خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

محمدرضا فرزین دبیر سابق ستاد هدفمندی یارانه‌ها
 فرزین:

 واقعیات‌ هدفمندی نادیده گرفته می‌شود
 هدفمندی دکان درآمدزایی دولت است
هدفمندی یارانه‌ها  برای دولت هزینه‌ای ندارد
دولت در اجرای هدفمندی یارانه‌های کسری ندارد

دبیر سابق ستاد هدفمندی یارانه‌ها می‌گوید: هدفمندی یارانه‌ها نه تنها برای دولت هزینه‌ای در بر ندارد که دولت یک و نیم برابر پیش‌بینی بودجه‌ از افزایش قیمت حامل‌ها و فروش آن درآمد دارد. او معتقد است هدفمندی دکان درآمدزایی دولت است و در این رابطه‌ واقعیت‌ها نادیده گرفته می‌شود.
به گزارش فارس محمدرضا فرزین گفت: نزدیک به 7 هزار میلیارد تومان درآمد مالیات دولت از محل-هدفمندی است. بخشی براساس 14.5 درصد که باید پرداخت شود بالغ بر 16 هزار میلیارد تومان به وزارت نفت می‌رود. در بودجه 94 هر فردی شلنگی به درآمدهای هدفمندی زده است.

وی ادامه داد: سالانه یک میلیون 814 هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی می‌فروشیم اگر دولت نفتی که در داخل می‌فروشد را به قیمت 90 درصد فوب محاسبه کند درآمدش چقدر خواهد بود؟ کل یارانه‌ای که محاسبه می‌شود براساس قیمت نفت است که بعدا وزارت نفت به قیمت داخلی می‌فروشد و نه فوب؛ مابه‌التفاوت قیمت فروش داخلی و فوب یارانه می‌شود. اکنون دولت به دلیل اینکه اصلاح حامل‌های انرژی مطابق با قانون پیش‌ نرفته بخش زیادی را به مردم می‌پردازد اما بابتش پول نمی‌دهد بلکه این درآمد برای دولت فرصت از دست رفته است اما مسئولان اعلام می‌کنند پول می‌پردازند و توان پرداخت نداریم. این یارانه فرصت درآمدی است که بدست نمی‌آید. وی افزود :دولت در اجرای هدفمندی یارانه‌های کسری ندارد  حتی بیشتر هم در می‌آورد. در دولت گذشته هم درآمد وجود داشت. گفته می‌شود از محل ردیف بودجه‌ای، منابع هدفمندی تامین می‌شود، در حالی که این ردیف طبق ماده 5 هدفمندی مربوط به یارانه آرد و نان است که به میزانی که در لایحه بودجه سالانه مشخص می‌شود با روش مناسب در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید