خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

محمدباقر نوبخت
نوبخت اعلام کرد:

بودجه امسال کامل محقق نمی‌شود

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه نه تنها بودجه 236 هزار میلیارد تومانی امسال قابل تحقق نبوده که حتی رقم 220 هزار میلیارد تومانی هم قابل تحقق نیست، گفت: برای شش ماهه اول تحقق منابع در حد 53 درصد است و ما با نیمی از بودجه پیش‌بینی شده کشور را اداره می‌کنیم.به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت در مراسم افتتاحیه بیست‌ودومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور با بیان اینکه مناسب‌ترین فرصتی که در اختیار آموزش و پرورش است، حضور نیروهای آگاه و با تجربه‌اش است، گفت: در میان ادارات و نظام ستادی، آموزش و پرورش بیش از سایرین از نیروهای مرتبط و با تجربه برخوردار است و حضور خود دکتر بانی هم می‌تواند این واقعیت را بیشتر تایید کند.وی ادامه داد: به خاطر ندارم وزیر آموزش و پرورش پیشنهادی را مطرح کرده و رای نیاورده باشد. برای اجرای طرح رتبه‌بندی موافقت‌ها جلب شد و اعتبار 1350 میلیارد تومانی تخصیص پیدا کرد.

معاون نظارت راهبردی رییس جمهور با بیان اینکه وزارتخانه با چالش‌هایی هم مواجه است، گفت: در سال 1394 در شرایطی قرار داشتیم که هم برای رتبه‌بندی معلمان و هم طرح تحول سلامت با مشکل مالی روبه‌رو بودیم. بودجه سال 1394 را با 24 میلیارد دلار منابع ارزی تهیه کردیم. در حالی که این رقم در سال‌های گذشته چند برابر بود. به عنوان مثال در سال 1390 میزان منابع ارزی کشور در بودجه به 118 میلیارد دلار می‌رسید.نوبخت تاکید کرد: البته با توجه به مجموع شرایط اگر همین رقم هم محقق شود قابل تقدیر است تا بتوانیم در تعلیم و تربیت فرزندان انقلاب کمک بیشتری به آموزش و پرورش کنیم. امروز فرصت‌ها و چالش‌هایی برای ایفای ماموریت‌های جدید وجود دارد و باید واقعیات را در نظر گرفت.
وی با بیان اینکه گاه آموزش و پرورش با وزارتخانه‌های دیگر مقایسه می‌شود، گفت: در اینجا لازم است گزارشی از وضعیت بودجه‌ای آموزش و پرورش را ارائه کنم. اعتبارات مصوبه هزینه‌ای در سال 1390، 12 هزار میلیارد تومان بود که این رقم برای این وزارتخانه در سال 1394 به 24 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

معاون نظارت راهبردی رییس جمهور افزود: هرچند صرف تصویب ارقام در بودجه گویای دریافتی یک تشکیلات نیست. هر سال ناگزیر هستیم تخصیص را کمتر یا متناسب با دریافتی‌ها داشته باشیم. در سال 1393 از 211 هزار میلیارد تومان منابع عمومی بودجه عملا 174 هزار میلیارد تومان به صورت نقدی تخصیص یافت که با احتساب اوراق به 180 هزار میلیارد تومان رسید و بیشتر از 80 درصد نتوانستیم به دستگاه‌ها بپردازیم، اما در خصوص وزارت آموزش و پرورش باید گفت بودجه پیش‌بینی شده در سال 1393، 19 هزار و 600 هزار میلیارد تومان بود که پرداختی ما بالغ بر 21 هزار میلیارد تومان شد و در واقع 107 درصد تخصیص اعتبارات به آموزش و پرورش داشتیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید