خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مسکن مهر
قائم ‌مقام وزیر راه و شهرسازی:

مسکن مهر تکمیل می‌شود؛ حتی اگر قرض بگیریم     

قائم ‌مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش قیمت مسکن مهر، تکلیف قانونی این وزارتخانه در قبال مسکن مهر و پیشنهاد برای دریافت اعتبارات بیشتر گفت :‌ مسکن مهر تکمیل می شود حتی اگر مجبور شویم قرض بگیریم.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ احمد اصغری‌مهرآبادی ، تحریم‌ها و تورم را عوامل اصلی افزایش قیمت مصالح ساختمانی مسکن مهر دانست و افزود : با توجه به تحریم‌ها و تورم‌ها، قیمت مصالح ساختمانی افزایش یافت که تاثیر مستقیم خود را در هزینه تمام شده ساخت مسکن گذاشت و بالا رفتن هزینه ساخت، پرداخت نشدن آورده‌های نقدی متقاضیان کم بضاعت و بی‌بضاعت را به دنبال داشت.وی ادامه داد:

برای کمک به حل این مشکل، دو دستورالعمل در دولت قبل و یک دستورالعمل در دولت یازدهم به منظور خروج پروژه‌ها از رکود صادر شد که به این منظور طی برگزاری جلسات متعدد و کارشناسی، مبلغ 100 هزار تومان در هر متر مربع بر قیمت مسکن مهر افزوده شد تا این پروژه متوقف نشود. این اعمال قیمت از سویی به رونق ساخت و سازها کمک کرد. اما از سوی دیگر مردم‌توان پرداخت این افزایش قیمت را نداشتند بنابراین از آغازین روزهای دولت جدید، وزیر راه و شهرسازی به دنبال حل شدن این مشکل بود و از شهریورماه سال گذشته مصوبه افزایش سقف تسهیلات را پیگیری کرد.
در اغلب استان‌ها، شورای مسکن فعال است
مهرآبادی در ادامه این گفتگو با بیان اینکه مجوز شورای پول و اعتبار برای افزایش سقف تسهیلات از 25  به 30 میلیون تومان تنها 270 هزار واحد مسکن مهر را پوشش می‌داد علت این امر را ثابت نگه داشتن سقف تسهیلات از سوی شورای پول و اعتبار یعنی رقم 50 هزار میلیارد تومان دانست.وی افزود: مسکن مهر نیازمند مبلغ پنج هزار و 500 میلیارد تومان دیگر است که این موضوع در حال پیگیری است. در حال حاضر، 791 هزار واحد مسکن نیازمند افزایش تسهیلات 25 به 30 میلیون تومان است که امیدواریم این تسهیلات تامین شود.مهرابادی ابراز امیدواری کرد با دستورات صادر شده از سوی معاون اول رئیس جمهور، پیگیری‌ها از بانک مرکزی و کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در تامین اعتبارات تکمیل خدمات زیربنایی مسکن مهر در زمان تعیین شده به پایان برسد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید