خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 سخنگوی دولت:

حذف تدریجی یارانه نقدی پردرآمدها ادامه دارد
روش توزیع فعلی یارانه نقدی اشتباه است
به لحاظ تحقق بودجه سال سختی داریم
سهم ایران را در بازار بین المللی نفت احیا می کنیم    

سخنگوی دولت درخصوص اینکه یارانه نقدی صرفاً به خانوارهای نیازمند پرداخت می شود،گفت : وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی حذف تدریجی یارانه نقدی خانوارهای پردرآمد را در دستور کار دارد تا عدالت در توزیع یارانه نقدی استمرار یابد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای نوبخت درنشست هفتگی با خبرنگاران با اشاره به اطلاع رسانی های وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی درخصوص موضوع یارانه ها گفت : از رسانه ها تقاضا دارم همانطور که تاکنون برای ساماندهی حذف دهک های پردرآمد و اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به دولت کمک کرده اند ، در ادامه نیز در جهت بهبود کارها کمک کند.سخنگوی دولت با اشاره به اینکه همانطور که وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است که در حذف خانوارهای پردرآمد امکان خطا و اشتباه وجود دارد ، گفت : به همین دلیل برای سرپرستان خانوار امکان اعتراض نیز محفوظ است و اعتراضات درست یا نادرست مردم رسیدگی می شود.وی افزود:  ادعای برخی افراد که مثلا درخصوص حذف یارانه نقدی در رسانه ها  به عنوان مشکل مطرح می شود ، می تواند روند حذف یارانه نقدی پردرآمدها را کند کند.

روش توزیع فعلی یارانه نقدی اشتباه است
سخنگوی دولت با اشاره به پرداخت ماهانه 3500 میلیارد تومان یارانه نقدی گفت : اینکه گفته می شود دولت با پرداخت یارانه نقدی مشکل دارد حرف درستی است.محمدباقر نوبخت افزود : وقتی ارقام مربوط به پرداخت یارانه نقدی را با 5552 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی امسال که تازه 2 برابر هم شده است ، مقایسه کنید متوجه می شوید که ناچیز است.
سخنگوی دولت با تاکید بر تحمیلی بودن روش پرداخت یارانه نقدی به دولت ، خاطرنشان کرد: دولت معتقد است حتما برخی خانوراها به یارانه نقدی نیاز دارند اما عده ای نیز از آن بی نیاز هستند.نوبخت گفت : بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها نیز 50 درصد منابع حاصل باید به صورت نقدی توزیع شود اما هم اکنون بالای 100 درصد پرداخت می شود.
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه از نوزاد تا فردی که آخرین لحظه حیات را می گذراند با موضوع یارانه ها مرتبط هستند ، گفت :‌ موضوع ساماندهی یارانه های نقدی باید با تعقل ، تامل و به تدریج انجام شود و دولت ترجیح می دهد ، منابع به سمت طرح های عمرانی مثلا طرح های خرد هدایت شود. نوبخت گفت : یارانه نقدی باید به خانوارهای زیرپوشش نهادهای حمایتی معطوف شود که حقشان است اما در شرایط فعلی ساماندهی تدریجی را عمل می کنیم.وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره توسعه حمل و نقل عمومی گفت : حمل و نقل عمومی در کشور کافی و مناسب نیست و به همین دلیل استفاده از وسایل نقلیه شخصی زیاد است.
به لحاظ تحقق بودجه سال سختی داریم
سخنگوی دولت با اشاره به سال سخت بودجه ای گفت : ‌به دلیل شرایط تحریمی در بودجه امسال ، درآمدها تا کنون متناسب با پیش بینی ها نبوده است.محمدباقر نوبخت در ادامه نشست هفتگی با خبرنگاران با ابراز امیدواری به اینکه پس از برجام بتوان از منابع آزاد شده استفاده کرد ، افزود:‌ با این وجود دولت وضعیت را تحت مدیریت دارد.
سهم ایران را در بازار بین المللی نفت احیا می کنیم
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه هنوز تا اجرای برجام فاصله داریم ، تاکید کرد :‌ از سهم ایران در بازار بین المللی نفت دفاع و آن را احیا‌ خواهیم کرد.نوبخت افزود : اینکه برخی می گویند اگر ایران وارد بازار نفت شود قیمت افت خواهد کرد، برداشت اشتباهی است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید