خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

زمین‌خواری‌
یوسفیان‌ملا به فارس خبر داد:

زمین‌خواری‌های میلیاردی در «گردنه حیران»
تشکیل پرونده در ستاد مبارزه با مفاسد

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از زمین‌خواری و ساخت‌وساز غیرمجاز میلیاردی برخی مسئولان در «گردنه حیران» خبر داد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی فارس، نشست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی دوشنبه هفته جاری در دفتر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.
در این نشست پرونده زمین‌خواری در «گردنه حیران» مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفت و قرار شد در نشست بعدی ستاد پیرامون این پرونده تصمیم‌گیری شود.
در همین زمینه، عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل و عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی فارس، ضمن تأیید این خبر گفت:‌ تیمی برای بررسی وضعیت پرونده «گردنه حیران» به این منطقه رفته بودند که این گزارش به ستاد ارائه شده است.

وی اضافه کرد: قرار است در نشست بعدی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گزارش مذکور قرائت و پیرامون پرونده تصمیم‌گیری شود.
عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با ابراز تأسف نسبت به ادامه یافتن برخی زمین‌خواری‌ها در کشور گفت: در پرونده پیش روی ستاد نام برخی از نمایندگان قبلی و همچنین مقامات ارشد دولتی دیده می‌شود که این جای تأسف دارد؛ در زمین‌خواری گردنه حیران در ابتدا اراضی ملی تصرف شده و سپس ساخت و سازهای میلیاردی در آن انجام شده است.
یوسفیان‌ملا با ابراز تأسف نسبت به اینکه برخی مقامات مناطق خوش آب و هوای کشور را شناسایی کرده و برای تصرف آنها اقدام می‌کنند، اظهار داشت: در دوره‌هایی نگاه‌ها به سمت کلاردشت بود اما امروز گویا همه به سمت گردنه حیران می‌روند.
وی با بیان مجدد اینکه برخی مقامات کشوری از جمله دولتمردان و نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی به زمین‌خواری در گردنه حیران مبادرت کرده‌اند، اظهار داشت:‌ برخی از مقامات محلی نسبت به این زمین‌خواری‌ها و تصرف اراضی ملی انتقاد داشته و طی نامه‌ای به مقامات ارشد کشور نسبت به این موضوع اعتراض کردند.
عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تأکید کرد که در جلسه بعدی ستاد این پرونده مطرح شده و ستاد تمام تلاش خود را برای بازگرداندن اراضی ملی به مردم به کار خواهد گرفت.
براساس این گزارش، «حیران» نام روستایی ییلاقی درشهرستان آستارا واقع در استان گیلان است. این روستا در فاصله 30 کلیومتری آستارا قرار دارد.
حیران از سه روستای حیران سفلی، حیران وسطی و حیران علیا تشکیل شده است. گردنه از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این روستا است که در مسیر راه ارتباطی آستارا- اردبیل قرار گرفته ‌است.
این گردنه که به همراه روستای ونه‌بین، حاجی امیر بالا و حاجی امیر پایین از مناطق حفاظتی سیاسی و جغرافیایی استان گیلان است، از یک طرف مشرف به کوه‌هایی است که پوشیده از جنگل‌های انبوه‌است و از سویی مشرف به دره‌ای نه چندان عمیق که از میان آن آستاراچای عبور می‌کند. این رود تعیین کننده مرز استان گیلان ایران و جمهوری آذربایجان است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید