خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس
 عضو کمیسیون صنایع مجلس:

تاثیر نوسانات ارزی بر بخش ریلی باید کمرنگ شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر این که باید تاثیر نوسانات ارزی در بخش حمل ونقل ریلی به حداقل برسد، گفت:با حمایت دولت، مجلس و اختصاص منابع مالی، تولیدات داخلی ریلی رونق گرفته و التهابات ارزی کاهش می یابد.
حسین گروسی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با بیان این که التهابات ارزی تاثیر بسزایی بر صنایع حمل و نقلی به خصوص بخش ریلی کشور دارد، اظهار کرد: با توجه به روند پیشرفت و توسعه ای که حوزه ریلی کشور در پیش گرفته است، نیازمند خرید تجهیزات بروز و همچنین واردات واگن باری و مسافری هستیم که وجود التهابات ارزی، این حوزه را تحت تاثیر خود در می آورد.

وی بیان کرد: با نوسان نرخ ارز، هزینه های تأمین قطعات خارجی افزایش چشمگیری داشته است از طرف دیگر نیز با توجه به تحریم های موجود، امکان تامین برخی قطعات خارجی از فروشندگان اروپایی فراهم نشده که همه این موارد باعث شده با مشکلاتی در این حوزه مواجه شویم.
وی تاکید کرد: صنعت ریلی کشور نیازمند بکارگیری تجهیزات بروز با تکنولوژی های مدرن مانند کشورهای توسعه یافته است که خرید لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای بخش های مختلف آن در صورتی امکانپذیر است که با نوسانات ارزی مواجه نباشیم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به این صنعت ریلی طی سال های اخیر روند خودکفایی را در پیش گرفته گفت: این اتفاق به ویژه در بخش واگن سازی این امید را به وجود آورده تا دیگر نیاز به واردات نداشته باشیم.
گروسی در ادامه با اشاره به این که در شرایط بحرانی باید دولت عمده ترین حمایت ها  را از این صنعت داشته باشد، افزود: در صورت حمایت دولت و مجلس و اختصاص منابعی برای این صنعت، تولیدات داخلی رونق خواهد گرفت و صد در صد التهابات ارزی تاثیر چندانی نخواهد گذاشت.
وی بیان کرد: ایمنی و ارزان بودن شبکه ریلی در مقایسه با دیگر وسایل حمل و نقلی قابل توجه است، چرا که سازگاری بیشتری را با محیط زیست دارد و صرفه اقتصادی آن نسبت به دیگر وسایل حمل و نقلی بالاست.
وی با بیان این که راه های ریلی در شرایط کنونی نیاز شدیدی به حمایت دولتی دارد ابراز امیدواری کرد: دولت نیز در این راستا باید با در نظر گرفتن نیاز و تقاضای در این حوزه، نگاه خاص به پیشرفت و توسعه این صنعت و کارخانه های داخلی داشته باشد.



نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید