خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 با حضور وزرای کشاورزی دو کشور انجام شد
 با حضور وزرای کشاورزی دو کشور انجام شد
امضای تفاهمنامه‌های مشترک کشاورزی بین ایران و فرانسه

وزرای کشاورزی ایران و فرانسه در زمینه‌های تولیدات گیاهی، دام و بهداشت دام، مسائل اقلیمی و اگرواکولوژی توافق کرده و تفاهمنامه امضا کردند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشست مشترک وزرای کشاورزی ایران و فرانسه با هدف توسعه همکاری‌های بخش کشاورزی دو کشور برگزار شد.
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در ابتدای این نشست گفت: ایران برای پذیرش سرمایه‌گذاری و اجرای مشترک پروژه‌های مختلف کشاورزی از جمله گیاهان دارویی، تکثیر و پرورش آبزیان، ماهیان خاویار و تولیدات دامی آمادگی دارد. همچنین کشور ما بزرگترین تولیدکننده خرما، زعفران و پسته در جهان است.

وی افزود: ایران برای تولید تا یک میلیون تن انواع آبزیان از طریق آبزی‌پروری در دریاهای شمال و جنوب کشور ظرفیت دارد که با همکاری فرانسه و اجرای پروژه‌های مشترک می‌توانیم از این قابلیت استفاده کنیم.
حجتی یادآور شد: افتتاح پروژه پرورش مشارکتی ایران و فرانسه در جزیره قشم نیز در راستای این قابلیت‌ها انجام شده است.
استفان لوفل وزیر کشاورزی فرانسه در ادامه این مراسم گفت: کشور فرانسه نیز برای توسعه همکاری با ایران بویژه در زمینه‌های تحقیقاتی، آموزشی، تولید برق، اصلاح ژنتیک غلات و دام سبک و سنگین و توسعه استفاده از روش‌های نوین آبیاری آمادگی دارد.
بنابراین گزارش در این نشست وزرای دو کشور به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
محمود حجتی در پاسخ به سوال خبرنگار فرانسوی درباره شرایط تجاری ایران و فرانسه بعد از تحریم‌ها گفت: امیدواریم براساس توافق برجام همکاری‌های بیشتری بین دو کشور انجام شود که در بخش کشاورزی نیز می‌توانیم همکاری‌های دوجانبه‌ای داشته باشیم به طوری که فرانسه از کشورهای پیشرو کشاورزی در اروپا به حساب می‌آید که می‌توان از قابلیت‌های آن بهره برد.
وی افزود: بخش کشاورزی فرانسه کارآمد و به روز است و برای همکاری‌های مشترک با ایران، فرانسه کشور خوبی به حساب می‌آید.
وزیر کشاورزی فرانسه گفت: کشور ما در بخش‌های مختلفی آمادگی همکاری با ایران دارد که امیدواریم این همکاری‌ها به صورت بلندمدت انجام شود.
لوفل در پاسخ به سوال خبرنگار فرانسوی درباره مشکلات و بحران آب در ایران گفت: مشکل آب تنها مربوط به ایران نیست و در همه دنیا مشکلاتی در این زمینه وجود دارد به طوری که کشور ما نیز با مشکلات کمبود آب و خشکی مواجه است.
وی یادآور شد: طرح‌های زیادی برای استفاده بهینه از آب وجود دارد که در آن مصرف آب به بخش کشاورزی صرفه‌جویی شده و موثر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وزیر کشاورزی فرانسه تاکید کرد: برای صرفه‌جویی در مصرف آب باید تنها در مواقعی که گیاه به آب نیاز دارد مصرف شود که ما این فن و دانش را می‌توانیم صادر کنیم.
لوفل یادآور شد: در این زمینه امکان همکاری ایران با شرکت هایی که در زمینه توسعه سیستم‌های نوین آبیاری فعالیت می‌کند، وجود دارد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص استفاده از محصولات تراریخته یا دستکاری ژنتیکی شده در فرانسه گفت: استفاده از محصولات تراریخته یا تغییر ژنتیک یافته در کشورهای اروپایی ممنوع نیست اما به مصرف‌کنندگان حق انتخاب داده می‌شود که خود بتوانند انتخاب کنند که این محصولات را استفاده کنند یا خیر.
وزیر کشاورزی فرانسه اضافه کرد: در کشور فرانسه محصولاتی مانند سویا به کشور وارد می‌شود که مورد استفاده بخش دام و طیور قرار می‌گیرد و مردم ما عدم استفاده از این محصول را انتخاب کرده‌اند.
محمود حجتی در ادامه این مراسم درباره فعالیت‌های شیلاتی دو کشور گفت: در کشور ما 350 هزار تن ماهیان پرورشی تولید می‌شود اما ما در بحث استفاده از دریا برای پرورش آبزیان عقب‌افتادگی تاریخی داریم و در این زمینه غفلت کرده‌ایم.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، در این نشست تفاهمنامه‌های همکاری مشترک در زمینه‌های تحقیق و تولید بذر، الیت گندم به امضا رسید و پروژه سرمایه‌گذاری مشترک ایران و فرانسه در زمینه پرورش آبزیان در جزیره قشم به صورت پرورش در قفس افتتاح شد.
وزرای کشاورزی دو کشور زمینه‌های مختلفی از بخش کشاورزی از جمله تولیدات گیاهی، دام و بهداشت آن و تحقیقات، مسائل اقلیمی و اگرواکولوژی را مورد توافق قرار دادند. بنابراین گزارش تبادل دانش فنی در زمینه معرفی واریته‌های جدید و فرآورده‌های بخش حفظ نباتات از حوزه‌های تولیدات گیاهی و همکاری در زمینه ارتقای سطح تولید برق و انتخاب نژاد برتر گاو و گوسفند، گواهی بهداشتی و انتقال تجارب در زمینه کاهش مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در بخش دام و ایجاد تورهای مطالعاتی در بخش تحقیقات از جمله موارد مورد توافق در این تفاهمنامه است.
در پایان این نشست طرفین دو کشور توافق نمودند تا سرمایه‌گذاری‌های مشترکی در بخش‌های کشاورزی و غذا را مورد حمایت قرار دهند.



 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید