خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو
  تاکید مدیر عامل چادرملو:

 توسعه معادن نیازمند عزم ملی است

 مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در گفتگوبا خبرنگارما ضمن اشاره به توجه جدی به ارتقائ بهره وری در تولید مواد اولیه و واحدهای صنعتی کشور گفت : لازمه رشد و توسعه فعالیت های معدنی و صنایع وابسته به آن، کاهش هزینه تولید و ایجاد ظرفیت رقابت پذیری با بازارهای جهانی است .مهندس نوریان گفت: در برنامه ششم توسعه کشوربه بخش معدن و صنایع معدنی نگاه ویژه ای شده است، از طرفی در سیاست های اقتصاد مقاومتی حوزه معدن و صنایع معدنی جایگاه دوم را در رشد تولید ناخالص ملی به خود اختصاص داده که این امر نشان از توان بخش معدن در اقتصاد ایران دارد.

اما نباید تنها به ظرفیت ها دلخوش بود بلکه باید توجه داشت که آنچه موجب ارزش آفرینی و سود دهی در تولید می شود کاهش هزینه تولید و افزایش کیفیت با بهره گیری از نیروی انسانی کارآمد ، بکار گیری روش های نوین و استفاده از تکنولوژی مدرن است .وی گفت، در واقع به روز کردن دانش‌ و علوم مدیریت به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار برای توسعه و افزایش بهره‌وری در معادن، لازمه ارتقائ این بخش از اقتصاد ایران است تا بتوان زمینه را برای استفاده کامل از شرایط و امکانات موجود برای تحقق هدف جایگزینی معادن بجای نفت فراهم نمود .مدیر عامل چادرملو با اشاره به اینکه، این دیدگاه جدید نیست و همه دست اندرکاران صنعت آنرا می دانند و قبول دارند افزود:  ولی نکته مهم پیاده سازی این تفکرات است که به کندی انجام می شود و اغلب در قالب یک ایده و آرمان باقی می ماند .
نوریان در پاسخ به این سوال که خود شما برای ارتقاء عملکردتان چه کردید گفت : سعی کردیم همه شاخص های بهره وری از جمله آموزش و ارتقاء سطح علمی کارکنان در رده های مختلف ، بهره گیری مناسب از ابزار و تکنولوژی در اختیار ، کاهش مصرف انرژی ، تکمیل زنجیره تولید با ایجاد واحد های تکمیلی چرخه تولید فولاد و بومی سازی بیش از 8 هزار قطعه صنعتی مورد نیاز با همکاری صنعتگران کشور را پیاده سازی کنیم . شاید بتوان بهترین شاهد این اقدامات مثبت را معرفی چادرملو از سوی سازمان بهره وری کشور بعنوان واحد نمونه معدنی در سال گذشته اعلام کرد .   مدیر عامل بزرگترین تولید کننده سنگ آهن کشور با انتقاد از برخی مسئولان گفت: با شعار و سخنرانی و تصمیمات یک طرفه نمی توان چرخ صنعت را چرخاند، بلکه امروز بخش صنعت ایران نیاز به عزم ملی و اتخاذ تصمیمات منطقی بر اساس شرایط واقعی حاکم بر صنایع ، به ویژه تولید کنندگان مواد اولیه دارد . وی گفت: ظرفیت معادن ایران قابلیت ارزش آفرینی بالایی دارد اما مشروط به برنامه ریزی صحیح و مدیریت کارآمد، همینطور نمی شود بگوییم ما 70 نوع ماده معدنی با 40 میلیارد تن ذخیر قطعی در کشور داریم ولی حمایتی از سرمایه گذاری برای استحصال و فرآوری این مواد معدنی نکنیم .مهندس نوریان در ادامه این گفتگو گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی در هر جا شرایط را مناسب  ببینند ورود می کنند، بنابر این سیاست گذاران بخش اقتصاد چه در مجلس و چه در دولت باید  دغدغه های سرمایه گذاران بخش خصوصی  را در جهت منافع ملی در نظر بگیرند. چرا که حاصل آن ، خروج از اقتصاد تک محصولی، رونق کسب و کار، اشتغال، و رشد اقتصادی خواهد بود.
از نوریان سوال شد چرا چادرملو، بعنوان شرکت پیشگام در تکمیل زنجیره تولید فولاد، در محافل عمومی نظیر، همایش ها ، کنفراس ها و نمایشگاهها  تخصصی، کمتر حضور دارد یا بهتر بگویم اصلاً حضوری ندارد گفت : قصد بی اعتبار کردن اینگونه برنامه ها را ندارم ولی واقعیت این است که سالانه  دهها همایش و کنفرانس و سمینار و نمایشگاه و جشنواره با عناوین مختلف در یک شاخه تخصصی برگزار می شود که خروجی آن چندان مفید و اثر بخش نیست . در همین حوزه معدن و صنایع معدنی نزدیک به 40 همایش برگزار می شود اما نتیجه آن غیر از بیان آمار و ارقام و کاسته شدن حساسیت جامعه و تصمیم گیرندگان، نسبت به هشدارها  اثری دیده نمی شود. در حقیقت همه واکسینه شده اند و انتقادات و هشدارها تاثیری ندارد. بنابر این ما سعی می کنیم بدور از این برنامه های تشریفاتی فقط به تولید بیاندیشیم و انرژی مجموعه را صرف حضور در اینگونه مراسم نکنیم .
مدیر عامل چادرملو همچنین افزود : در همه جای دنیا در هر حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی یک یا دو گردهمآیی تخصصی وجود دارد که بسیار هم مورد توجه قرار می گیرد و عموماً تاثیر گذار هم هستند ، اما در کشور ما به جز دو  یا سه  همایش و نمایشگاه تخصصی که از سوی  متولیان معدن و صنعت برگزار می شود . شاهد برگزاری سالانه دهها گردهمآیی با عناوین مختلف دیگر هستیم که هیچ مبنای علمی و فنی و تخصصی ندارد و البته برای برگزار کننده منبع درآمد خوبی است  . بهترین خروجی این برنامه ها، لوح و یا تندیسی است که آنهم از پیش با دریافت هزینه نا متعارف از شرکت کننده گان، به آنها داده می شود . و برای برخی از شرکت ها هم  فرصت مغتنمی است تا با دریافت لوح و جایزه، برای خود محمل تبلیغاتی ایجاد کنند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید