خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس دفتر رئیس‌جمهور
 نهاوندیان:

امنیت در فضای مجازی شوخی‌بردار نیست

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: متأسفانه کارنامه خوبی در ۱۰ سال اول برنامه چشم‌انداز توسعه نداشته‌ایم، طبق برنامه باید به نرخ رشد اقتصادی ۸درصد می‌رسیدیم اما میانگین توسعه نشان می‌دهد که نرخ رشد کمتر از ۳ درصد است.

به گزارش  تسنیم، محمد نهاوندیان در مراسم معارفه دبیر شورای عالی فضای مجازی در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد با بیان اینکه پایان قدرتمندانه مذاکرات هسته‌ای و شکستن تابوهای حصر، حضور مبتکرانه ایران در مناسبات بین المللی را فراهم می‌کند، گفت: همان‌طور که با حمله تجاوزگرانه صدامیان، بدخواهان ایران دنبال محصور کردن انقلاب در مرزهای کشور بودند اما نهایتاً به این موضوع دست نیافتند، امروز نیز شاهدیم که توفیق شکستن تحریم‌ها کنار حراست از حقوق هسته‌ای حاصل شده است.وی افزود: یکی از حوزه‌هایی که با پایان تحریم‌ها فرصت رقابت بیشتر پیدا می‌کند، اقتصاد و مخصوصاً اقتصاد دانش‌بنیان است. ایران از 20 سال قبل خود را برای حضور در این عرصه آماده کرده است.او خاطرنشان کرد: تبصره 26 در قانون برنامه سوم توسعه به این موضوع اشاره دارد. ایران جزو اولین کشورهایی است که قانون تجارت الکترونیکی را 15 سال پیش در مجلس شورای اسلامی مصوب می‌کند.
رئیس دفتر رئیس جمهور با ابراز "اگر شاید در ابتدای انقلاب الکترونیکی از منظر اقتصادی به این مقوله توجه می‌شد، جایگاه‌مان بهتر از این بود" گفت: اکنون شاهدیم تحولاتی که در این عرصه صورت گرفته از دایره اقتصاد فراتر رفته و سایر حوزه‌های دیگر را هم شامل شده است. فضای مجازی برگردانی از حیات اجتماعی انسان‌ها شده است.وی گفت: با همان جدیت که در حیات اجتماعی ملاک‌ها را دنبال می‌کنیم با همان جدیت هم باید در فضای مجازی با جدیت دنبال پیگیری ملاک‌ها باشیم. در فضای حیات اجتماعی لازمه رشد، آزادی است که این باید ملاک جدی در فضای مجازی هم باشد.او خاطرنشان کرد: آزادی در فضای حقیقی همراه با مسئولیت است و در فضای مجازی هم باید این مسئولیت‌ها را تبیین و در صورت نیاز تقنین کنیم.رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: امنیت در فضای مجازی را نمی‌توان شوخی گرفت؛ حاکمیت باید امنیت اطلاعات را تضمین کند همچنان که در فضای حقیقی مرزهایی تبیین شده و حتی در فقه اسلامی هم وجود دارد، حریم خصوصی در فضای مجازی هم باید رعایت شود.او به رویکرد منفعل و فعال در این عرصه پرداخت و عنوان کرد: رویکرد منفعل یا مجذوب است یا مرعوب، به این نحو که برخی در برخورد با پدیده‌های نو سریعاً شیفته و دلباخته آن می‌شوند و در برابر آنها عده‌ای هم هستند که سریعاً می‌ترسند و نگران تهدیدها می‌شوند.
نهاوندیان گفت: هر دوی این نگاه‌ها منفعلانه است اما رویکرد فعال دنبال غنا و قوت بخشیدن به ارزش‌هاست. تمامی بندهای حکم مقام معظم رهبری برای انتصاب اعضای شورای عالی فضای مجازی توصیه به رویکرد فعال و مبتکرانه است.
وی با بیان "قرار نیست از فضای جدید مجازی بهراسیم" ابراز کرد: ملتی با فرهنگ غنی و تمدنی قدیمی هستیم و با استفاده از این بستر جدید می‌توانیم فرهنگ خود را تجلی نوین بخشیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید