خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

حسام عقبایی
 عقبایی هشدار داد:

بورس مسکن به افزایش قیمت‌ها دامن می‌زند

 رئیس اتحادیه مشاوران املاک ضمن انتقاد شدید از اظهارات مدیرعامل جدید بورس مبنی بر راه‌اندازی بورس مسکن گفت: این اقدام نه تنها در راستای جلوگیری از سوداگری نیست بلکه به افزایش قیمت در بازار مسکن دامن می‌زند.حسام عقبایی در گفتگو با تسنیم، اظهار کرد: روز گذشته مدیرعامل جدید بورس و آقای پورابراهیمی موضوع راه‌اندازی بورس مسکن را برای جلوگیری از فروش یک ملک به چند نفر مطرح کردند که ایجاد این دلیل برای راه‌اندازی بورس مسکن قانع کننده‌ نیست.

وی با بیان اینکه براساس قانون نظام صنفی تجاری هیچ وظیفه‌ای برای بورس جهت راه‌اندازی بورس مسکن و نظارت بر این بخش در نظر گرفته نشده است گفت: وظیفه نظارت و خرید و فروش مسکن در صلاحیت اتحادیه مشاوران املاک است و با وجود سامانه کد رهگیری امکان فروش یک ملک به چند نفر وجود ندارد. وی با بیان ایکه بیان نشده بود در راه‌اندازی بورس مسکن املاک بنیاد مستضعفان، ستاد اجرای فرمان امام، شهرداری‌ها به انبوه‌سازان فروخته می‌شود، بیان کرد: این اظهارات مخالف سیاست‌های دولت و نظر دولت دررابطه با منع بانکها از بنگاهداری است.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر اینکه راه‌اندازی بورس مسکن در شان بورس نیست بیان کرد: ورود بورس به این حوزه غیرتخصصی و غیر قانونی است. در حالی که بیان شده این اقدام در راستای ایجاد شفافیت و رقابت در بازار مسکن ایجاد می‌شود که این مسئله به سوداگری دامن خواهد زد. عقبائی یکی دیگر از تبعات منفی راه‌اندازی بورس مسکن را افزایش قیمت مسکن اعلام کرد و گفت: اقدام بورس همچنین مغایر اصل 44 قانون اساسی است که کار مردم به خود آنها باید واگذار شود نه اینکه نهادهای دولتی مانند بورس کار بنگاهداری انجام دهند در شان آنها نیست. وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی بورس مسکن در جهت تامین منافع سازمان بورس و درآمدزایی است از مخالفت صددرصدی با این اقدام بورس خبر داد و گفت: اتحادیه مشاوران املاک 120 هزار عضو دارد و 600 هزار اشتغال ایجاد می‌کند.رئیس اتحادیه مشاوران املاک افزود: ایجاد یک شغل برای دولت 160 میلیون تومان هزینه دارد در حالی که ما اشتغال‌زایی بسیار بالایی را در حوزه اتحادیه مشاوران املاک ایجاد کرده‌ایم. عقبایی باتاکید بر اینکه بورس مسکن دغدغه رهبر معظم انقلاب در خصوص تامین مسکن اقشار کم‌درآمد جامعه را پوشش نمی‌دهد اظهار کرد: با این روش ایجاد بورس مسکن مخالفیم و معتقدیم بورس باید نظر بخش خصوصی و نهادهای مرتبط با مسکن از جمله مشاوران املاک و انبوه‌سازان در این زمینه را جویا شود تا بتوانیم در راستای خدمت به مردم و رونق مسکن حرکت کنیم. وی با تاکید مجدد بر اینکه بورس مسکن از حرکت سوداگرانه جلوگیری نخواهد کرد گفت: ایجاد این بورس با شرایط کنونی موج گرانی مسکن را راه‌می‌اندازد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید