خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس اتاق اصناف ایران
رئیس اتاق اصناف ایران:

بخش خصوصی را در تدوین آیین‌نامه‌ها و قوانین دولتی مشارکت نمی‌دهند
 انتقاد از سیستم مالیاتی کشور

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه بخش خصوصی را در تدوین آیین‌نامه‌ها و قوانین دولتی مشارکت نمی‌دهند از سیستم مالیاتی کشور انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، علی فاضلی پیش از ظهر امروز در نشست خبری روسای سه اتاق اصناف، تعاون و بازرگانی ایران به سهم اندک بخش غیردولتی در نظام اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: هر وقت خواستیم در کارها جلو برویم و به بحث پیشرفت رسیدیم نام آلمان یا مالزی از کشورهای اسلامی را به میان نمی‌آوردیم اما این را به مردم نگفتیم که 92 درصد از اقتصاد آلمان و 72 درصد از اقتصاد مالزی دست بخش غیردولتی است. در حالی که این رقم در اقتصاد ما بیشتر از 17 درصد نیست و ما انتظار معجزه هم داریم.

وی تصریح کرد: یک سفره عظیمی توسط دولت مثل کمیته امداد پهن شد و خیلی‌ها از آن ارتزاق می‌کنند و ما هنوز نتوانسته‌ایم حتی بخش بانکیمان را از بنگاه‌داری خلاص کنیم یا در بخش‌های دیگر هم این گلایه وجود دارد که باید برای آن چاره‌ای اندیشید.
وی با تاکید بر اینکه به عنوان بخش غیردولتی نتوانسته‌ایم استراتژی معینی را در تعامل بین صنایع بزرگ و خرد تعریف کنیم اضافه کرد: حتی در حوزه تدوین قوانین و تصویب آیین‌نامه‌ها حضور کمرنگی داریم یا اصلا حضور نداریم در حالی که دولت در تدوین برخی لوایح باید خود را مکلف به گرفتن کار کارشناسی از بخش غیردولتی کند در حالی که خود را مکلف نمی‌داند.
وی ادامه داد: 94 درصد بنگاه‌های حاضر در بخش صنایع و بنگا‌ه‌های کوچک و متوسط قرار دارند در حالی که شاهد تعارض بین سه اتاق و قانون غیر توسعه محور در بخش اصناف بوده‌ایم.
رئیس اتاق اصناف ایران در بخش دیگری از سخنان خود نوک پیکان انتقاداتش را به سمت سازمان امور مالیاتی نشانه رفت و گفت: متاسفانه فرافکنی‌هایی از سوی این سازمان در بحث مالیات در مورد اصناف صورت گرفت و در حالی که از سال 90 تاکنون شاهد رکود در ساختار اقتصادی کشور هستیم 48 درصد افزایش مالیاتی داشته‌ایم.
وی با انتقاد از اینکه می‌گویند سهم اصناف در حوزه مالیات کم است گفت: آمار رسمی مالیات دریافتی در حوزه‌های مختلف کشور را بررسی کنید و ببینید سهم اصناف کجا کم است شما اگر نمی‌توانید مالیات دولت را از بخش‌های مختلف احصاء کنید چرا توپ را در زمین اصناف می‌اندازید. نمی‌توانم بگویم اصناف از اظهارنامه حقیقی مالیاتی فرار می‌کنند اگر چه شاید کتمان مالیاتی اتفاق بیفتد.
وی خاطر نشان کرد: باید پرسید در راستای سر و سامان دادن وضعیت مالیات شما چه کرده‌اید فقط نباید بنگاه‌های آشکار را دید و هر روز فشارهای مختلف را بر اصناف وارد آورد باید پرسید شما چه کرده‌اید اصناف بدون هیچ هزینه‌ای اشتغال ایجاد کرده در حالی که دولت باید به ازای هر شغل 150 تا 160میلیون تومان هزینه کند.
فاضلی این را هم گفت: که نمی‌گوییم احتیاج به سرمایه‌گذاری خارجی نداریم ولی حفظ شرایط موجود برای بنگاه‌ها از واجبات است.
وی  در پاسخ به اینکه شما در کشاکش مالیاتی اخیر دو سه مرتبه نامه‌های انتقادآمیزی خطاب به رئیس سازمان امور مالیاتی نوشته‌اید و نتیجه آن به کجا رسید اینگونه واکنش داد که در بحث مالیات خیلی از معضلات حل شده و تا حدی نگاه سازمان امور مالیاتی تا حدی تعدیل شده و قرار است سازمان‌های مالیاتی مستقر در استان‌ها با اصناف همکاری بیشتری کنند.
وی ادامه داد: نامه‌ای که به رئیس سازمان امور مالیاتی دادیم منجر به ایجاد نشست‌هایی شد که بخش‌هایی از آن حل شد اما بخشی از مشکلات به سال‌های قبل برمی‌گردد که هنوز مفاصا حساب سال 92 صادر نشده و سعی بر این است که تا پایان شهریور حل شود.
فاضلی همچنین درمورد ورود سرمایه‌گذاران خارجی به کشور و توجه به ظرفیت داخلی هم گفت: همین الان بسیاری از خارجی‌ها نگاهشان این است که کالا به ایران صادر کنند نه آنکه تکنولوژی بیاورند و سرمایه‌گذاری کنند و اتاق بازرگانی می‌تواند واردات کالا را در جهت تولید هدفمند سوق دهد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید