خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


کریستین ساینس مانیتور:

ایران تا 2020 صادرکننده عمده گاز می‌شود

یک پایگاه خبری آمریکایی در گزارشی افزایش صادرات گاز ایران را یکی از نتایج مهم توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها خواند.به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه کریستین ساینس مانیتور، درباره وضعیت بخش انرژی ایران در دوران پساتحریم می‌نویسد: ایران با در دست داشتن توافق هسته‌ای تنها به افزایش صادرات نفت خود فکر نمی‌کند چرا که دومین ذخایر بزرگ گاز طبیعی جهان را در اختیار دارد.توافق هسته‌ای تاریخی بین ایران و شش قدرت جهانی باعث شده شرکت‌های بزرگ نفتی و پالایشگاههای بزرگ جهان تاثیرات ورود نفت ایران به بازار را مورد بررسی قرار دهند.

لوکاس تریپلوپولوس از شرکت نفتی موتور اویل هلاس می‌گوید: به محض اینکه نفت ایران وارد بازار شود ما مطمئنا مجددا شروع به خرید آن خواهیم کرد. موتور اویل همیشه به نفت خام ایران علاقه‌مند بوده است. لغو تحریم‌های بین‌المللی بازی را برای ایران که یکی از بزرگ‌ترین ذخایر نفت جهان را در اختیار دارد تغییر خواهد داد.
اگرچه برآوردها متفاوت است اما ایران احتمالا طی یک سال آینده روزانه 400 الی 600 هزار بشکه به عرضه نفت خود می‌افزاید که روانه بازاری خواهند شد که در حال حاضر با مازاد تولید روزانه حدود دو میلیون و 600 هزار بشکه در روز مواجه است.اما نفت خام تنها منبع انرژی نخواهد بود که ایران ارائه می‌کند. این کشور دومین ذخایر بزرگ گاز طبیعی جهان را در اختیار دارد اما آیا ایران می‌تواند در آینده نزدیک به یک صادرکننده مهم گاز تبدیل شود؟صنعت گاز طبیعی همانند صنعت نفت این کشور به شدت تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا بوده که سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی و انتقال فناوری به این کشور را محدود کرده است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید