خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون وزیر ارتباطات
معاون وزیر ارتباطات:

 ایرانسل مجوز بهره‌برداری از LTE ثابت در کشور را گرفت

 مراسم امضای تفاهم‌نامه ارایه خدمات ترابردپذیری شماره بین اپراتورهای تلفن همراه و اعطای پروانه سراسری انتقال داده مبتنی بر فناوری بی‌سیم به ایرانسل برگزار شد.به گزارش  تسنیم، علی اصغر عمیدیان در مراسم امضای تفاهم‌نامه اجرای ترابردپذیری شماره‌های همراه با بیان اینکه مقدمات اجرای این کار از 2 سال پیش آغاز شده است، اظهار کرد: اصول ترابردپذیری شماره‌های همراه سال گذشته تصویب شد  و به صراحت باید گفت که اجرای این طرح باعث افزایش رقابت، ارتقای کیفیت خدمات و تقلیل هزینه‌ها می‌شود.رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه روند حرکت ساده نبود، گفت:

جلسات متعددی بالغ بر 30 مورد با حضور نمایندگان اپراتورها و شرکت مخابرات ایران داشتیم تا نهایتا بتوانیم شرایط ایجاد مرکز مدیریت ترابرد شماره‌ها را حاصل کنیم.وی افزود: در این راستا مطالعات توسط مشاور انجام شد، RFP رفت و پیشنهادات به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آمد که نهایتا منجر به عقد قرارداد با پیمانکار داخلی و شرکت خارجی همکار آن شد.او به بخشی از فرآیند کاری این حوزه اشاره کرد و گفت: علاوه بر ایجاد مرکز مدیریت ترابرد شماره‌ها، نیازمند ایجاد گیت‌وی جهت دسترسی به این مرکز در اپراتورها هستیم. مشاور خارجی که در کنار پیمانکار داخلی در نظر گرفته شده قادر است تمام فرآیند را به صورت کامل ظرف 10 ماه پیاده سازی و اجرایی کند. البته باید دانست که هماهنگی بین تیم فنی و اپراتورهای موبایل از الزامات است.عمیدیان گفت: بروزرسانی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیز بخش دیگری از کار در اپراتورهاست که این مشاور بر روند اجرای آن نظارت می‌کند. امیدواریم اپراتورها کار را با نظارت مجری پیش برند تا در 22 بهمن سال جاری شاهد کار عملیاتی اولیه پروژه باشیم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اشاره‌ای به اعطای اعتبارنامه به 5 آزمایشگاه تأیید نمونه تجهیزات ICT که امروز انجام شد داشت و گفت: با توجه به تنوع واردات  ایجاب می‌کرد آزمایشگاه‌هایی برای تأیید نمونه از نظر تجهیزات و نیروی انسانی داشته باشیم. تأیید نمونه تولید کنندگان داخلی و واردکنندگان تجهیزات طبق استاندارد‌های مقرر در کشور انجام می‌شود.وی افزود: امروز مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک، مجموعه آزمایشگاه صنایع انرژی، دانشگاه‌های امیرکبیر و علم‌وصنعت اعتبرنامه تأیید تجهیزات را دریافت می‌کنند تا در زمینه‌هایی نظیر ارزیابی امنیت و عملکرد تجهیزات برد کوتاه فعالیت خود را آغاز کنند.معاون وزیر ارتباطات اشاره‌ای به پروانه سراسری وایمکس ایرانسل هم داشت و اذعان کرد: از سال 87 مصوبات مربوط به این تکنولوژی تصویب شد و پروانه برای 5 شرکت صادر شد. پس از گذشت 6 سال از این پروانه، ایرانسل درخواست برای سراسری شدنش را داد زیرا تا پیش از این قادر به ارائه خدمات در هفت استان بود اما با موافقت درخواست این شرکت، می‌تواند از این پس در سایر استان‌ها بدون محدودیت تکنولوژی ارائه خدمات دهد.وی عنوان کرد: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با درخواست TD-LTE برای این شرکت به شکل ثابت موافقت کرد. رگولاتوری با ارائه فرکانس به این اپراتور زمینه فعالیت در دیگر استان‌ها را نیز فراهم کرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید