خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

وزیر نفت
وزیر نفت:

بابک زنجانی در رسانه‌ها پول خرج می‌کند

وزیر نفت گفت: گمان می‌کنم بابک زنجانی دارد در برخی رسانه ها پول خرج می کند تا برای خودش پوشش بگیرد.
به گزارش مهر، بیژن نامدار زنگنه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گمان می‌کنم بابک زنجانی دارد در برخی رسانه ها پول خرج می کند تا برای خودش پوشش بگیرد، اظهارداشت: اگر این مطلب را پخش کنید که نمی کنید، خوب است.

وی افزود: از این ۱۰ هزار میلیارد تومان که بدهکار است، یک کمی در جیبش را شل کرده و دارد خرج می کند که دارند حرف‌هایی برایش می زنند که ظاهراً او دارد طلبکار و ما بدهکار می شویم. پول ملت را خورده اند و اینقدر پر رویند.
زنگنه در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است جلسه ای با بابک زنجانی و وکلایش داشته باشید، با حالتی متعجب رو به خبرنگار کرد و گفت: من با بابک زنجانی جلسه داشته باشم؟ که خبرنگار سئوال خود را تصحیح کرد و گفت: ظاهراً قرار است از وزارت نفت با وکلای وی جلسه ای داشته باشند تا اموال وی تعیین تکلیف شود.وزیر نفت اظهارداشت: تعیین تکلیفی ندارد، او پول ما را خورده است.

خبرنگاری پرسید آیا در این پرونده پیشرفتی وجود داشته است؟ که زنگنه گفت: هیچ پیشرفتی نداشته و او (بابک زنجانی) حرف می‌زند. وزیر نفت تصریح کرد: ما یک زمان می‌گفتیم ۸ هزار میلیارد تومان و الان می گوییم ۱۰ هزار میلیارد تومان پول ملت ایران را باید بدهد و راهی هم ندارد.زنگنه در پاسخ به این سئوال که آیا اعضای اوپک آمادگی افزایش ظرفیت ٥٠٠ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران را بعد از لغو تحریم‌ها دارند، تصریح کرد: ما برای  تولید نفتمان از هیچ کشوری اجازه نمی‌گیریم و نفتمان را وارد بازار می کنیم، بازار نیز این نفت را جذب می کند.وی همچنین اعلام کرد: نخستین روزی که تحریم‌های ایران لغو شود و بتوانیم نفتمان را در بازارهای جهانی بفروشیم، تولید نفت کشورمان ٥٠٠ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.وزیر نفت تصریح کرد: در حال حاضر مشتری های سنتی ایران تمایل دارند تا نفتشان را از کشور ما تامین کنند.زنگنه ادامه داد: البته اعضای اوپک نیز با تدبیر و عقلانیت بازگشت طبیعی ایران را بعد از لغو تحریم‌ها مورد توجه قرار می‌دهند، ضمن اینکه با صحبتی که با اعضای اوپک داشته ام، آنها نیز از بازگشت ایران استقبال می کنند.  
وزیر نفت درباره مذاکره با شرکت‌های خارجی برای توسعه صنعت نفت، گفت: اولویت نخست ما برای مشارکت با شرکت‌های خارجی میدان‌های مشترک، پتروشیمی و ان جی ال است.زنگنه ادامه داد: اما اینکه شرکت‌ها به کدام بخش از صنعت نفت علاقه دارند به آنها بستگی دارد، ضمن اینکه باید به این نکته هم اشاره کنم که قراردادهای بالادستی پیچیدگی های خاصی دارد و مذاکره درباره آنها چندماه طول می کشد اما خرید نفت سریع است و به محض لغو تحریم‌ها، ایران می‌تواند تولید نفت خود را ٥٠٠ هزار بشکه افزایش دهد.وی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت‌های آمریکایی برای حضور در صنعت نفت ایران اظهارعلاقه کرده‌اند، افزود: درهای صنعت نفت به روی شرکت‌های آمریکایی باز است و اگر آنها تمایل به همکاری با ایران داشته باشند، هیچ مشکلی نیست، منتها آنها هنوز از سوی دولتشان چراغ سبزی برای حضور در ایران دریافت نکرده‌اند.وزیر نفت درباره زمان افتتاح فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی گفت: از رئیس جمهور دعوت کرده‌ایم تا در نیمه دوم آبان ماه در افتتاح این پروژه شرکت کند.  

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید