خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.50 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد:

مهارت افزایی سرمایه های انسانی همسو با نیاز بازار کار

دکتر ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین بر مهارت افزایی نیروی کار متناسب با نیازهای شغلی و مهارتی کشور تأکید کرد.

 به گزارش پیک مهارت آنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، دکتر علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین بهره برداری از نخستین شهرک آموزش و اشتغال صنعت پوشاک در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان اشتهارد بیان داشت: رفع بیکاری نیروی تحصیل کرده یکی از مسائل مهمی است که با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر ربیعی با بيان اين كه مهارت آموزی می تواند استراتژی خوبی برای آماده کردن نیروی تحصیلکرده بیکار برای ورود به بازار کار باشد افزود: برنامه های آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای توانمندسازی نیروی تحصیل کرده از موارد مهمی است که دنبال می کنیم.

وی افزود: برای تحقق این موضوع قصد داریم کاریابی ها را فعال كنيم و نیروی کار پس از شناسایی تفکیک و توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور آموزش مهارت دیده و سپس برای دریافت تسهیلات به صندوق مهر امام رضا(ع) معرفی مي شوند.

دکتر ربیعی بیان داشت: بحث فرهنگ نیروی کار مسئله مهمی است که باید به صورت جدی دنبال شود قصد داریم سیاست اشتغالی از خانه تا کارخانه را به صورت تعاونی، پشتیبانی با مشارکت موثر کارآفرینان به صورت تخصصی و بین رشته ای آموزش تا فروش محصول را دنبال کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر توسعه کارآفرینی بیان داشت: تقویت کارآفرینی و ایجاد صندوق اشتغال در استانها با حمایت خیرین، کارآفرینان و سازمان بهزیستی و ... از برنامه های مهم این وزارتخانه است تا بتوانیم اشتغال پایدار را با اجرای عدالت آموزشی به ویژه ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و جلب مشارکت کارآفرینان به منظور حفظ و ایجاد اشتغال دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه رییس محترم جمهور با نگاه ویژه مسائل اقتصادی و اشتغال کشور را دنبال می کند، بيان داشت: با برنامه ریزی به عمل آمده ، 50 درصد تسهیلات بانک ها نیز به سمت بخش تولید و اشتغال هدایت شده است.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم رهبری (مدظله العالی)، بیان داشت: در این سیاست ها عرضه و تقاضا در کنار هم دیده شده و براهمیت موضوع عرضه تأکید شده است.

دکتر ربیعی در ادامه تأكيد كرد: در کنار تقاضا باید به عرضه کالا و محصولات توجه ویژه داشت، رشد و توسعه کشور از مسیر اشتغال و تولید می گذرد که این دو مقوله مستلزم نگاه خاص هستند.

وی با اشاره به تأکیدات ریاست محترم جمهوری نسبت به جایگاه مهم سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور به عنوان حلقه ارتباط بین فارغ التحصیلان دانشگاهی و بازار کار بر مهارت افزایی نیروی کار متناسب با نیازهای شغلی و مهارتی کشور تأکید کرد.

دکتر ربیعی بیان کرد: امروز رضایت مردم از مسوولان در گروی موفقیت دست اندرکاران و مجریان در فضای اشتغال و تولید در کشور است زیرا اشتغال و تولید دو مقوله مهم اقتصادی هستند.

وی افزود: رفاه ماندگار و پایدار از مسیر توسعه ی اشتغال حاصل می شود و باید نسبت به رفع موانع این بخش ها نگاه ریشه ای داشته باشیم.

دکتر ربیعی اظهار کرد: اکنون دولت تدبیر و امید با اختصاص اعتبار و بودجه ویژه به بخش تولید برای توسعه صنایع و پیشگیری از تعطیلی بنگاه های اقتصادی گام برمی دارد.

دکتر ربیعی در پایان سخنان خود از انصراف 10 هزار نفر از مردم استان البرز از دریافت یارانه نقدی از هفته دولت تاکنون خبر داد و بیان داشت: این افراد به نفع مددجویان بهزیستی از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند که امیدواریم این روند در سراسر کشور ادامه یابد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید