خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

وزیر نیرو
وزیر نیرو هشدار داد:

تمام استان‌ها برای وقوع احتمالی سیل آماده باشند

وزیر نیرو هشدار داد: همه استان‌ها به ویژه استان‌های شمالی و غربی در مقابل بارش‌های روزهای آینده و احتمال وقوع سیل آماده باشند.به گزارش  مهر، حمید چیت چیان با اشاره به اینکه یک ماه و ۱۰ روز از سال آبی جدید می گذرد، گفت: میانگین بارش از اول مهر تاکنون به ۲۸ میلی متر رسیده که نسبت به پارسال ۲۲ درصد و نسبت به دراز مدت ۱۱۵ درصد افزایش نشان می دهد.

وزیر نیرو اظهارداشت: همه استان ها به ویژه استان های شمالی و غربی در مقابل بارش های روزهای آینده و احتمال وقوع سیل آماده باشند. ‌تمرکز این بارش ها در شمال و غرب کشور بوده و در برخی نقاط بارش زیاد و در برخی دیگر بارشی ثبت نشده است.چیت چیان به سیل مخرب چند روز اخیر در لرستان و ایلام اشاره کرد و گفت: قطع برق در این دو استان که در اثر وقوع سیل اتفاق افتاده بود در همان روز اول حادثه برطرف شد و از دیروز شهر ایلام و کوهدشت مشکلی از نظر آب نیز ندارد.وی اضافه کرد: آب شهر ایلام از دو منبع سد ایلام و چشمه گل گل تامین می شود که در حادثه سیل این چشمه به زیر آب فرو رفته بود که این مشکل برطرف شده و ۵۸۰ لیتر در ثانیه آب در اختیار مردم قرار می گیرد.
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: پیش از این ۵۳۰ لیتر آب در شهر ایلام توزیع می شد اما به دلیل وقوع سیل ساکنان این شهر برای شستشو آب بیشتری نیاز دارند. استان های اصفهان، ‌ کردستان و سایر استان های همجوار استان های لرستان و ایلام برای کمک رسانی اقدام کردند.چیت چیان درباره حجم آب سدهای کشور نیز گفت:‌ بارش های اخیر در نقاطی مانند سد سیمره و کرخه ذخیره حدود ۳۰۰ میلیون متر مکعبی ایجاد کرده که البته در مقایسه با ظرفیت سد کرخه (۷ میلیارد مترمکعب) و ظرفیت سد سیمره (بیش از یک میلیارد مترمکعب)، ناچیز است.وی ابراز امیدواری کرد در روزهای آینده شاهد بارش های خوبی باشیم و تابستان ۹۵ را هم به خوبی بگذرانیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر