خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

محمدرضا فرزین
محمدرضا فرزین خبر داد:

 محل حذف یارانه غیرنیازمندان سازمان مالیاتی است نه وزارت رفاه

محمدرضا فرزین با دفاع از پرداخت یارانه نقدی به مسیری که دولت قبل طی کرد تا به این مکانیزم رسید اشاره می‌کند و معتقد است نظام پرداخت یارانه به خانوار توزیع درآمد کشور را به نفع اقشار فقیر و متوسط تغییر داد. او همچنین به روند حذف غیرنیازمندان در شرایط کنونی نقدهایی دارد.به گزارش فارس محمدرضا فرزین دبیر سابق ستاد هدفمندی یارانه‌ها گفت: پرداخت یارانه نقدیبهترین روش در حال حاضر  است.

  وی حذف غیرنیازمندان در شرایط کنونی افزود: یارانه و مالیات دو روی یک سکه‌اند،بر این اساس محل حذف غیرنیازمندان سازمان مالیاتی کشور و پایگاه‌های اطلاعاتی آن است نه وزارت رفاه. فرزین ادامه داد:دلایل عمده مشکلات دولت در تأمین مالی به رکود حاکم در اقتصاد کشور، درآمدهای نفت و موضوع مدیریت تأمین مالی برمی گردد نه هدفمندی یارانه ها.همانطور که می دانید منابع هدفمندی یارانه ها متکی به منابع بودجه ای دولت نیست. این منابع طبق قانون هدفمندی یارانه ها و براساس فروش اقلام 15 گانه تصریح شده در قانون است که بخش عمده ای از آن 5 فراورده اصلی نفت، گاز، برق، آرد و آب است.
 دبیر سابق ستاد هدفمندی یارانه‌ها گفت: موضوع دیگر آثار پرداخت یارانه نقدی به مردم است. اخیراً مرکز آمار ایران گزارش توزیع درآمد در خانوارهای شهری و روستایی را منتشر کرده است. این آمار نشان می دهد با اجرای قانون برای اولین بار در تاریخ ایران توزیع درآمد به نحو شگرفی به نفع طبقات کم درآمد و متوسط جامعه شهری و روستایی و به زیان طبقات پردرآمد جامعه (2 دهک بالای جامعه) تغییر کرده است. این یکی از اهداف اولیه طرح بود که محقق شده است. امروزه یارانه ها بخشی از درآمد طبقات متوسط و فقیر جامعه را تشکیل می دهد و کمتر طرحی می‌تواند دارای چنین آثار بزرگی بر توزیع درآمد در جامعه باشد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید