خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رکن الدین جوادی معاون وزیر نفت
برنامه ساخت لوله گاز به اروپا منتفی شد؛
ایران وارد باشگاه صادرکنندگان LNG جهان می‌شود

معاون وزیر نفت با بیان اینکه ایران فعلا برنامه‌ای برای ساخت خطوط لوله انتقال و صادرات گاز به اروپا ندارد، اعلام کرد: به زودی ایران عضو باشگاه تولیدکنندگان و صادرکنندگان LNG جهان خواهد شد.رکن الدین جوادی در گفتگو با مهر درباره احتمال احداث خطوط لوله جدید انتقال گاز طبیعی ایران به کشورهای عضو اتحادیه اروپا در دوران پساتحریم گفت: در شرایط فعلی انتقال گاز طبیعی از طریق خطوط لوله در مسیرهای بالای ۲۵۰۰ کیلومتر نسبت به LNG از صرفه فنی و اقتصادی بالایی برخوردار نیست.مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه ایران به منظور صادرات و انتقال گاز طبیعی خود به اروپا باید خطوط لوله‌ای حدود ۴۰۰۰ کیلومتری احداث کند، تصریح کرد:

از این رو ساخت خطوط لوله با وسعت ۴۰۰۰ کیلومتری برای ایران از صرفه اقتصادی بالایی برخوردار نیست.معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه مهمترین سناریوی ایران به منظور انتقال گاز به اروپا، راه اندازی واحدهای جدید تولید LNG است، اظهار داشت: محاسبات اقتصادی نشان می دهد تولید LNG با توجه به شرایط فعلی بازار مقرون به صرفه تر است.این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه راه‌اندازی واحدهای تولید LNG در کشور متاثر از تکنولوژی و سرمایه گذاری است، خاطرنشان کرد: بر این اساس مذاکرات با کشورهای دارنده تکنولوژی مایع سازی گاز و ساخت واحدهای تولید LNG  آغاز شده است.
این مقام مسئول تاکید کرد: پیش بینی می‌شود تا دو سال آینده ایران به طور رسمی به جمع کشورهای تولید کننده و صادرکننده LNG جهان بپیوندد.در همین حال سعید صبوری تحلیلگر بازار نفت و گاز اخیرا در گفتگویی با مهر با تاکید بر اینکه در حال حاضر اجرای طرح تولید ایران ال. ان. جی در عسلویه از پیشرفتی بیش از ۶۰ درصد برخوردار است، گفته است: با لغو تحریم‌ها این طرح با ظرفیت تولید سالانه ۱۰.۵ میلیون تن LNG می تواند در مدت زمان کوتاهی وارد مدار شود و برای نخستین بار ایران را به یکی از کشورهای صادرکننده LNG در جهان تبدیل کند.در طول چند ماه گذشته تاکنون، ایران با سه کشور بزرگ اروپایی به منظور انتقال، ترانزیت و ذخیره سازی گاز طبیعی به توافق رسیده به طوری که تاکنون مذاکرات و توافق مقدماتی با لهستان و شرکت او. ام. وی اتریش به منظور ذخیره سازی گاز طبیعی و با اسپانیا به منظور تخلیه محموله های LNG در پایانه‌های گازی در جنوب این کشور انجام گرفته است.از سوی دیگر خبرگزاری مهر اخیرا با انتشار گزارشی، اعلام کرده است: ایران قصد دارد با صادرات ال. ان. جی به‌جای ساخت لوله گاز ضمن پرهیز از رقابت گازی با روس‌ها و حذف ترکیه از نقشه صادرات گاز خود، بخشی از بازار اتحادیه اروپا در دوران پساتحریم را در اختیار بگیرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید