خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

تبیین برنامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در برنامه زنده رادیویی
توسط رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور صورت گرفت:

تبیین برنامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در برنامه زنده رادیویی ویژه سفر ریاست محترم جمهوری به استان کردستان

  دکتر کورش پرند معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در برنامه زنده رادیویی ویژه سفر ریاست محترم جمهوری به استان کردستان حضور یافت  و با مردم این استان گفتگو کرد.
 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان ، دکتر کورش پرند معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در برنامه زنده رادیویی ویژه سفر ریاست محترم جمهوری به استان کردستان حضور یافت  و با مردم این استان گفتگو کرد.
دکتر پرند ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته بزرگداشت کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای به تشریح برنامه های مطرح شده از سوی ریاست محترم جمهور در جمع مردم شهرستان سنندج در حوزه اشتغال پرداخت .
معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت : با توجه به تحقیق جهانی که در سال 2012 میلادی  انجام شد مشخص گردید هریک دلار سرمایه گذاری در حوزه آموزش های مهارتی معادل با پانزده دلار ارزش افزوده است که این خود نشانگر اهمیت توسعه آموزش های مهارتی در کشور است.
دکتر پرند با اشاره به فعالیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دو بخش دولتی و خصوصی در استان کردستان گفت : در بخش دولتی کلیه آموزش های مهارتی ارائه شده به مردم شریف استان کردستان به صورت رایگان می باشد و خوشبختانه این اداره کل در کلیه شهرستان های تابعه این استان دارای مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی می باشد و در بخش خصوصی این سازمان  مجوز فعالیت بالغ بر 14000 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای را کل کشور صادر نموده است که در استان کردستان بیش از 110 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای دارای فعالیت می باشند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با تاکید بر ارائه آموزش های مهارتی با توجه به نیاز سنجی های انجام شده در سراسر کشور به طبع آن در استان کردستان بیان داشت : سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با توجه به نیاز های هر منطقه ، مزیت های نسبی و پتانسیل ها هر استان اقدام به ارائه آموزش های مهارتی با توجه به نیاز بازار کار می کند که این نکته خود می تواند گامی مهم و موثر در جهت ایجاد اشتغال مولد و پایدار در سطح کشور و استان کردستان را در برداشته باشد.
دکتر پرند افزود : با توجه به آمارهای ارائه شده از سوی واحد مشاوره و هدایت شغلی سازمان حدود 60 درصد از آموزش های تخصصی ارائه شده توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور منجر به ایجاد شغل پایدار برای افراد شده است.
این مقام مسئول با اشاره به 150 تفاهم نامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با وزارتخانه ها ، دستگاه های دولتی و خصوصی ، اصناف ، اتحادیه ها و تعاونی ها گفت : هدف از عقد این تغاهم نامه ها ارتقاء دانش مهارتی کارکنان این مجموعه ها در جهت بالابردن بهره وری و کارآیی نیروی انسانی شاغل در این مجموعه ها با توجه به نیاز بازار کار است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از اجرای طرح الگوی آموزش های بازار محور با هدف آموزش ، تولید ، بازار یابی و فروش با مشارکت صندوق کارآفرینی امید در استان کردستان به صورت پایلوت کشوری خبر داد و گفت : با راه اندازی این الگوی آموزشی و پیاده سازی این طرح در استان کردستان با توجه به مزیت های نسبی و پتانسیل های منطقه ای شاهد ایجاد اشتغال مولد و پایدار در سطح استان کردستان خواهیم بود که نمونه اجرا ء شده این طرح اجرای طرح الگوی آموزش های بازار محور در حوزه فرشبافی در شهرستان بیجار می باشد که با آموزش افراد و انتخاب یک نفر به عنوان پشتیبان شاهد تولید این فرش گران بهاء و احیاء فرش بیجار و اشتغالزایی برای افراد شاغل در این حوزه هستیم.
دکتر کورش پرند دسترسی مناسب به حوزه آبی کشور، خاک مناسب ، تنوع آب وهوایی ، وجود کانی های معدنی ، رتبه چهارم ترانزیت واردات کالا و رتبه سوم صادرات کالا در کشور ، شیلات و گردشگری و صنایع دستی از جمله مزیت های نسبی استان کردستان و فرصت های این استان برشمرد .
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مهاجرت روستائیان به شهرها و مهاجرت ساکنان استان کردستان به شهرهای دیگر و خارج از کشور را از جمله تهدیدات توسعه استان کردستان برشمرد و ادامه داد : در سال 1375 ضریب شهر نشینی در استان کردستان 55% و این رقم در سال 1385 به 62% و در سال 1390 به 66% رسیده است و با مطالعه این ارقام می توان نتیجه گرفت در استان کردستان افزایش و رشد سکونتگاه های غیرشهری و حاشیه نشینی در شهرها با رشد فزاینده ای روبرو شده است و توجه به تولیدات روستاها به عنوان کارگاه های کوچک در حال از بین رفتن و خالی شده روستاها پدیده ای است که در استان کردستان به سرعت در حال افزایش است.
معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تدوین طرح توانمند سازی روستائیان و عشایر مناطق مرزی و محروم با رویکرد اشتغال پایدار از اجرایی شده این طرح در استان کردستان به عنوان یکی از استان های پایلوت کشوری نام برد و بیان داشت : هدف از این طرح توجه به تولیدات روستاها و کمک به معیست روستائیان در جهت توانمند سازی این عزیزان و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها است .
دکتر پرند با اشاره به مراحل مختلف اجرای طرح توانمند سازی روستائیان و عشایر کشور گفت: گام اول این طرح نیاز سنجی و امکان سنجی آموزشی با توجه به مزیت های نسبی و منطقه ای هر شهرستان ، گام دوم برنامه ریزی آموزشی و تعیین شیوه آموزش  ، گام سوم تدوین و بازنگری استانداردها و منابع آموزشی ، گام چهارم جذب و تربیت مربی ، گام پنجم آماده سازی فضا ، تجهیزات و امکانات آموزشی و گام ششم این طرح مشاوره و هدایت شغلی ، گام هفتم آزمون و گام هشتم ارزیابی واثربخشی طرح است که این اساس اجرای این طرح همان ارائه آموزش های مهارتی به صورت سیار است .
در پایان دکتر پرند ابراز امیدواری کرد با حمایت های مسئولین کشوری و استانی شاهد رشد و توسعه بیش از پیش آموزش های مهارتی در استان کردستان باشیم. 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید