خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

محمدباقر نوبخت
نوبخت:

پتروشیمی‌ها برای همیشه در بورس کالا می‌مانند

سخنگوی دولت گفت: دولت در مورد خروج مواد پتروشیمی از بورس کالا تصمیمی ندارد اما در مورد نرخ خوراک پتروشیمی، وزارت نفت در حال پیگیری است.به گزارش  ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، محمدباقر نوبخت در پاسخ به سوالی درباره مطرح شدن بحث خروج کالاهای پتروشیمی از بورس کالا، افزود: دولت در این زمینه تصمیمی ندارد اما درباره مناسب سازی قیمت خوراک پالایشگاه ها، باخبرم که وزارت نفت در حال تعیین نرخ است.وی درباره مخالفت دولت با افزایش مالیات ها نیز توضیح داد و گفت: ما حق نداریم در چنین شرایط اقتصادی نرخ های مالیاتی را افزایش دهیم ولی وظیفه داریم پایه مالیاتی را گسترش دهیم.

بسیاری از افراد دارای فعالیت اقتصادی هستند ولی درآمدشان از چشم سازمان امور مالیاتی پنهان می ماند. طی دو سال گذشته اعتبارات لازم را به سازمان مالیاتی دادیم تا از تکنولوژی روز استفاده کند تا پایه مالیاتی وسیع کشور را مشخص کند و ما از بخشی از آن مطلع هستیم. برای افزایش درآمد مالیاتی اینکه بیاییم از مودیان فعلی مالیات بیشتری بگیریم، اصلا مطرح نیست.رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی موظف است از پایه مالیاتی که تاکنون شناخته نشده بود، مالیات بگیرد. ما سیاست انقطاع درآمد از نفت را داریم و باید با مالیات، کشور را اداره کنیم البته اگر سرمایه گذاری وسیعی صورت گیرد، فعالیت های اقتصادی گسترده تر می شود و ما این اجازه را داریم روی درآمد مالیاتی بیشتر حساب باز کنیم.نوبخت گفت: از اینکه روی افراد مالیات دهنده فعلی فشار بیشتری وارد شود، دولت مخالف است و اجازه نمی دهد. سازمان امور مالیاتی موظف است نسبت به شناخت افرادی که مالیات نمی دهند، اقدام کند.محصولات شرکت‌های پتروشیمی در بورس می ماند و دولت تصمیمی برای خروج پتروشیمی ها از بورس کالا ندارد.
به گزارش  فارس، محمد باقر نوبخت در نشست هفتگی از منتفی شدن خروج پتروشیمی ها از بورس کالا در حالی خبر داد که جنجال پتروشیمی‌ها بر سر ماندن یا نماندن در بورس کالا و پافشاری وزیر صنعت بر سر این مسئله در طول هفته‌های اخیر باعث واکنش صریح نمایندگان مجلس، روسا و مدیران ارشد صنایع مختلف پتروشیمی و صاحبنظران اقتصادی و بازار سرمایه کشور در مخالفت با خروج پتروشیمی ها از بورس کالا شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید