خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 سی ان ان
 سی ان ان:

ایران ۵۰ میلیون بشکه نفت روی آب دارد

 درحالی که ایران می گوید نفتی در تانکرها روی آب ذخیر نکرده است منابع غربی مدعی اند ایران ۵۰ میلیون بشکه نفت تولیدی خود را بر روی آب در خلیج فارس نگهداری می‌کند.به گزارش تسنیم به نقل از سی ان ان، یکی از بزرگترین رازهای بازار نفت در حال حاضر این است که ایران دقیقا چه مقدار نفت بر روی دریا ذخیره کرده است؟ این یک سوال کلیدی است، زیرا پس از لغو تحریم ها، نفت ذخیره ایران روانه بازار خواهد شد. افزایش صادرات نفت ایران می تواند فزونی عرضه در بازار را تشدید کند.ایران می گوید نفتی در تانکرها در خلیج فارس ذخیره نکرده، اما هیچکس این حرف را باور نمی کند. تا همین اواخر، کارشناسان انرژی فکر می کردند کشتی های ایرانی 30 تا 40 میلیون بشکه نفت بر روی دریا ذخیره کرده اند.

اما تحقیقات دریایی موسسه ویندوارد که با استفاده از فن آوری های پیچیده انجام شده نشان می دهد که ایران 50 میلیون بشکه نفت در دریا ذخیره کرده است. این تقریبا 150 درصد نسبت به آوریل 2014 افزایش نشان می دهد.برآوردهای بزرگتر از نفت ذخیره شده توسط ایران نشانه دیگری است مبنی بر اینکه دنیا نفت بسیار بیشتری نسبت به میزان مورد نیاز خود در اختیار دارد و کاهش تقاضا و افت رشد اقتصادی چین نیز به این وضعیت دامن می زند.تام کلوزا، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اویل پرایس اینفورمیشن سرویس در این باره گفت: «این بدان معناست که وقتی تحریم ها برداشته شد، ما شاهد سرازیر شدن نفت زیادی به بازار خواهیم بود که به بازار آسیب خواهد زد.»تام اسنر دیگر تحلیلگر بازار نفت گفت: «ایران تلاش کرده تا تاثیر نفت ذخیره شده اش در سطح دریا را کم اهمیت جلوه دهد، زیرا آنها نمی خواهند این رقم ها تاثیر بدی بر بازار بگذارد.»
اما ایران ابتدا باید به توافق هسته ای که نیاز به تصویب کنگره دارد عمل کند. بر اساس گزارش آر بی سی کپیتال مارکتس، اگر تحریم ها برداشته شود، ایران قادر خواهد بود تا اواسط سال 2016، 375 تا 500 هزار بشکه نفت اضافی به بازار تزریق کند.با توجه به رقم پیش بینی موسسه ویندوارد، موسسات دیگر هم پیش بینی های خود از میزان نفت ذخیره ایران را افزایش داده اند. موسسه پلاتز  گفته که ایران 53 میلیون بشکه نفت و میعانات بر روی دریا ذخیره کرده است، در حالی که برآورد قبلی این موسسه 40 تا 42 میلیون بشکه بود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید