خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

علی عسکری
عسکری :

شناسایی پول‌شویان، فاریان مالیاتی و قاچاقچیان در دستور کار قرار
کف فرار مالیاتی در ایران ۱۴ هزار میلیارد تومان است
تشکیل کمیته ویژه برای جلوگیری از فرار مالیاتی
 درصد مالیات کشور در تهران اخذ می‌شود
۴۵ درصد مالیات ایران را ۱۵۰۰ شرکت می‌دهند

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه نیروی انتظامی از طریق ابزارهای شناسایی که در اختیار دارد، می‌تواند به سازمان مالیاتی در این زمینه کمک کند، افزود: برای این منظور تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان مالیاتی و نیروی انتظامی منعقد شد و بر اساس آن، شناسایی پول‌شویان، متواریان مالیاتی و قاچاقچیان در دستور کار قرار گرفت.
وی از فعال شدن بازرسان ویژه مالیاتی ( جایگزین پلیس مالیاتی) براساس توافق با نیروی انتطامی خبر داد و گفت: کف فرار مالیاتی در ایران ۱۴ هزار میلیارد تومان است.به گزارش خبرنگار مهر، علی عسکری  درجمع خبر نگاران در پاسخ به سئوال مهر درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی پلیس مالیاتی، گفت: دو ماه قبل در جلساتی با نیروی انتظامی برای برخورد با افرادی که فرار مالیاتی دارند یا پولشویی می‌کنند و خود را به چرخه سازمان مالیاتی معرفی نمی‌کنند، هماهنگی‌هایی صورت گرفته و قرار است که نیروی انتظامی در شناسایی این افراد به سازمان امور مالیاتی کمک کند.

وی ادامه داد: سازمان مالیاتی می‌تواند بازرس مالیاتی داشته باشد نه پلیس مالیاتی، بر این اساس نام آن را بازرس ویژه مالیاتی که همان پلیس مالیاتی است، نهادیم. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد مالیات لیزینگ‌ها گفت: لیزینگ‌ها بابت خدمات لیزینگی خود باید مالیات بدهند، همچنین مالیات ابرازی صندوق توسعه ملی که مالیات عملکرد آنهاست و در تیرماه ابراز شده، ۱۷۶ میلیارد تومان است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه ۴۵ درصد مالیات ایران از یکهزار و ۵۰۰ شرکت اخذ می‌شود، افزود: ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار اظهارنامه در تیرماه دریافت کرده‌ایم، این در حالی است که ۵۵ درصد مالیات ایران در تهران اخذ می‌شود، همچنین استان‌های تهران، خوزستان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و فارس ۸۰ درصد مالیات ایران را می‌پردازند.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی در مورد میزان درآمدهای مالیاتی و ابرازی‌ها در تیرماه امسال، گفت: در تیرماه امسال حدود ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی وصول شد که معادل رقم وصولی‌های مدت مشابه سال گذشته بود.
عسگری افزود: براساس ارزیابی‌های اظهارنامه‌های تیرماه سال گذشته، رقم ابرازی‌های 1000 شرکت بزرگ اول کشور ۱۱ هزار میلیارد تومان بود که امسال این رقم به ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته است. در اصل نصف ابرازی‌های تیرماه سال گذشته در تیرماه امسال ابراز شد و براساس رصدهای صورت گرفته، مشخص شد تعدادی از این شرکت‌ها زیان‌ده هستند، اینها در سال گذشته هم زیان‌ده بودند و برخی دیگر هم زیان‌ده شده‌اند اما در داخل آنها شرکت‌هایی بودند که درآمد داشتند، اما ابراز نکردند.وی با اعلام اینکه لیست استخراجی این شرکت‌ها در اختیار مدیران برای انجام مکاتبه قرار گرفته است، افزود: ما بارها اعلام کرده بودیم که مالیات‌های خود را تا پایان تیرماه ابراز کنند و اگر چنین می‌شد، معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان وصولی‌های آنها می‌شد.معاون وزیر اقتصاد، عقب‌ماندگی وصولی مالیات شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت ملی نفت بابت مالیات عملکرد و ارزش افزوده را در تیرماه، ۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در 4 ماه اول امسال ۲۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان میزان وصولی‌های مالیاتی بوده که ۸۶ درصد درآمدهای پیش‌بینی شده در چهار ماه محقق شده و رشد این درآمد نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۴ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار مودی در تیرماه اظهارنامه داده‌اند که نسبت به سال قبل اظهارنامه کمتری اخذ شده است، افزود: ۳.۵ میلیون مودی پیش‌ثبت‌نام و ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مودی نیز ثبت‌نام مرحله دوم را تکمیل نموده‌اند.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: امسال در اجرای طرح جامع، مالیاتی مودیان از طریق امضای الکترونیک می‌توانند اظهارنامه ارائه دهند که تنها یک درصد مودیان چنین کاری را انجام دادند. حدود یک میلیون و ۱۰۶ هزار قبض الکترونیکی نیز در تیرماه امسال صادر شده است و ۱۰ درصد قبوض نیز به صورت الکترونیکی پرداخت شده که ۲۲۵ میلیارد تومان از طریق قبض‌ها به نظام مالیاتی پرداخت شده است.

تشکیل کمیته ویژه برای جلوگیری از فرار مالیاتی

وی با ذکر این مطلب که تمام استا‌ن‌ها امسال تحت اجرای طرح جامع مالیاتی قرار می‌گیرند، از تشکیل یک کمیته کاری مشترک با قوه‌قضائیه برای جلوگیری از فرار مالیاتی خبر داد و گفت: لایحه صندوق فروش تهیه شده و به زودی به مجلس می‌رود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید