خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی
سیف تاکید کرد:

آغاز به‌کار ۲ بانک ایرانی درانگلیس
اطلاعات سپرده‌های بانکی مردم را به سازمان مالیاتی نمی‌دهیم
سختگیری های زائد نظام بانکی برای وام های مصرفی باید از بین برود
رئیس جمهور بر استقلال بانک مرکزی تاکید دارد

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه اطلاعات سپرده‌های بانکی را به سازمان مالیاتی نمی‌دهیم، گفت: از اطلاعات بانکی سوء استفاده نخواهد شد.به گزارش  مهر، ولی الله سیف در برنامه تیتر امشب درباره ابلاغیه قانون اصلایحه قانون مالیات های مستقیم که بر اساس یکی از بندهای مهم آن قرار است اطلاعات حساب های بانکی در اختیار سازمان مالیاتی برای دریافت مالیات قرار گیرد، گفت: بانک مرکزی تابع قانون است و هر تصمیم قانونی را باید اجرا کند. البته در این زمینه به تجربیات سایر کشورها و اینکه سازمان مالیاتی به چه مراجعی برای اخذ مالیات مراجعه می کند، توجه شده است.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه این اقدام برای ساماندهی مودیان مالیاتی و گسترانیدن چتر اشرف مرجع مالیاتی برای تشخیص صحیح و پرهیز از تشخیص علی الراس است، افزود: اطلاعات بانکی به راستی آزمایی های سازمان مالیاتی کمک می کند و این به معنای این نیست که اطلاعات سپرده های بانکی در اختیار سازمان مالیاتی قرار گیرد، این در حالی است که سپرده های بانکی مشمول مالیات نیستند و از معافیت مالیاتی برخوردارند.  
دو هزار نفر رفع ممنوع الخروج شدند
وی درباره پرداخت وام ازدواج بیان کرد: سختگیری های زائد نظام بانکی برای وام های مصرفی باید از بین برود. همچنین دو هزار نفر ممنوع الخروجی بانکی رفع ممنوع الخروج شدند و سقف ممنوع الخروجی بانکی افزایش یافته و گشایش هایی ایجاد شده است.
رئیس جمهور بر استقلال بانک مرکزی تاکید دارد
وی درباره سیاست استقلال بانک مرکزی مطرح کرد: موثرترین نوع نگاه به استقلال بانک مرکزی این است که مقام سیاسی در تصمیم گیری های آن کمتر دخالت کند و که الان چنین شرایطی مهیا است و رئیس جمهور هم بر استقلال سیاست های بانک مرکزی تاکید داردو همه عوامل برای رسیدن به اهداف تورمی و خروج از رکود فراهم است و دو پیش نیاز برای استقلال بانک مرکزی وجود دارد یکی باور شخص اول تصمیم گیر است که فضا را برای این استقلال فراهم می کند و مستقل از نیاز دولت و کسری بودجه و فشار مالی دولت به فعالیت ادامه دهد.  

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید