خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی
حداد عادل:

میرمحمدصادقی نشان داد، می‌توان ۷۰ سال بازرگان دیندار بود
میان بازرگانان الگو کم معرفی کرده‌ایم

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: در انقلاب اسلامی و در یک حکومت دینی می‌توان ۷۰ سال در بالاترین سطح بازرگان بود اما زندگی وفق معیاری‌های دینی، ایمانی و اسلامی و قابل دفاع داشت.به گزارش  تسنیم ، غلامعلی حدادعادل در مراسم بزرگداشت علاء میرمحمدصادقی بازرگان کهنه‌کار اتاق بازرگانی با اعلام این مطلب افزود: بنده در محیط کاری ارتباطی با آقای میرمحمدصادقی نداشته‌ام اما یکی از فارغ التحصیلان مدارسی هستم که ایشان در تأسیس و گسترش آن سهیم بوده است.

میان بازرگانان الگو کم معرفی کرده‌ایم
حداد عادل خاطرنشان کرد:  انتخاب الگو و معرفی آن یکی از راه‌های هدایت جامعه است و برای هرصنفی داشتن الگو و الگو شناسی مهم است. در انقلاب اسلامی، ما در رشته و قشر‌های مختلف، الگو زیاد معرفی کردیم، علما، روحانیون، رزمندگان، ارتشی‌ها و سپاهی‌ها اما میان بازرگانان الگو کم معرفی کرده‌ایم.رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ادامه داد:  اهمیت مجلس بزرگداشت آقای میرمحمدصادقی این است که همه ما سرمان را بالا گرفته و یک شخصیت اقتصادی را به‌عنوان یک بازرگان نمونه معرفی می‌کنیم  که این امر فقط تشویق یک فرد نیست بلکه معنای عمیق اخلاقی را کنار خود دارد.وی اظهار داشت: از سال 1320 که حزب توده فعالیت علنی خود را در ایران آغاز کرد، به‌طور نظام یافته‌ای کار بازرگانی و آن چیزی را که امروز کارآفرینی خوانده ‌می‌شود باطل می‌شمرد. در همه آن سال‌ها نسل جوان، دانشجویان و کتابخوان‎ها با انبوهی از کتاب‌ها و نظریه‌هایی سروکار داشتند که در آنها مارکسیست‌ها به‌زعم خود اثبات می‌کردند که سرمایه داری جنایت، خیانت و خوردن خون کارگران بوده و باید برچیده شود و در آن زمان این فضای روشن‌فکری جامعه ما بوده است.
حداد عادل تأکید کرد: اگر امروز می‌بینیم از این تبلیغات و سروصدا‌های گوناگون خبری نیست یکی از دلایلش فروپاشی شوروی است. اول انقلاب را به یاد آورید چه خبر بود، یکی از روزنامه‌های مربوط به جریان فکری مارکسیست ابراز تأسف و ناامیدی از این انقلاب می‌کرد که چرا در دو سال ابتدایی انقلاب 500 شرکت به ثبت رسیده است.
این مقام مسئول بیان داشت: نگاه عامه مردم و افراد تهی‌دست همیشه به بازرگانان و تجار انتقادی به‌درجات مختلف است که این جنبه روان‌شناسانه دارد، حال در چنین جامعه و تاریخی معرفی یک شخصیت انقلابی به‌عنوان بازرگان بسیار پرمعنا است.حداد عادل اظهار داشت: شخصیت حاج آقا علاء همراه با 5 مؤلفه "دینداری و تعلق به یک خانواده متدین، مبارز و سیاسی بودن، کار اقتصادی کردن، شرکت در فعالیت خیر و تأسیس مؤسسات خیریه و شرکت در ایجاد مدارس و تأسیس مدرسه‌ها" بوده که بنده بیشترین ارتباطم نیز با ایشان در حوزه فعالیت‌های فرهنگی است.
وی تصریح کرد: در سال‌های بعد از انقلاب هرموقع بحثی از تأسیس مدارس اسلامی نمونه مطرح می‌شد نامی نیز از حاج آقای میرمحمدصادقی بوده است و ایشان یاریگر همه هستند به‌طوری که می‌شود شخصیت ایشان را به‌عنوان یک الگو معرفی کنیم.حداد عادل اظهار داشت: در انقلاب اسلامی و در یک حکومت دینی می‌توان 70 سال در بالاترین سطح بازرگان بود اما زندگی وفق معیارهای دینی، ایمانی و اسلامی و قابل دفاع داشت.وی در پایان اضافه کرد: این الگو را در اقتصاد ایران نیاز داریم که به جامعه معرفی کنیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید