خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


عضو اتاق ایران:

تعرفه ترجیحی با ترکیه پدر تولید را درآورده است
 ۶۰ درصد قطعات یدکی خودرو وارداتی است
پارچه وارداتی بر تن دولتمردان ایرانی

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران معتقد است علاوه بر قاچاق غیررسمی انعقاد تعرفه ترجیحی با ترکیه قاچاق رسمی را هم ایجاد کرده و بازار داخلی را دودستی تقدیم چینی‌ها و ترک‌ها کرده‌ایم و جایی برای تولید داخل نگذاشته‌ایم.
محمود نجفی سهی در گفتگو با فارس، در پاسخ به اینکه برخی معتقدند، قاچاق و واردات بی‌رویه صنایع داخل را به تعطیلی کشانده، اظهار داشت: قاچاق کالا و واردات بی‌رویه پدر صنعت و تولید را درآورده است، البته جدای از آن که قاچاق به تولید ضربه زده، با انعقاد تعرفه ترجیحی و کاهش 40 درصدی تعرفه واردات برای ترک‌ها رسماً قاچاق رسمی هم وارد کشور می‌شود.وی ادامه داد: اگر تا الان چینی‌ها نصف بازار را گرفته بودند، بقیه آن را هم در حوزه‌های لوازم خانگی، لوازم بهداشتی، ساختمانی، برقی و خودرو دو دستی تقدیم ترک‌ها کرده‌ایم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی سمنان به این نکته اشاره کرد که اگر سری به بازارهای بورس قطعات خودرو، لوازم یدکی، لوازم ساختمانی پایتخت بزنید، متوجه می‌شوید که فروشندگان فقط جنس چینی و ترک را به شما ارائه می‌کنند و خبری از تولید ایرانی نیست، که اگر هم باشد، فروشنده رغبت چندانی برای ارائه آن ندارد.
60درصد قطعات یدکی خودرو وارداتی است
عضو سابق کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: آمارها می‌گوید 60 درصد قطعات یدکی خودرو موجود در بازار، وارداتی است و قاچاق و واردات در فروشندگان فرهنگی ایجاد کرده است که به دلایل مختلف حاضر نیستند، جنس ایرانی بفروشند.وی این را هم گفت که اگر آمار شهرک‌های صنعتی و آمار وزارت صنایع را با هم تطبیق دهید، متوجه می‌شوید که بیش از 50 درصد کارخانجات یا خوابیده‌اند یا با 50 درصد ظرفیت کار می‌کنند.نجفی سهی خاطرنشان کرد: از یک طرف تولیدکننده داخل بافشار تسهیلات بانکی، سازمان امور مالیاتی، بیمه و حقوق کارگران دست و پنجه نرم می‌کند و از طرف دیگر، با کاهش تعرفه واردات اجناس خارجی راه را برای رقبای خارجی هموار کرده و در این میان، توقع داریم که تولید داخل حمایت شود.
پارچه وارداتی بر تن دولتمردان ایرانی
وی به ذکر مطلبی که اخیراً در هیأت دولت اتفاق افتاده اشاره کرد و گفت: ظاهراً قرار بوده تا لباس متحدالشکلی برای هیأت دولت تهیه شود که انواع پارچه را برای نمونه در گوشه‌ای گذاشته بودند. آقای نعمت‌زاده وزیر صنعت می‌پرسند، آیا پارچه ایرانی در بین این پارچه‌ها نیست؟ که درنهایت یک یا دو مدل پارچه را از زیر پارچه‌ها بیرون می‌کشند و اغلب پارچه‌های موجود از هندوستان در برابر پول نفت وارد شده است.
واردات پارچه هندی برای مصرف 10 سال مردان ایرانی
وی در ادامه افزود: وزن منسوجاتی که از هند برای تولید پوشاک وارد شده، معادل 800 میلیون پیراهن مردانه است که اگر با حساب سرانگشتی 40 میلیون مرد ایرانی سالانه دو عدد پیراهن تولید داخل بخرد، تا 10 سال آینده پارچه آن با همین واردات از هند موجود است، حال باید پرسید چه جایی برای ظرفیت تولید داخل گذاشته‌ایم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید