خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

فائو
فائو گزارش داد:

 جایگاه یازدهم ایران در تولید گندم جهان

فائو در جدیدترین گزارش از افزایش 100 هزار تنی تولید غلات ایران در سال زراعی امسال خبر داد و اعلام کرد تولید گندم ایران بدون تغییر در سطح 14 میلیون تن باقی می‌ماند.به گزارش فارس، سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی (فائو) در جدیدترین سری گزارش‌های چشم‌انداز غذایی جهان به بررسی تولید محصولات کشاورزی ایران در سال زراعی امسال که در مهر ماه به پایان رسید، پرداخته است.

بر اساس گزارش این نهاد بین‌المللی، تولید غلات ایران در سال جاری به 20.2 میلیون تن رسیده است که نسبت به سال گذشته 100هزار تن افزایش را نشان می‌دهد.همچنین، واردات غلات ایران طی سال جاری نسبت به سال قبل تغییری ندارد و در سطح 12.2 میلیون تن باقی می‌ماند.گندم مهمترین غله تولیدی در ایران است که بر اساس گزارش فائو تولید آن با پایان سال زراعی امسال بدون تغییر نسبت به پارسال به 14 میلیون تن می‌رسد. تولید گندم ایران در سال زراعی گذشته نیز 14 میلیون تن برآورد شده است.ایران همانند سال گذشته در سال جاری در رتبه یازدهم جهان به لحاظ تولید گندم قرار دارد.
بر اساس پیش‌بینی فائو، اتحادیه اروپا با تولید 154.5 میلیون تن گندم طی امسال رتبه نخست جهان و چین با 129.9 میلیون تن و هند با 88.9 میلیون تن به ترتیب در رتبه های اول و سوم قرار می‌گیرند. تولید گندم اتحادیه اروپا در سال جاری 1.6 درصد کاهش را نشان می‌دهد.روسیه با تولید 59.8 میلیون تن گندم در رتبه چهارم جهان و آمریکا، کانادا، پاکستان، استرالیا، اوکراین، ترکیه و ایران نیز به ترتیب در رتبه‌های پنجم تا یازدهم از این نظر قرار دارند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید