خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


معاون رئیس جمهور تشریح کرد:

گزارش جدیداز اشتغالزایی400هزارنفری

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری با اشاره به نتایج طرح آمارگیری بازار کار در فصل تابستان گفت: تک رقمی شدن نرخ بیکاری در این فصل نتیجه سرمایه گذاری های بخش دولتی و خصوصی و اشتغالزایی برای ۴۰۰ هزار نفر است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)، محمدباقر نوبخت اظهار داشت : شمار بیکاران در فصل بهار دو میلیون و 530 هزار نفر بوده که در فصل تابستان به  دو میلیون و 257 هزار نفر کاهش یافته است.
وی اظهار داشت : افزایش 78 درصدی تولید سواری، 64 درصدی تولید تجهیزات صنعتی و 11 و 9  درصدی فولاد خام در سه ماهه نخست امسال در رشد اقتصادی موثر بوده است.
نوبخت با تاکید برانضباط مالی و پولی دولت اعلام کرد : تا اسفند امسال همه طرح های بالای 80 درصد به بهره برداری خواهد رسید که در رونق اقتصادی و توسعه اشتغالزا هم موثر است.
وی گفت: محاسبه نرخ بیکاری با تورم و رشد اقتصادی تفاوت دارد و طبق اعلام سازمان بین المللی کار (ILO)، در هفته ای که سرشماری می شود، هر فردی که یک ساعت کار کرده باشد شاغل محسوب می شود؛ اما آیا واقعا منطقی است این فرد را شاغل محسوب کرد.
سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه این تعریف واقعی از اشتغال نیست، گفت: شاغلان زیادی هستند که با وجود کار روزانه، برای تامین مخارج زندگی، مجبور به انجام شغل های دوم هستند، برای مشخص کردن میزان اشتغال و بیکاری هر سه ماه، از 64 هزار خانوار سرشماری می شود.
وی افزود: در سرشماری تابستان امسال 2 میلیون و 257 هزار نفر خود را بیکار معرفی کردند که با تقسیم این عدد بر شمار جمعیت فعالی که در سن کار هستند (23 میلیون و 750 هزار نفر)، میزان بیکاری در کشور 9 و نیم درصد شده است.
نوبخت گفت: این آمار و عملکرد دولت نشان می دهد که تحریم ها اثرگذار نبوده است و اگر در یک سال اخیر تحریم ها همچنان افزایش یافته اما برنامه های کشور همچنان در حال اجرابوده است و نباید در امارها ایجاد تردید کنیم.
وی  "تورم همراه با رکود" و "رشد منفی 6.8 درصدی را دو معضل بزرگ در دوره دولت یازدهم اعلام کرد و گفت : همه تلاش دولت برای کاهش نرخ تورم  و مثبت شدن نرخ رشد اقتصادی بوده که در افزایش اشتغالزایی هم تاثیرگذار بوده است.
سخنگوی دولت راه خروج از رکود اقتصادی را گسترش سرمایه گذاری دانست و اعلام کرد : سرمایه گذاری برای تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام بالای 70 و 80 درصد پیشرفت فیزیکی نخستین راهکار دولت برای بهبود وضع اقتصادی کشور است.
نوبخت گفت : منابع مالی را به طرح های عمرانی موثر تخصیص دادیم و تا اسفند پارسال دولت یازدهم 23 هزار میلیارد تومان به طرح های عمرانی اختصاص داد که 12 هزار میلیارد تومان آن فقط در اسفند بوده است و در نیمه  نخست امسال نیز دولت ، سرمایه گذاری ها را افزایش داد تا به رونق تولید و اشتغالزایی کمک کند.
نوبخت اعلام کرد : در نیمه نخست سال جاری 10 هزار و 800 میلیارد تومان به طرح های عمرانی اختصاص یافت که 52 درصد اعتبارت مصوب امسال است و تا 18 مهر هم 2 هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی دادیم.
بنابر این گزارش مرکز آمار ایران با اعلام نتایج طرح آمارگیری در فصل تابستان گزارش داده است بررسی نرخ بیکاری جمعیت 10 ساله و بیش تر نشان می دهد که 9.5 درصد از جمعیت فعال ، بیکار بوده اند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید