خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

وزیر نفت
وزیر نفت اعلام کرد:

فازهای ١٥ و ١٦پارس جنوبی افتتاح می شود
رکورد بابک‌زنجانی در فساد منحصربه‌فرد بود
شرایط تحریم‌ها سخت‌تر از دوران جنگ بود
افزایش 14 درصدی صادرات نفت ایران
سرمایه‌گذاری در صنعت نفت تقریبا به صفر رسیده است
از شرایط پساتحریم ذوق‌زده نیستیم
با سرعت به بازار می رویم  تا سهم از دست رفته خود را پس بگیریم
به دنبال انتقال کنفرانس لندن به تهران هستیم
بازار نفت را واکسینه می کنیم
 پس از رفع تحریم ها، تولید را 500 هزار بشکه افزایش خواهیم داد

وزیر نفت گفت: فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی ظرف یک تا یک و نیم ماه آینده افتتاح می شود، اما زمان افتتاح دقیق آن به برنامه کاری رئیس جمهوری بستگی دارد.وی با بیان این که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای افتتاح رسمی فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی اعلام آمادگی کرده است، افزود: با این که در این پروژه همه چیز آماده است، اما می خواستیم تکمیل این پروژه را به صورت کامل انجام دهیم تا در افتتاح آن، هیچ چیزی صوری نباشد.
به گزارش خبر نگار ما، وزیر نفت، به مناسبت هفته دولت گفت: رکوردی که بابک زنجانی در فساد زد منحصر به فرد بود. نه پیش از این چنین چیزی سابقه داشته و نه فکر میکنم بعد از این چنین اتفاقی بیفتد که فردی کلاهبرداری 2.7 میلیاردی کند.

شرایط تحریم‌ها سخت‌تر از دوران جنگ بود
او در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: انتقاد به حضور افراد مسن در وزارت نفت نا بجا نیست و باید به سمنی برویم که مدیران ارشد کشور حدود 40 تا 50 سال داشته باشند. در صنعت نفت نیز با توجه به کارهای عملیاتی، به طور قطع جوانها می توانند کارهای زیادی انجام دهند.زنگنه همچنین گفت: آنچه در دوران تحریم بر ما رفت از زمان دفاع مقدس سخت‌تر بود. این جنگی بدون آتش و خون بود که هدفش ضربه زدن به کشور ما بود و ملت ایران از این جنگ سربلند بیرون آمد.
وزیر نفت همچنین از افزایش 14 درصدی صادرات نفت ایران در 4 ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.
سرمایه‌گذاری در صنعت نفت تقریبا به صفر رسیده است
نامدارزنگنه به سرمایه‌گذاری صورت گرفته در صنعت نفت اشاره و اظهار کرد: در سالهای 1390 و 1391، چهل میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت نفت انجام شد اما در سال 1392، این رقم به ١٠ میلیارد دلار هم نرسید و در سال 1393 این رقم به سختی به شش میلیارد دلار رسید.به گفته وی امسال به دلیل کاهش قیمت نفت منابع کافی برای سرمایه‌گذاری در صنعت اختصاص نیافته است.
افزایش بیش از ظرفیت پیش‌بینی شده تولید گاز
وزیر نفت با اشاره به اینکه پس از تصدی وزارت نفت، اولویت نخست کاری افتتاح فازهای ١٢، ١٥ و ١٦ و ١٧ و ١٨ بود، گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار بود تا پایان سال 1393، ١٠٠ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور اضافه کنیم که با افتتاح کامل فاز ١٢ و وارد شدن بخشی از گاز فازهای ١٥، ١٦ و ١٧ به شبکه سراسری ظرفیت تولید گاز کشور در سال 1393 به 125 میلیون مترمکعب افزایش یافت.نامدارزنگنه اظهار کرد: امسال هم بنا داریم فعالیت‌های تثبیت تولید فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی را تا افتتاح رسمی آن دنبال کرده و همچنین تولید گاز را از فازهای ١٧ و ١٨ و بخشی از فاز ١٩ پارس جنوبی نیز در برنامه داریم.
از شرایط پساتحریم ذوق‌زده نیستیم
وزیر نفت با تاکید بر آمادگی وزارت متبوع‌اش برای باز پس‌گیری سهم از دست رفته ایران در بازار خاطر نشان کرد: از شرایط پساتحریم ذوق‌زده نیستیم وظیفه‌ ما این است که تمام تلاش خود را بکنیم تا به سرعت به بازار برگردیم و سهم از دست رفته خود را پس بگیریم.
با اعلام بازگشت خودمان را واکسینه می‌کنیم
وزیر نفت با بیان این‌که تولید در اوپک مساوی با قدرت است در پاسخ به انتقادات مطرح شده مبنی بر این‌که چرا ایران رسما بازگشت و افزایش تولید خود را از هم‌اکنون اعلام می‌کند و این موضوع می‌تواند باعث شکست بیشتر قیمت‌ها شود، خاطر نشان کرد: بازار قطعا بازگشت ما را منظور می‌کند بنابراین ما از همین الان داریم واکسن می‌زنیم بنابراین ممکن است در روزهای اول درد بکشیم ولی کسی که خود را واکسینه می‌کند هرگز نمی‌میرد.
به دنبال انتقال کنفرانس لندن به تهران هستیم
وزیر نفت در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون متقاضیانی برای شرکت در کنفرانس لندن ثبت نام کرده‌اند یا خیر، خاطر نشان کرد: این را من نمی‌دانم چرا که ما کسی را ثبت نام نمی‌کنیم، بلکه برگزار‌کنندگان کنفرانس این کار را انجام می‌دهند اما چیزی که می‌خواهم بگویم این است که به دنبال این هستیم که اصل سمینار را در ایران برگزار کنیم. در واقع علاقه شخصی من این است که این کار انجام شود.
وزیر نفت با بیان اینکه چند روز پس از رفع تحریم ها، تولید را 500 هزار بشکه افزایش خواهیم داد، گفت: نگران بازار فروش در دوران پساتحریم نیستیم و از هم اکنون مذاکره با خریداران اروپایی، هندی، چینی و کره ای را برای افزایش فروش نفت شروع کرده ایم.
زنگنه با بیان اینکه تربیت مدیران جوان و استفاده از آنها از ضرورتهای نظام است، افزود: سن بالای مدیران برای انجام کار عملیاتی مناسب نیست و من این موضوع را کاملا می پذیرم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید