بپردازیم که شاه‌بیت اقتصاد ضعیف ایران متأثر از همین دو موضوع است و جدای اینها هم عوامل بیرونی هستند که مختصات و زوایای خود را دارند و به‌نوعی در اقتصاد ایران تأثیرگذارند.
نماینده مجلس گفت: مهمترین موضوع، بحث کاهش کارایی و اثربخشی در اقتصاد ایران است. یکی از مشکلات اساسی در اقتصاد ایران این است که بهره‌وری در اقتصاد ما پایین است و براساس گزارش‌ها و آمارهایی که در جاهای مختلف اخذ و بررسی می‌شود و اگر در این زمینه بخواهیم یک تصمیم اساسی بگیریم باید بتوانیم رویکرد اقتصادی و امکانات موجود را برای افزایش بهره‌وری مدنظر قرار دهیم که از موضوعات اساسی، مهم و ساختاری در اقتصاد ایران است.مشکل عمده دیگر عدم حضور مردم در بخشهای اقتصادی است و یا سهم بالای حضور دولت در اقتصاد است که به آن اشاره داشتیم براساس اصل 44 قانون در اقتصاد کشور هم به آن اشاره شده است.پور ابراهیمی اشاره کرد:ما اگر مؤلفه توانمند سازی درونی یا مؤلفه‌های مهم و اثرگذار در داخل کشور را مد نظر بگیریم و  آنها را مدیریت کنیم، حتی می‌توانیم در حوزه اقتصاد بین المللی هم از همین فاکتورها استفاده بهینه‌ای داشته باشیم.اگر بتوانیم اقتصاد کشور را از درون درست کنیم در تعامل با دنیای بیرون موفق می‌شویم و تحریم‌ها نیز در این راستا با بی‌اثر شدنشان خیلی نمی‌توانند مشکلاتی ایجاد کنند.
اگر با موفقیت مذاکرات تحریم‌های اقتصادی برداشته شود تازه ما به جایی می‌رسیم که در سال 90 در آن قرار داشتیم و از بین رفتن تحریم‌ها باعث ایجاد شرایط خاصی در اقتصاد کشور ما نمی‌شود. در این مذاکرات اگر با موفقیت همراه شود، تحریم نفت خام، کشتیرانی و بانک مرکزی در حوزه اقتصادی برداشته می‌شود، لذا بایستی گامهایی را برای رفع مشکلات ساختاری برداریم و همه مسائل را به تحریم‌ها ارتباط ندهیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید