خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

تولید یخچال فریزر و لوازم خانگی زیرپله‌ای
 در حاشیه چهارمین نمایشگاه لوازم خانگی مطرح شد
تولید یخچال فریزر و لوازم خانگی زیرپله‌ای

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: علاوه بر واردات کالاهای قاچاق شاهد تولید کالاهای زیرپله‌ای از قبیل خمیردندان، گوشی موبایل، یخچال و... با برندهای معتبر هستیم که این امر به تولیدات داخل ضربه می‌زند.
به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد طحان‌پور رئیس اتحادیه لوازم خانگی در حاشیه چهارمین نمایشگاه لوازم خانگی گفت: تعداد کارخانه‌های لوازم خانگی در کشور بسیار زیاد و بیشتر از حد مورد نیاز است.

وی افزود: وزارت صنعت، براساس قانون مکلف است ظرف مدت یک ماه به درخواست کنندگان تولید لوازم خانگی مجوز دهد.
طحان‌پور تصریح کرد: در واردات لوازم خانگی نیز میزان واردات بیشتر از نیاز کشور است؛ به‌طوری که ظرف مدت کوتاهی حتی سازندگان ساختمان نیز به تبعیت از واردکنندگان و با توجه به برخی مزایا، اقدام به این کار می‌کنند.
علیرضا محجوب نماینده مجلس هم در این ارتباط گفت: این قانون 6 سال پیش در مجلس رأی آورد که ناشی از فشار افراد و نمایندگان برای تصویب آن بود.
در ادامه این مراسم شکری عضو کمیسیون اقتصاد مجلس طی سخنانی اظهار داشت: در صورتی که پای آقازاده‌ها در کار نباشد و اتحادیه‌ها و واردکنندگان این محصول بتوانند نیاز به واردات را با اتحادیه هماهنگ کنند و برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد، از واردات بی‌رویه این محصولات کاسته می‌شود.
وی اضافه کرد: باید ظرفیت‌های تولید در داخل مشخص شود و تنها کمبود آن را از خارج وارد کرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد:‌ در حال حاضر علاوه بر کالاهای قاچاق تولید محصولات زیرپله‌ای نیز اعتبار تولیدکنندگان ما را زیر سؤال برده است؛ به‌طوری که در حال حاضر شاهد تولید کالاهای زیرپله‌ای از قبیل خمیردندان، گوشی موبایل و یخچال و... با برنده‌های مختلف هستیم که این امر به تولیدات داخل ضربه می‌زند.
وی خاطرنشان کرد: تولید چنین محصولاتی می‌تواند ناشی از نظارت و فساد اداری باشد. در حال حاضر نظارت فیزیکی جواب نمی‌دهد و این مسائل باید به‌صورت سیستماتیک حل شود.
شکری تصریح کرد: چند صد میلیارد تومان در سال‌های گذشته برای مبارزه با قاچاق کالا از طریق شبنم هزینه شد اما عملا پولی که دولت و مردم هزینه کردند، راه به جایی نبرد.
وی اضافه کرد: تنها راه قاچاق کالا سیستماتیک‌کردن واردات به کشور است؛ زیرا در حال حاضر شاهد این هستیم که لوازم خانگی در کانتینرها و به‌صورت سازمان یافته وارد کشور می‌شود.
شکری یادآور شد: سالانه حدود 20 میلیارد دلار برابر 60 هزار میلیارد تومان کالا به کشور قاچاق می‌شود و در صورتی که به لیست واردات کالا در گمرک نگاه شود مشخص می‌شود که بسیاری از مواردی که به صورت قانونی نیز وارد می‌شود در داخل قابلیت تولید دارند.
وی تاکید کرد: براساس گفت‌وشنودی که با تولیدکنندگان لوازم خانگی این نمایشگاه داشتم، بیشتر آنها معترض بودند و تأکید داشتند که در این زمینه نیازمند به اصلاحات اساسی در سیستم واردات هستیم.
در ادامه این مراسم محمد طحان‌پور رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: برخی واردکنندگان ما محصولات خود را از نماینده نمایندگی‌ها یا نماینده نماینده نمایندگی‌های خارجی وارد می‌کنند که این امر با دریافت کمیسیون‌های چند باره و قیمت تمام شده کالا اثر می‌گذارد و مصرف‌کنندگان را متضرر می‌سازد.
وی افزود: هر چه از تعداد واسطه‌های واردکنندگان لوازم خانگی به کشور کم شود، به نفع مردم است و از قیمت تمام شده کالا می‌کاهد.
این مقام مسئول در بخش لوازم خانگی درباره توافق با وزارت صنعت برای ارائه وام 10 میلیونی به زوجین گفت: هنوز در این ارتباط به توافقات نهایی با تولیدکنندگان و دولت نرسیده‌ایم و چگونگی اجرای آن مشخص نیست اما در این طرح براساس رایزنی‌های انجام شده محصولات 10 تا 20 درصد پایین‌تر از قیمت بازار در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.
وی یادآور شد: در این طرح امکان خرید و جهیزیه ارزان از 4 تا 10 میلیون تومان وجود دارد که کالاهای مورد نظر ما در چهارمین نمایشگاه لوازم خانگی در معرض دید عموم قرار گرفته است.
به‌گزارش  خبرگزاری تسنیم، کالاهایی که در این نمایشگاه برای عرضه در جهیزیه ارزان قیمت زوجین برای عرضه در طرح وام 10 میلیونی خرید کالای ایرانی قرار گرفته است می‌توان به لباسشویی یک میلیون 200 هزار تا یک میلیون و 300 هزار تومانی، یخچال فریزر 700 هزار تومانی سایدبای‌ساید 5 میلیون تومانی، تلویزیون ال‌سی‌دی 32 اینچ یک میلیون و 200 هزار تومانی و اجاق گاز 500 هزار تا یک میلیون و 200 هزار تومانی اشاره کرد.



نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید